Ben mijzelf aan het orienteren voor een 'thuis' server. Het bedrijf waarvoor ik werk is Microsoft Partner en dus krijgen we maandelijks alle Beta's e.d.
Deze wil ik graag allemaal installeren en proberen. Nu heb ik dus het idee opgevat om een MS Virtual Server hiervoor te gebruiken. Het is de bedoeling dat er +/- 10 systemen tegelijkertijd kunnen draaien.
Op VMWare heb ik bijzonder goede ervaringen met AMD ipv Intel. Geldt dit ook voor Virtual Server? De performance hoeft niet super te zijn, het gaat immers om testen/rommelen maar ik wil wel de beste processor kopen voor deze toepassing.
VMWare ESX voor thuis heb ik geen zin in vanwege de strikte HAL eisen.
Hoofdvraag dus eigenlijk, gaan we voor Intel of AMD en waarom?
Subvraag, welke familie leent zich het best?
Zelf dacht ik aan de AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2,0 GHz, 2x1MB, Boxed).
Bedankt voor de reacties!
EDIT: Heb getwijfeld om 'm hier of in Windows Server Software te plaatsen, als deze fout staat graag moven
Deze wil ik graag allemaal installeren en proberen. Nu heb ik dus het idee opgevat om een MS Virtual Server hiervoor te gebruiken. Het is de bedoeling dat er +/- 10 systemen tegelijkertijd kunnen draaien.
Op VMWare heb ik bijzonder goede ervaringen met AMD ipv Intel. Geldt dit ook voor Virtual Server? De performance hoeft niet super te zijn, het gaat immers om testen/rommelen maar ik wil wel de beste processor kopen voor deze toepassing.
VMWare ESX voor thuis heb ik geen zin in vanwege de strikte HAL eisen.
Hoofdvraag dus eigenlijk, gaan we voor Intel of AMD en waarom?
Subvraag, welke familie leent zich het best?
Zelf dacht ik aan de AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2,0 GHz, 2x1MB, Boxed).
Bedankt voor de reacties!
EDIT: Heb getwijfeld om 'm hier of in Windows Server Software te plaatsen, als deze fout staat graag moven
[ Voor 8% gewijzigd door RutgerDB op 07-07-2006 10:57 ]