[ibm thinkpad a22m]

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 07:35
de kabel van mijn video kaart / moederbord naar mijn scherm van mijn notebook zorgt voor kortsluiting. Mij is verteld dat hierdoor de hele video chip het kan gaan begeven en dat ik daarom de laptop maar niet aan moet zetten zolang ik dat probleem niet verholpen heb. Nu is mijn vraag: wat kost een dergelijk kabeltje (ibm schijnt alleen specifieke ibm dingen te accepteren?)

wat was er aan het handje: als ik de laptop aanzette dan kreeg ik allemaal rare strepen in het beeld. Soms hielp het om langs de randjes van het scherm te drukken, dan deed het scherm het weer gewoon, maar na verloop van tijd kwamen er weer allemaal grijzen strepen door het scherm (hele scherm... ) uiterst irritant. Maar als dit kabeltje gemakkelijk vervangen kan worden, is het verder een prima notebook...

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
De vraag is, kwamen die strepen terug na het bewegen van de laptop of niet? ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het "kabeltje" sluiting maakt kan dat in het geval van de aansturing van een TFT op een laptop idd vervelende gevolgen hebben. Het is namelijk geen standaard "snoertje", maar over het algemeen een platte bandkabel (flatcable) waarbij de koperen banen vlak langs elkaar lopen en door het plastic waar ze in zitten geisoleerd zijn.
Ik zou het probleem aan een IBM geauthoriseerde reseller voorleggen, of bij de IBM helpdesk. Maar persoonlijk geef ik je weinig kans dat men zo even zo'n kabeltje opstuurt. ZOu bovendien wel eens soldeerwerk aan kunnen zitten als je het zelf wilt doen. Misschien ga je dan beter op zoek naar een 2e hands a22m die andere kuren heeft maar waarvan het scherm nog goed is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 07:35
t is al een 2e hands a22m...
helaas komen die strepen inderdaad terug na bewegen van t scherm...
wat kost het laten maken - vervangen van zo´n ding ongeveer dan?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
arjoderoon schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:36:
t is al een 2e hands a22m...
helaas komen die strepen inderdaad terug na bewegen van t scherm...
wat kost het laten maken - vervangen van zo´n ding ongeveer dan?
Dan is het nog vrij makkelijk op te lossen :)

Verwijderd

je zou het part nummer van het kabeltje kunnen opzoeken in de Hardware Maintenance Manual (hmm) en deze vervolgens online via www.ibm.nl en dan de onderdelen service te selceteren.
Z'n kabetlje kost denk ik zo rond de 20 a 30 euro, athans dat heb ik betaald voor een R40 en een R51
Pagina: 1