Toon posts:

Probleem: MSI K9N SLI platinum, RAID en Onboard LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn zojuist nieuw aangeschafte mobo: MSI K9n SLI platinum (mond vol).
Ik heb reeds gezocht op de postings.. deze voldoet exact aan mijn melding alleen een ouder mobo:

nVidia RAID0, XP setup ziet toch 2 schijven ipv 1 array

Toch is mijn probleem bij de vorige post niet opgelost.

Allereerst mijn configuratie:
AMD Athlon 4200+ (2x512kb cache) + meegeleverde koeler
2 x Corsair 1024mb (type: VS1GB667D2) - Kit
2 x G.Skill (weet even zo niet het type) 1024mb - Kit
MSI K9N SLI Platinum mobo
MSI 7900GT 256mb
2 x WD Raptor 36gb 10.000rpm
550 watt Coolermaster voeding

Het volgende is het geval, ik heb eigenlijk 2 rariteiten ondekt:

1. RAID krijg ik niet aan de praat:
Ok dit is wat ik gedaan heb, De 2xraptor schijven in resp. SATA poort 1 en poort 2 gedaan, dipswitches uit de schijfjes, aangezien ik deze niet meer nodig schijn te hebben (kom meer uit het IDE tijdperk ;-)). Vervolgens heb ik in de BIOS aangegeven dat ik NVidia Raid aan wil hebben en ik heb alle devices aangezet (alles enabled - 0/1/2).

Mooi hoor al die techniek, vervolgens heb ik in de BIOS voor de RAID omgeving een healthy Striping RAID 0 omgeving opgezet. allemaal perfect (kan overigens deze RAID niet op bootable zetten in de bios). Maar goed, dit is volgens mij niet echt een probleem. Ik heb de juiste drivers vanaf de meegeleverde CDRom van MSI op een flop gezet, en XP in de CDRom speler gedaan. De F6 toets veelvuldig ingedrukt, drivers van NVRAID en de Storage controller als extra drivers ingeladen. En nu komt het... |:(

Wanneer ik de gebruikersvoorwaarden geaccepteerd heb (F8) en het volgende scherm (de partitie indeling) verschijnt, ziet Windows XP deze 2 (inmiddels gekoppelde RAID schijfjes) deze nog steeds als 2 losse schijven. Ik ben een keer doorgegaan met de installatie van XP (op een van deze schijven) - ik had zoiets van het zal wel.. - maar na het kopieren van de data en het opnieuw opstarten gebeurde er niet veel meer.

Na veel frustratie en pijnzen dan toch uiteindelijk mijn post om het over te geven aan degene die het mij kan vertellen. Dit is dus probleem nr1 van 2. Wie weet hoe ik toch (andere drivers o.i.d. - ik heb de drivers van NVidia al geprobeerd) dit aan de praat kan krijgen?

2. Onboard Netwerk LAN poorten leveren conflicten op:
Na het uitzetten van Raid, dan maar gewoon werken zonder raid heb ik na de installatie van XP een probleem met mijn netwerk controllers..
Na installatie van de nForce 9.16 drivers (zowel meegeleverde als van Nvidia) blijken mijn LAN controllers niet te werken (apparaatbeheer geel uitroeptekentje..).

Na het klikken op de Lan kaartjes (er zitten er 2 in) zie ik de volgende melding staan:

"Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt (code12)"
"Als u dit apparaat wil gebruiken moet u andere apparaten uitschakelen"

Natuurlijk, helder?! Niet dus..
Ik zie wel dat er een afhankelijkheid is van de kaarten met de NVIDIA network Bus Enumerator (er zijn er 2 voor elke kaart 1).

Zie hierboven mijn problemen met mijn gloednieuwe K9N .... moederbord.

Kan een van jullie mij tips c.q. advies geven? Mijn dank is groot!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
waarom 2 soorten geheugen???

heb je je bios al geupdate???

zijn de schijven wel precies identiek???
(zie boven kant van de schijven op productiedatum)

1337

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat geheugen, het moet werken het is beide 5400 DDRII. (ik wou eerder 4 x 1024mb kit van Corsair,.. deze was ff niet meer leverbaar oid).

Productie datum beide: 20 mei 2006

BIOS update nog niet gedaan, ik weet dat er eentje is maar ga ik nu proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 07:50 ]