Toon posts:

Netwerk via WIFI traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met een Intel 2200BG Wifi kaart (ingebouwd)
Verder heb ik een ADSL modem: Speedtouch 585i v6 en een 6000 / 775 Mb verbinding.

Als ik een netwerkkabel in mijn laptop stop en ga internetten en downloaden, dan gaat dit ontzettend snel (gemiddelde snelheid 550 KB/s)
Nu trek ik de kabel uit de laptop en start Wifi. Mijn verbinding met de speedtouch zou "excelent" moeten zijn. De snelheid is 54 Mbps. Als ik echter ga internetten en downloaden is het niet vooruit te branden. (gemiddelde snelheid 15 KB/s). Ook het kopieren van bestanden over LAN gaat niet echt snel.

Wat gaat er verkeerd?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk staat er nog een AP in de buurt op hetzelfde kanaal kortom probeer eens een ander kanaal.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
mmm... dat zou heel goed kunnen. Ik zal dat eens gaan proberen.

Hoe kan het dan dat mijn verbinding met het AP wel perfect is?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Die windows meting is eigenlijk behoorlijk brak. Het kan best zijn dat een ander netwerk met jouw netwerk stoort (of andere stoorzenders zoals magnetrons, tv's, etc) Als je je router in de meterkast hebt staan kan dit ook nog wel eens voor storing zorgen..

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie, maar ik ben even op vakantie geweest.

Ik ben even verder aan het spitten en het testen geweest en nu begrijp ik er niets meer van.

Ik heb kanalen gewisseld, encryptie gewijzigd, modem/laptop verplaatst... niets
Ik heb de snelheid van het modem op 11Mbps gezet (fixed) en mijn laptop op 11/54 gezet en dan wordt er verbonden op 11. Wat denk je... downloadsnelheden (stabiel) op 540 KB/s

Dus ik zet het modem weer fixed op 54 en de laptop fixed op 54 en de downloadsnelheid van hetzelfde bestand.... 10KB/s

Hoe kan dit? en hoe kan ik toch de snelheid op 54 zetten, zonder in dataverkeer snelheid naar beneden te gaan?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je test op 54Mb zit je dan met je laptop vlakbij het AP ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dan ongeveer 4 meter van de AP af (wel een muur ertussen)
Maar het is dezelfde locatie als waarvan ik nu de 11 test.
Als ik verder ga zitten heb ik hetzelfde probleem. Ik heb er al een keertje mee acher in de tuin gezeten en dat maakte voor de snelheid niet uit.
Pagina: 1