Toon posts:

Voeding in plexi doos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Casemods laten bijna altijd de binnenkant van je kast zien, maar eigelijk nooit de binnenkant van de voeding, dus ik dacht: Zou het wat zijn om de voeding over te zetten in een plexi doos?

Ik heb mijn voeding al eens open gehad (alleen de behuizing eraf halen) jaja ik weet dat mn garantie is verlopen, maar die had ik toch al niet meer na 5 jaar :| , en ik vond dat de binnenkant van de voeding er ook best wel interessant uit zag. (Let wel: Ik had alle stekkers uit mn computer gehaald, condensatoren leeg laten lopen (power knop indrukken) en mezelf ontaard :+ )

Nu zijn mijn vragen:
- Zou het verstandig zijn om mn (5 jaar oude) voeding over te zetten naar een plexi doos?
- Heeft iemand al ervaringen met het "knoeien" aan voedingen?
- Zou die doos niet te warm worden zodat het plexi gaat smelten? Ik zou er dan wel een (STILLE!) 120mm fan in willen zetten.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:06:
Casemods laten bijna altijd de binnenkant van je kast zien, maar eigelijk nooit de binnenkant van de voeding, dus ik dacht: Zou het wat zijn om de voeding over te zetten in een plexi doos?

Ik heb mijn voeding al eens open gehad (alleen de behuizing eraf halen) jaja ik weet dat mn garantie is verlopen, maar die had ik toch al niet meer na 5 jaar :| , en ik vond dat de binnenkant van de voeding er ook best wel interessant uit zag. (Let wel: Ik had alle stekkers uit mn computer gehaald, condensatoren leeg laten lopen (power knop indrukken) en mezelf ontaard :+ )

Nu zijn mijn vragen:
- Zou het verstandig zijn om mn (5 jaar oude) voeding over te zetten naar een plexi doos?
- Heeft iemand al ervaringen met het "knoeien" aan voedingen?
- Zou die doos niet te warm worden zodat het plexi gaat smelten? Ik zou er dan wel een (STILLE!) 120mm fan in willen zetten.
Er zijn gewoon kant en klare voeding plexi glazen mods in de handel, even zoeken dus ;).

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Let wel op elektromagnetische storingen B) ofwel een magneetveld :)
Vooral een voeding van 5 jaar oud zal flink wat opwekken, en dit stoort bv een radio die in de buurt staat.
Of het slecht is voor bv je harde schijf weet ik niet, maar zoek dit iig eerst uit voor je gaat modden ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips alvast, ik heb zelf ook net een tutorial gevonden over voedingen in plexi :)

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Ik heb in mijn systeem ook de voeding gemod doormiddel van een plexi plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/8537/dsci00043vt.th.jpg
Dit heb ik met een kleine brander warm gemaakt en er omheen gevouwen. HEt gat voor de fan heb ik gemaakt met een dremel en vijltje.

En zo zit het nu in mijn computer.
Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/9953/dsci00160zg.th.jpg :Y)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Verwijderd

DarthPlastic schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:47:
Let wel op elektromagnetische storingen B) ofwel een magneetveld :)
Vooral een voeding van 5 jaar oud zal flink wat opwekken, en dit stoort bv een radio die in de buurt staat.
Of het slecht is voor bv je harde schijf weet ik niet, maar zoek dit iig eerst uit voor je gaat modden ;)
Ik vermoed van niet, ik heb beneden een P4 staan met een tybotech 400w voeding zonder kapje (dus je kan rechtstreeks aan de condensators enzo, lekker veilig :+), en die pc draait al bijna een half jaar zonder enige dataverlies...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg :)
Bedankt voor de snelle reacties :)
Pagina: 1