Ben me al een paar dagen rot aan het zoeken naar welke kleurenlaser ik nou moet: de reviews lijken niet overeen te komen. Het gaat om het printen van rapporten, foto's voor zomaar aan de muur, grafieken, general kleuren printjes en hoesjes. Ik heb een cheapass i470d canon printertje en laser kan dit niveau wel bereiken, tenminste ik zie printjes van een hp 3700 (werk) liever dan mijn printjes thuis. Mijn inkjetprintjes verkleuren ook zo snel, en laser heeft hier minder last van.
oh ja, ik wil echt om naar laser, want ik heb al 2x een inkjet weggegooid, vanwege clogging.
belangrijk voor mij zijn:
- drukkwaliteit tekst +++++
- drukkwaliteit fotos +++++ (in het laserveld dan, ik begrijp dan een betere inkjet mooier is), liefst met kleurprofielen, vanwege fotohobby.
- navulbaarheid toners (om de kosten in de klauwen te houden) +++++
niet belangrijk, maar zeker leuk
-prijs niet te hoog
-geluidsniveau standby laag
-netwerk
-linux / mac ondersteuning
-initieel niet te kleine toners (anders moet ik snel al gaan bijvullen met risico)
niet belangrijk
- snelheid
- dubbelzijdig afdrukken
ik heb gekeken naar
minolta 2400/2430/2450 (printkwaliteit schijnt mooi, ik heb 2450 output gezien en die bevalt me behoorlijk, echter ik weet niet of de 2400w dezelfde engine heeft, iig geen kleurprofielen)
reviews lopen behoorlijk uiteen, wat betreft de kwaliteit foto's, ik vindt de output van de 2450 wel mooi.
hp2600n redelijk goede reviews, wel chip op cartridges
samsung clp 550 (reviews lopen zeer uiteen), ook chip op cartridges
epson 1100, weet ik niet zoveel van.
Ik kan niet vinden op internet echt hoe ze kwalitatief scoren tov elkaar.
aarg, is er iemand die de output van verschillende modellen kent? printquality matters.
Budget 300-500 euro
oh ja, ik wil echt om naar laser, want ik heb al 2x een inkjet weggegooid, vanwege clogging.
belangrijk voor mij zijn:
- drukkwaliteit tekst +++++
- drukkwaliteit fotos +++++ (in het laserveld dan, ik begrijp dan een betere inkjet mooier is), liefst met kleurprofielen, vanwege fotohobby.
- navulbaarheid toners (om de kosten in de klauwen te houden) +++++
niet belangrijk, maar zeker leuk
-prijs niet te hoog
-geluidsniveau standby laag
-netwerk
-linux / mac ondersteuning
-initieel niet te kleine toners (anders moet ik snel al gaan bijvullen met risico)
niet belangrijk
- snelheid
- dubbelzijdig afdrukken
ik heb gekeken naar
minolta 2400/2430/2450 (printkwaliteit schijnt mooi, ik heb 2450 output gezien en die bevalt me behoorlijk, echter ik weet niet of de 2400w dezelfde engine heeft, iig geen kleurprofielen)
reviews lopen behoorlijk uiteen, wat betreft de kwaliteit foto's, ik vindt de output van de 2450 wel mooi.
hp2600n redelijk goede reviews, wel chip op cartridges
samsung clp 550 (reviews lopen zeer uiteen), ook chip op cartridges
epson 1100, weet ik niet zoveel van.
Ik kan niet vinden op internet echt hoe ze kwalitatief scoren tov elkaar.
aarg, is er iemand die de output van verschillende modellen kent? printquality matters.
Budget 300-500 euro
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8