Toon posts:

IE icoon ineens donkerblauw

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of dit het juiste forum is maar kon niks toepasselijkers vinden...

Ik heb sinds kort een IE icoon die ineens donkerblauw is en niet lichtblauw zoals normaal.
Zie deze link voor het verschil. Wie weet hoe ik de normale layout weer terug kan krijgen want dit ziet er nogal vreemd uit.

http://www.vbaccelerator.com/images/ie5icon.gif

Ik heb nu dus rechts en wil graag links weer terug...

bvd

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heb je misschien de kleurdiepte van je scherm naar beneden aangepast ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
nee alles staat nog gewoon op 32 bit etc...

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Pak er eens de properties van die shortcut bij en kies voor change icon...

Kies voor het icoontje van IE (ook al staat ie geselcteerd)

Edit: Waar is het icoontje verkeerd van kleur? Op je desktop of quick launch toolbar of in je start menu??

[ Voor 29% gewijzigd door nowell op 07-07-2006 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik daar want als ik rechtermuisknop klik dan krijg ik de instellingen van IE zelf...

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
als de rest van je icons nog wel er goed uitzien.. klinkt het als een virus oid

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:21:
hoe kom ik daar want als ik rechtermuisknop klik dan krijg ik de instellingen van IE zelf...
ok, ik maak hieruit op dat je alleen een icoon op je desktop hebt staan.
Kijk eens in je start menu.... staat ie daar ook met een verkeerde kleur? (in het startmenu kan je wel de properties er van opvragen)

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat ie goed, had ook al ff in snelstart gekeken. Alleen wil hem dus niet als snelkoppeling terug kopieren. Heb me norton vannacht laten lopen en die heeft geen virussen gevonden dus hoop maar dat dat dan ook het geval is...

• nowell

nowell

Que Pasa!?

dit kun je ook nog even controleren:

* Ga weer naar de properties van je ie shortcut
* tabblad shortcut en klik op de change icon button
* in het veld "look for icons in this file" browse naar de volgende locatie --> C:\windows\system32\SHELL32.dll
* bijna achteraan in die lijst staat ook een icoon van IE, is dat er 1 met een goede kleur?

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar staat hij goed. Ben even naar de map van IE gegaan daar staat hij nu ineens weer goed in. Die naar me bureaublad geplakt en nu klopt het weer. Heel erg vreemd dit want gister was hij in de map van IE zelf ook nog in die oude win98 style. Hmm vind het maar vreemd. Het zal wel geen virus zijn aangzien norton niks vindt maar toch ken het me dan weer mateloos irriteren....

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog een laatste vage puntje hehe... als ik me firefox icoont direct plak op me bureaublad opent hij geen moer, terwijl hetzelfde bestandje uit de map zelf het wel doet. De snelkoppeling doet het weer wel. Maar wel dom gezicht dat kut pijltje erbij...

Jaja en dit alles nog wel voor een student information engineer....

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:46:
Ja daar staat hij goed. Ben even naar de map van IE gegaan daar staat hij nu ineens weer goed in. Die naar me bureaublad geplakt en nu klopt het weer. Heel erg vreemd dit want gister was hij in de map van IE zelf ook nog in die oude win98 style. Hmm vind het maar vreemd. Het zal wel geen virus zijn aangzien norton niks vindt maar toch ken het me dan weer mateloos irriteren....
Op zich niet zo raar, Windows heeft namelijk een cache voor icons, die gebruikt wordt om een icon te tonen, i.p.v. iedere keer in de executable te moeten kijken. Mocht je de volgende keer weer eens hetzelfde krijgen, dan kun je in TweakUI ( te downloaden van de MS site ) de optie "Repair icon cache" gebruiken om het ( hoogstwaarschijnlijk ) te herstellen.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 10:48

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:49:
Hmm nog een laatste vage puntje hehe... als ik me firefox icoont direct plak op me bureaublad opent hij geen moer, terwijl hetzelfde bestandje uit de map zelf het wel doet. De snelkoppeling doet het weer wel. Maar wel dom gezicht dat kut pijltje erbij...

Jaja en dit alles nog wel voor een student information engineer....
Als je de .exe direct op je desktop zet, is het logisch dat 'ie niks doet. FF gaat dan zoeken naar files die bij die .exe horen en die kan die niet vinden, omdat die niet op je desktop staan. Dat pijltje zal er overigens vast wel op de een of andere manier uit te slopen zijn. Dat pijltje zal wel in SHELL32.DLL staan en dat kan je er met een source explorer als PE Explorer vast wel uit halen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dus je maakt een kopie van een applicatie, en die plak je op je buroblad ?
Omdat je het pijltje van de snelkoppeling "zo stom" vindt staan ? |:(

Realiseer je je dan ook dat die kopie app niet bijgewerkt wordt als je je updates uitvoert ?

Niet doen lijkt me wat verstandiger.
Of tweak je "pijltjes" bij snelkoppelingen uit.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
krijg nu alleen een melding dat hij runt in compatibility mode nadat ik de icoon weer ff internet explorer genoemd had. Hoe kan ik dat laatste puntje aanpakken?

werderom bvd

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:49:
Maar wel dom gezicht dat kut pijltje erbij...
Met Tweakui kun je ook het pijltje uitschakelen, vervangen door een kleiner of zelfs door een totaal ander icoontje.

Link voor Tweakui XP

Verwijderd

Topicstarter
Staat toch echt geen vinkje bij run in compatibility mode :S
pff gaat weer lekker

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij geeft die melding zodra ik het geplakte bestandje uit de IE map een andere naam geef...
vreemd dit

Iemand een suggestie??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick* :$

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Één topic is genoeg IE icoon doet raar na naamswijziging

Als je zelf binnen 24 uur de laatste poster bent kan je je bericht wijzigen. Het posten onder je eigen laatste post binnen 24 uur zien we liever niet.

[ Voor 43% gewijzigd door sanfranjake op 08-07-2006 00:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.