GPRS met IPAQ4150 & SonyEricssonW801i icm TMobile Web'N'Walk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na enig gezoek op het forum is het me nog niet gelukt om een werkende oplossing te vinden, wie kan mij hierbij helpen.

Ik heb een HP ipaq4150 en een SonyEricsson W810i. Nu wil ik via op ipaq internetten via een GPRS verbinding met m'n mobiel (ik gebruik hiervoor een Web'N'Walk abonnement van T-Mobile).

Hiervoor heb ik o.a. de onderstaande instellingen zoals op de site van T-Mobile zijn aangegeven gehanteerd:

**************************************************************************************************************

Welke gegevens heb ik nodig als ik handmatig mijn GPRS instellingen op de computer configureer?

Om je laptop of pda handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet, heb je de volgende gegevens nodig:

APN: internet (Let op kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres

In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39

Advanced connection settings:
+CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0 (Voor Motorola
telefoons:+CGDCONT=1,"IP","internet")

Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens en Motorola telefoons: *99***1#
Voor Samsung telefoons: *99**1*1#
Alle andere telefoons: *99#

Deze instellingen gelden voor alle abonnementen en tariefplannen.

**************************************************************************************************************

Ik krijg nu echter de melding "Cannot connect for an unknown reason".

Heeft iemand een idee wat ik nog fout doe?

Wat wél werkt is contact maken via de "NAP service", maar dit moet ik dan wel elke keer handmatig connecten en disconnecten, anders werkt het allemaal niet meer. Wat deze service precies is weet ik ook niet, maar het lijkt erop dat m'n PDA m'n mobiel dan als netwerkkaart ziet. Als iemand weet hoe ik dit kan instellen met een "automatische connect" houd ik me ook zéér aanbevolen!

Maarten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 13:08 ]