[Exchange 5.5] Disclaimer toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik wil hier op het bedrijf aan elk mailtje wat verstuurd word een disclaimer mee sturen. Hij hoeft maar eenmailig een disclaimer mee te sturen, dus als er een reply word gedaan op iemand anders zijn mailtje dan hoeft de disclaimer niet nogmaals toegevoegd te worden.

nu heb ik wat dingen opgezocht en nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet zo makkelijk gaat als dat ik dacht. De opties zijn:

- 3rd party tool aanschaffen
- imsext.dll en daarna nog wat configureren

Omdat ik er geen software voor wil aanschaffen kies ik voor de tweede optie. Ik ben dit gaan uitzoeken hoe het werkt en hoe het moet. maar ik kom verschillende sites tegen en ik weet niet welke ik nu moet geloven/gaan gebruiken.

Is er misschien iemand die het simpel kan uitleggen of kan bevestigen welke site klopt.

site: http://www.msexchange.org...on_In_MS_Exchange_55.html
site 2: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317680 (deze is voor exhange 2000 maar volgens sommige ook bruikbaar voor 5.5)
site 3: http://www.jaysafe.co.uk/technical/imsext.asp (deze lijkt me het makkelijkst, maar klinkt eigenlijk te makkelijk)
Site 4: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q262097

[ Voor 3% gewijzigd door andreict op 07-07-2006 12:23 ]

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Die van msexchange.org gaat leveren wat je wilt maar je ims wordt wel buggy. Ik heb hier de standaard DLL weer teruggezet uiteindelijk. Moet je niet gaan migreren? Exchange 5.5 is eind dit jaar end of life!

Let ook dat zodra er een service pack of hotfix uitkomt (als die nog komen) dat je checkt of je settings nog blijven staan. Ik ga niet meer customizen in Exchange, werd er helemaal gek van (met name OWA).

GFI mail essentials ben ik zelf heel erg gecharmeerd van en Mimesweeper heeft ook goede disclaimer opties aan boord.

Succes!

Verwijderd

Die van MSExchange.org werkt. Ik heb dit een tijdje terug uitgevoerd op een oude Exchange 5.5 op NT4. Deze mailserver wordt binnenkort uitgefaseerd, dus wel wilden er geen geld aan spenderen. Het werkt gewoon goed.

De tip van hierboven (GFI bijvoorbeeld) is een goede. Ik geloof dat je een trial-versie hebt van MailEssentials die je toestaat om 1 disclaimer voor je hele organisatie te gebruiken, gratis. Daar zou je eventueel naar kunnen kijken. In de volledige versie schijnt MailEssentials trouwens errug uitgebreid te zijn.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Los van de technische oplossing, je weet dat zo'n disclaimer meestal een management ingeving is, waardoor ze denken een stuk professioneler over te komen ?
En dat het (juridische) nut niet erg hoog is.

Abort, Retry, Quake ???

• andreict
aZuL2001 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:15:
Los van de technische oplossing, je weet dat zo'n disclaimer meestal een management ingeving is, waardoor ze denken een stuk professioneler over te komen ?
En dat het (juridische) nut niet erg hoog is.
offcouse weetik dat.... het MT heeft besloten dat het moet en ze willen niet investeren in een migratie. Dus we roeien met de riemen die we hebben. Eind dit jaar gaan we wel migreren maarja het moet er nu op komen.

Verwijderd

andreict schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:28:
[...]

offcouse weetik dat.... het MT heeft besloten dat het moet en ze willen niet investeren in een migratie. Dus we roeien met de riemen die we hebben. Eind dit jaar gaan we wel migreren maarja het moet er nu op komen.
Klinkt bekend.....

Verwijderd

http://www.exclaimer.com/

Deze is erg goed en simpel te beheren, als je MT graag een disclaimer willen zullen ze op dat kleine bedrag ook niet zo moeilijk doen.

-edit-
ik zie nu pas dat je geen software wilt gaan aanschaffen, dan negeer deze post maar. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 15:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:47:
http://www.exclaimer.com/

Deze is erg goed en simpel te beheren, als je MT graag een disclaimer willen zullen ze op dat kleine bedrag ook niet zo moeilijk doen.

-edit-
ik zie nu pas dat je geen software wilt gaan aanschaffen, dan negeer deze post maar. |:(
Ik betwijfel overigens of dit iets zou zijn voor de TS. Alleen als je een Microsoft SBS2000 of SBS2003 hebt, kun je 1 licentie gebruiken voor je hele server.

Als je Standard Server of Advanced server hebt, gaat de licensing per user.

Daarnaast vraag ik me af of het überhaupt gaat werken met een oude Exchange 5.5 (die best nog eens onder NT4 zou kunnen draaien).

Als je Exchange zou draaien op een 2003 Standard Server met 300 mailboxen, zou het pakket inclusief support en anti-spam je ongeveer 3200 euro ex. BTW kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 15:56 ]

• andreict
Heb even naar de GFI gekeken maar dan zit ik al met 1 probleem, deze is er niet voor nt4, sorry dat was ik er vergeten bij te zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:54:
[...]

Als je Exchange zou draaien op een 2003 Standard Server met 300 mailboxen, zou het pakket inclusief support en anti-spam je ongeveer 3200 euro ex. BTW kosten.
Het is ter informatie bedoeld en misschien dat hij er wat aan heeft.Het is beter dan niks.
Voor de extra informatie die ik/wij nodig zouden moeten hebben om een nog betere oplossing te geven is er niet.

PS. Voor een bedrijf met 300 mailboxen(er van uit gaan dat elke mailbox 1 gebruiker is) is 3200 euro nog niet veel. Maar dat is mijn mening.

Je wilt het goed of je wilt het helemaal niet. Ligt eraan waar je de grens legt. Wil je elke week telefoon krijgen dat dit weer niet werkt of dat het weer niet goed gaat en daar een paar euro op besparen tjah, your choice.
andreict schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:05:
Heb even naar de GFI gekeken maar dan zit ik al met 1 probleem, deze is er niet voor nt4, sorry dat was ik er vergeten bij te zetten.
Om hoeveel gebruikers gaat het?
Maken ze alleen gebruik van de WebClient of welk e-mail programma gebruiken ze?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 17:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:50:
[...]

Het is ter informatie bedoeld en misschien dat hij er wat aan heeft.Het is beter dan niks.
Voor de extra informatie die ik/wij nodig zouden moeten hebben om een nog betere oplossing te geven is er niet.

PS. Voor een bedrijf met 300 mailboxen(er van uit gaan dat elke mailbox 1 gebruiker is) is 3200 euro nog niet veel. Maar dat is mijn mening.

Je wilt het goed of je wilt het helemaal niet. Ligt eraan waar je de grens legt. Wil je elke week telefoon krijgen dat dit weer niet werkt of dat het weer niet goed gaat en daar een paar euro op besparen tjah, your choice.

[...]

Ben ik het ook wel mee eens hoor. Ik weet alleen uit ervaring dat, vooral bij redelijke kleine bedrijven en bijvoorbeeld zorginstellingen, de kans erg groot is dat het MT uiteindelijk toch voor de goedkopere "houtje-touwtje"-oplossing zal kiezen. Ook als je ze op de risico's van de "houtje-touwtje"-oplossing wijst en aangeeft welke functionaliteit de duurdere oplossing allemaal biedt.

Als de TS uiteindelijk gaat migreren, dan zou ik ook proberen om budget te krijgen voor een pakket als MailEssentials. Bij ons op de zaak heeft de verantwoordelijke dat niet gedaan, maar de Microsoft-"oplossing" gebruikt (Exchange 2k3 op Windows 2k3 met ongeveer 1300 mailboxen). Die verdient nou niet bepaald de schoonheidsprijs. Het werkt nu eigenlijk nog niet helemaal zoals wij het willen.

• andreict
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:50:
[...]

[...]

Het gaat om 200 gebruikers met als client outlook 97/en een stuk of 30 outlook 2000
Ze maken geen gebruik van webmail.

• aZuL2001
Nog een suggestie, sommige virusscanners kennen een optie om op outgoing messages een bericht te zetten dat het gescand is door <insert merk, datum definities>.

Dat zou je ook kunnen misbruiken om een disclaimer te plaatsen.
Want de standaard info van gescand door is totaal nutteloos imho.

Maar goed, ik blijf het idee van disclaimers totaal onzinnig vinden :)
De beste optie vind ik om een linkje te zetten naar www.domein.nl/disclaimer.
Maar da's mijn bescheiden mening ;)

Abort, Retry, Quake ???

• andreict
Ik heb nu even het stappe plan van msexchange.org gevolgd en loop nu even tegen iets aan.

Ik heb een *.reg gemaakt met daarin de volgende reg values. Het bestandje ziet er zo uit.

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIMC\Parameters]
"NonRoutingExtensionDll"="c:\\ExchSrvr\\CONNECT\\MSEXCIMC\\BIN\\imsext.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIMC\Parameters\Extension]
"OutboundAppend"="\\par\\par\\b\\fs16\\cf6 DISCLAIMER:

De informatie verzonden in dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de
geadresseerde. Gebruik door onbevoegden, openbaarmaking of vermenigvuldiging
is verboden. Aangezien het technisch nog niet gegarandeerd kan worden dat dit
bericht niet is veranderd door derden kan de afzender niet aansprakelijk zijn
in geval van onjuiste overbrenging van het e-mailbericht en/of bij ontijdige ontvangst daarvan.

Gaat dit zo werken met die enters en spaties erin of moet het een aan eengesloten bestandje worden??

[ Voor 3% gewijzigd door andreict op 12-07-2006 09:34 ]

• Donnie Darko
  • Laatst online: 10-02 15:47
je gebruikt niet toevallig mcafee groupshield? daar zit de optie namelijk in ;)

• andreict
Donnie Darko schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:14:
je gebruikt niet toevallig mcafee groupshield? daar zit de optie namelijk in ;)
dat gebruik ik toevallig wel...? zou je misschien een hint kunnen geven waar ik dat zou kunnen vinden dan?

Verwijderd

Hint: http://www.google.nl/sear...upshield+disclaimer&meta=

McAfee Groupshield heeft idd deze oplossing in zich.

• andreict
heb eens even gekeken wat ik allemaal kan instellen.. maar ik zie geen optie te staan die ik evt zou kunnen gebruiken.

Hieronder een screenshot met de instellingen die ik kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7905/mc9gz.jpg

Verwijderd

Moet je niet gaan migreren? Exchange 5.5 is eind dit jaar end of life!
sterker nog, exchange 5.5 is al end of life. Ik had de twijfelachtige eer om de laatste exchange 5.5 call te hebben bij microsoft in januari dit jaar. Maar de enige reden daarvoor was dat ik de call op 27december 2005 heb aangemeld.
De engineer gaf ook aan dat het nu absoluut niet mogelijk was om een nieuwe exchange 5.5 call te maken.

Verwijderd

Alleen als je betaald hebt voor een Custom Support Agreement kan je nog tot het eind van het jaar 5.5 calls aanmaken: http://www.microsoft.com/...dec04/12-03ntsupport.mspx

• andreict
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:25:
[...]

sterker nog, exchange 5.5 is al end of life. Ik had de twijfelachtige eer om de laatste exchange 5.5 call te hebben bij microsoft in januari dit jaar. Maar de enige reden daarvoor was dat ik de call op 27december 2005 heb aangemeld.
De engineer gaf ook aan dat het nu absoluut niet mogelijk was om een nieuwe exchange 5.5 call te maken.
Mja dat het "the end of life" is dat weet ik wel. Maar ik moet het nogmaals doen met de riemen die we hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:40:
Alleen als je betaald hebt voor een Custom Support Agreement kan je nog tot het eind van het jaar 5.5 calls aanmaken: http://www.microsoft.com/...dec04/12-03ntsupport.mspx
helaas, net met ms aan de lijn gehangen, 't is gewoon onmogelijk nu. (nu exchange 5.5 problem bij een organisatie die er best een ton tegen aan wil gooien om het op te lossen, maar gewoon niet de support kunnen krijgen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:40:
[...]

helaas, net met ms aan de lijn gehangen, 't is gewoon onmogelijk nu. (nu exchange 5.5 problem bij een organisatie die er best een ton tegen aan wil gooien om het op te lossen, maar gewoon niet de support kunnen krijgen).
Klopt, allleen als je dat contract al hebt kan er iets gedaan worden, anders helaas niet als ik het goed begrijp.

Verwijderd

Misschien bekijk ik de zaak te simpel en sla ik de plank compleet mis, maar waarom niet gewoon vanuit outlook een standaard handtekening toevoegen (html gebruiken als sjabloon is erg handig in deze) met de disclaimertekst?

• aZuL2001
Foei, html in mail :+

Maar dan heeft de gebruiker er controle over, en dat wil je meestal niet als het management vindt dat er zo'n nutteloos stukje tekst onder moet ;)

Edit : goed linkje voor meer Exchange info : http://www.slipstick.com/addins/content_control.htm

Dit is misschien ook een suggestie : http://www.opusflowdisclaimer.com/

[ Voor 37% gewijzigd door aZuL2001 op 11-07-2006 16:44 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:09:
Misschien bekijk ik de zaak te simpel en sla ik de plank compleet mis, maar waarom niet gewoon vanuit outlook een standaard handtekening toevoegen (html gebruiken als sjabloon is erg handig in deze) met de disclaimertekst?
Misschien wil hij jou wel inhuren om het bij 200 mensen in te stellen. In het uiterste geval zou je dit kunnen doen, maar dat levert best veel werk op.

• andreict
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:21:
[...]

Misschien wil hij jou wel inhuren om het bij 200 mensen in te stellen. In het uiterste geval zou je dit kunnen doen, maar dat levert best veel werk op.
Nee dat is geen optie om dit te doen.

Kan iemand mij bevestigen of het *.reg bestandje goed is ofniet? (vraag staat paar post naar boven)
Pagina: 1