Hulp met ide contrroller

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik heb via via een Tulip visionline 5/200 mmx (een Pentium 200 mmx dus) gekocht voor in m'n LanNetje, gewoon om wat mee te klooien in bijv linux... + wil ik hem als dvd speler gebruiken(dit was het inleidingkie)

Nu mijn probleem: Het Mobo een tc76 van tulip dus (zie http://support.tulip.com/support/nlhe0016.nsf/c6c3453eb126491e41255a150039f0a4/e7de956adf784062412564f3005615e3?OpenDocument ) heeft een "Dual Channel Enhanced IDE controller" en op de een of andere manier zegt windows (zowel 95 als 98) dat diegene waar ik mijn HD (een Seagate medalist pro 9140) op aansluit, primary of secondary, niet present is, not working of niet alle drivers goed heeft geinstalleerd. Toch boot ik gewoon windows ermee op??? Maar volgens mij hapert de hd weleens, als ik winamp aanzet komen er heel irritante onderbrekingen, en hij heeft dan echt moeite om verder te spelen???

Enig idee iemand, heb bij tulip al de laatste (antieke) drivers voor de ide controller gehaald maar het mocht niet baten... en op de een of andere manier geloof ik dat het er nog niet inzat toen ik windows erop zette voordat ik wat had lopen kloten (cd-rom eruit, andere hd erin, dvd erin, van 200 naar 233 en weer terug...)

?????????????

• dumbfool
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-12-2023
Heb jij toevallig ook bij de prestaties van je systeem staan dat je stations de MS-DOS compatibiliteitsmodus gebruiken?
Zo ja, dan heb ik hetzelfde probleem..
Keb helaas nog geen oplossing ervoor :(

btw.. ik heb ook p200mmx... hd is sloom, hapert..en bij schijfstations staan m'n hds er niet..

• OwDeeBee
idd geen schijven onder diskdrives... en dat van dos compatibiliteit moet ik ff checken, het klinkt iig wel als hetzelfde probleem jah

• biobak
  • Laatst online: 28-08 09:01
Ik geloof dat die generatie Tulips bekend staat om z'n extreme brakte. Er zijn meer mensen die problemen hebben met Tulip pentiums. Geen wonder dat het toen zo slecht ging met Tulip.
Heb je de BIOS al bekeken of daar nog iets in te stellen valt?

Verwijderd

Normaal moet je voor abnormale controllers speciale drivers installeren, zoals ik met mijn Abit KA7-100 met 4IDE poorten waaronder 2XATA100

Het probleem met tulip is, hoe vind je die drivers. Zit vast zo'n vage chipset op, dus je moet gewoon effe hopen dat de chipset van een bekende fabrikant is en van een bekend type en dan hopen dat daar wat te vinden is.

• OwDeeBee
staat dus idd dat dos compatibiliteits gedoe bij sytem/performance, en bij tulip is natuurlijk nix te vinden, (de update die er te vinden is heb ik al geprobeerd)

• dumbfool
  • Laatst online: 29-12-2023
Hey ik heb mijn probleem simpelweg gefixt door win98 opnieuw eroverheen te installeren..
Ik zou zeggen .. probeer het eens ;)

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:21
ik heb ook zo'n pctje met dvdspeler en mpeg kaart erin maar werkt perfect. moet je wel de drivers installeren. het is even zoeken maar ze staan er echt op de tulip site. je moet dan zoeken op het model computer niet op het moederbord. De bios update is ook zeer aan te bevelen.

www.heinemanss.nl

Pagina: 1