set cookie met Batchfile?

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 08:25
Hallo daar,

Ik gebruik een paar batch files om firefox op te starten met een vooraf ingestelde pagina, anders dan de startpagina. Nou zou ik eigenlijk willen dat er meteen door die batch file een cookie geset word waardoor ik meteen op die pagina ingelogd ben.

Cookies, geschiedenis, temp files etc worden allemaal gewist bij afsluiten van firefox, dus cookie bewaren werkt niet, ik moet nu steeds opnieuw inloggen. Maar met de batch file een cookie even in een bepaalde map kopieëren moet kunnen toch? Of werkt dat ook niet?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Dat kun je toch gewoon uitproberen ? Kijk in welke map de cookie nu staat, maak een backup, en kopieer 'm via een copy commando in je batchfile terug naar die mpa voordat je firefox start.

• teake
Nielson schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:51:
Dat kun je toch gewoon uitproberen ? Kijk in welke map de cookie nu staat, maak een backup, en kopieer 'm via een copy commando in je batchfile terug naar die mpa voordat je firefox start.
Yep, maar m'n PC kan die cookie niet vinden. Firefox schrijft ze kennelijk op een heel andere manier weg dan IE. Ook in verborgen bestanden en systeem bestanden gezocht.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

teake schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:01:
[...]

Yep, maar m'n PC kan die cookie niet vinden. Firefox schrijft ze kennelijk op een heel andere manier weg dan IE. Ook in verborgen bestanden en systeem bestanden gezocht.
Firefox maakt er een groot bestand van ;)

C:\Documents and Settings\[user]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[profile]\cookies.txt

alternativ

• teake
OK dan! dank!

Maar eh, de inhoud van die file veranderd niet als ik in of uit log in een sessie op de gevraagde pagina. Heeft het kopieëren van de cookies.txt wel zin dan? Er staat niets in behalve dan de opmerking dat je niets wijzigen mag omdat het een "generated file" is.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Gewoon proberen dus?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• teake
Bezig... moet ff tussendoor, dus duurt ff :-)

• teake
nope, werkt niet. Cookies.txt gekopieerd naar c:\windows\cookies.txt en de batch file aangepast zodat hij vóór het opstarten van firefox deze file naar de profile directory schrijft. Helaas niet het gewenste effect.
Kennelijk slaat firefox cookies die slechts tot het einde van de sessie duren ergens anders op.

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 10:17

wjv

Session cookies worden inderdaad niet persistent opgeslagen, maar worden alleen in het werkgeheugen bewaard. Cookies die een houdbaarheids datum in de toekomst hebben worden wel persistent opgeslagen. Vaak heb je de optie 'onthoud mij' bij het inloggen om een cookie persistent te maken.

Wat je kan doen is met een cookie extentie van firefox het cookie bekijken en deze dan handmatig in Cookies.txt zetten.

• teake
OK! Ik ben nog wat verder aan het klooien geweest: maar nu werkt het!

1: Stel cookies weer zo in dat ze niet verlopen aan het einde van de sessie. FF slaat ze nu op in de bewuste cookies.txt in de profiles map.
2: Kopieer deze naar c:\windows\cookies.txt
3: Zorg dat de batchfile deze file terug kopieert naar de profiles map voordat FF start (let op de aanhalingstekens om het pad heen, anders werkt het nog niet)
4: Stel de cookies weer terug in zodat ze verlopen na het eind van de sessie.
5: Als je nu FF start met de batchfile zet hij eerst de cookies.txt terug, en opent dan FF pas met de bewuste pagina, ingelogd en wel. Handig hoor!

Allen bedankt voor uw hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door teake op 07-07-2006 11:09 . Reden: punt 5 toegevoegd ]

Pagina: 1