[hulp gevraagd] pc probleem

Pagina: 1
Acties:

• Reaper_xt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2022
2 dagen geleden viel de pc van broertje spontaan uit, na even snel te hebben onderzocht, bleek dat de voeding was doorgebrand. We hebben toen een nieuwe voeding (450W) gehaald, en even leek alles goed te gaan. Toen begon de computer echter weer kuren te vertonen, hij herstart zelf nu soms 2x voordat hij uiteindelijk windows laadt. En als hij eenmaal in windows is krijg je nu ook na bepaalde tijd opeens allerlei verticale en horizontale strepen door het beeld en kan je niets meer doen,(alsof de videokaart alleen crashed of zo).
Zou dit probleem door de nieuwe voeding kunnen komen? Heeft de videokaart nu toevallig gewoon ook problemen? of is het iets compleet anders? |:(

Alle suggesties en hulp worden zeer op prijs gesteld

Pc specs(pc is wel aan de oude kant):
- 800 mhz Processor
- Gefore2 grafische kaart
- 2 Interne western digital HD's (1 van 20 GB en 1 van 80)
- 1 Aopen dvd brander
- 2 x 256MB ram
- 450W voeding (merk volgt spoedig, moet mijn broertje hierover contacten)
- temp in de kast:
- temp van de processor: 40/45 C

[ Voor 21% gewijzigd door Reaper_xt op 07-07-2006 09:59 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 23:20
Natuuurlijk wel zo handig om even alle onderdelen van je pc hier neer te zetten, want dit is te summier omschreven.

Heb je een krachtige grafische kaart? of snelle cpu? veel stroomvreters in je pc? is het er warm hoe heb je alles geventileerd? wat voor een merk voeding?

etc.

discogs

• Reaper_xt
mijn excuses, ik heb mijn eerste post aangepast met de pc specs zover ik die weet. Mijn broertje zit namelijk in het buitenland en ik heb de pc nu al een jaar niet gezien, dit is dus wat ik nog weet ervan. Als er meer info over de hardware nodig is vraag ik deze later op en post het dan metteen hier.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)

Maar ^^^ met stom. Glazen bollen hebben we niet, dus we willen systeemspecs zien. Merk en type enzo, van alle hardware die er in zit. En alleen jij kunt ons die geven :)

Overigens, als je even op ons mooie forumpje rondgezocht had, dan was je vast op Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gestuit :)

Maar persoonlijk durf ik als eerste verdachte toch wel een beetje de voeding aan te wijzen. Merk en type van dat ding, en wat zat er eerst in :?

Semi-off topic: mag je een Sweex voeding eigenlijk wel hardware noemen, of moet je dat tegenwoordig onder software rekenen? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01 21:30
Ik denk dat die voeding zwaar overkill is voor die computer, zelfs sweex zou voldoende power moeten kunnen leveren ;)

• Reaper_xt
Het is zwaar overkill, maar hij is van plan om later in het jaar nieuwe onderdelen te halen (mobo,proc etc), dus hij dacht dat ie dan maar alvast een zwaardere voeding heeft. Alleen heeft hij op het moment nog niet het geld voor de andere onderdelen dus zou leuk als deze het nog een maandje of 6 kan doen ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33
Het kan ook een geheugen probleem zijn:

Ga naar http://www.memtest86.com en test je geheugen met het tooltje.

Ik heb namelijk dezelfde problemen gehad, en toen was er een DIMMetje brak.

Of het moederbord of de videokaart heeft een enorme voedingspiek gehad, waardoor er wat defect geraakt is.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 07-07-2006 10:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Reaper_xt
kan zo een voedingspiek komen door de nieuwe voeding, of eerder toen de oude doorbrande?

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 16:06

Taygeta

KTM 790 Adventure

Reaper_xt schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:14:
kan zo een voedingspiek komen door de nieuwe voeding, of eerder toen de oude doorbrande?
Toen de oude doorbrande....

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Poos geleden op een LAN brandde er ook een voeding door: kostte de eigenaar een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart! (jaja, en een nieuwe voeding natuurlijk)

Als je voeding doorgebrand is zou ik alles zo onafhankelijk mogelijk checken. Liefst stuk voor stuk testen in een andere machine.

specs

Pagina: 1