Slot 370 bevestigingspinnetje kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 14:19
Hallo allemaal,

Gisteravond heb ik tijdens het instaleren van een nieuwe koeler op een socket 370 (Pentium 3 850 mhz) moederbord, per ongeluk 1 van de bevestigingspinnetjes aan 1 zijde van de socket kapot gemaakt. |:( Probleem is dat de koeler er niet meer vastgezet kan worden.De socket A bijvoorbeeld heeft aan iedere zijde 3, dus als er 1 kapot gaat hoeft het niet meteen een ramp te zijn, maar de socket 370 heeft er maar 1 aan weerszijden (ook een grotere pin, die volgens mij niet gebruikt wordt??)

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Bestaan er bijvoorbeeld adapters om dit op te lossen?
Ik heb de compu voor weinig gekregen, maar vind het wel zonde om hem weg te doen of er veel geld aan uit te geven.

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zitten er gaten rond de socket? Dan kan je een koeler monteren die je met schroeven vastzet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Sannieboy
Nee jammer genoeg niet... ;(

• Sannieboy
Maar ik zie wel dat er bijvoorbeeld voor de zalman koelers bevestigings-klippen kunnen worden gekocht. Het is echter wel voor de socket 775.

http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=5871

Zijn het ongeveer dezelde afmetingen? Dus kan ik die clip ook gebruiken?(ik zit nu opd eUni dus ik kan nu niet meten enz.)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Secondenlijm does the trick? Wel beetje oppassen met morsen natuurlijk. ;)

^ Wat hij zegt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een koeler pakken die over de pinnen aan de zijkant grijpt. Ik heb hier een Asus CUBX liggen met hetzelfde probleem. Heb er een Coolermaster socket A koeler op gezet die meerdere pinnetjes gebruikt en op die manier alsnog goed blijft zitten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

ook een grotere pin, die volgens mij niet gebruikt wordt??
Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-online.de/bilder/help/socket/socket_370.jpg
De pin linksboven en rechtsonder zeker?
In dat geval kun je er nog een Arctic Cooling Super (of Copper) Silent op zetten.
Deze coolers passen namelijk ook op So370 en hebben de mogelijkheid om van alle drie de klipjes (waar jij er 1 van hebt nu) gebruik te maken.

Zoek dus een dergelijke koeler of een variant met vergelijkbare bevestiging :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Sannieboy
Dus gewoon het bevestigings-clipje erop lijmen? :Y) Gaat dat wel het geheel houden? (werken namelijk relatief best grote krachten op)?

• Sannieboy
Bedankt!!! mensen! :) Ik zal direct kijken waar ik zulke koelers kan halen >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Sannieboy op 07-07-2006 11:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sannieboy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:48:
Dus gewoon het bevestigings-clipje erop lijmen? :Y) Gaat dat wel het geheel houden? (werken namelijk relatief best grote krachten op)?
Nee, dat gaat niet, of het raakt toch een keer los is mijn ervaring.
De koeler die ik nu heb kwam overigens bij de mycom vandaan (maar ik denk dat iedere standaard socket A koeler wel voldoet).

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nadeel is dat de koeler niet geheel recht en stevig gemonteerd zal zitten. Dit omdat aan één kant de koeler in eht midden goed met de clip vastzit, aan de andere kant aan de zijkant.

vergelijk het maar met een plank die je neerlegt aan 1 kant op een tafel aan de andere kant ondersteun je hem aan het einde aan 1 kant.

Goed uiteindelijk zal het wel werken maar ik zal het een dag of 2 aankijken om te zien of de koeler er niet af dondert.
P3 850 is niet beveiligd tegen te hard werken en het dan heel warm krijgen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Zelf heb ik dit gehad met een K6/3+, ook een nok van de socket af. Heb toen een GlacialTech Igloo koeler gehaald, die hebben een clip die op 2 van die nokjes pakt aan beide kanten. Dat ding heeft nog 2 jaar zo gedraaid. Let er wel op dat een dergelijke koeler een stuk minder zwaar is dan zo'n arctic ding, die koelers van Arctic zijn over het algemeen een massief blok koper met wat alu vinnetjes en een fan erop, wat nogal zwaar is voor een socket waar de helft niet meer aan zit qua ondersteuning.
Pagina: 1