[HDD] Onzichtbare bestanden terughalen

Pagina: 1
Acties:

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
Ik heb een paar dagen geleden alweer mijn pc moeten resetten tot gevolg dat ik weer al mun shit kwijt ben. Nou heb ik 2 harde schijven. Eentje van 80 GB voor Windows... en een van 250 gb voor program files en Media... Dus ik wilde windows eropnieuw op zetten. Ik gooi hem over de 80 gb schijf heen en nu heeft ie de bestanden van de 250 gb schijf toch verwijderd. Nou ja, niet helemaal verwijderd want ik mis zo'n 100 gb van mun harde schijf. En zo groot was de schijf gevult voor de reset dus de bestanden staan er toch nog op een een of andere manier op... Het zijn geen door windows verborge mappen... Weet iemand dit op te losse?

Thx!!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Heb je toevallig maar 127MB aan data? Windows XP (daar gaat 't waarschijnlijk om denk ik?) heeft namelijk maar beperkte ondersteuning voor 'grote' schijven. Je zal in dat geval een Service Pack moeten installeren om het probleem te verhelpen (of iets in het register aanpassen, maar je kan beter een service pack installeren).

offtopic:
Als het niet klopt kan ik er niets aan doen, je geeft namelijk niet voldoende informatie.. OS?

• Jokuh
Da Devil schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:29:
Heb je toevallig maar 127MB aan data? Windows XP (daar gaat 't waarschijnlijk om denk ik?) heeft namelijk maar beperkte ondersteuning voor 'grote' schijven. Je zal in dat geval een Service Pack moeten installeren om het probleem te verhelpen (of iets in het register aanpassen, maar je kan beter een service pack installeren).

offtopic:
Als het niet klopt kan ik er niets aan doen, je geeft namelijk niet voldoende informatie.. OS?
Nee... ik heb 127GB aan ruimte over.. terwijl ie helemaal leeg is. Ik heb hem wel nog niet geformateerd maar mijn vraag is of ik die bestande kan terug hale.

• tjmv
Jokuh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:33:
[...]

Nee... ik heb 127GB aan ruimte over.. terwijl ie helemaal leeg is. Ik heb hem wel nog niet geformateerd maar mijn vraag is of ik die bestande kan terug hale.
Hmm.. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Als je Windows XP clean installeert, dus zonder service packs, worden grote schijven niet goed ondersteund. Je krijgt dan namelijk maar 127MB te zien, terwijl de schijf in werkelijkheid groter is. Dit is op te lossen door een Service Pack te installeren (welke ook meteen een aantal bugs fixen). Dus... installeer een service pack :)

Service Pack 2

edit:
Je kan beter via de Windows Update downloaden. Dat bestand is wat kleiner.

[ Voor 6% gewijzigd door tjmv op 07-07-2006 00:40 ]

• Jokuh
Da Devil schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:38:
[...]

Hmm.. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Als je Windows XP clean installeert, dus zonder service packs, worden grote schijven niet goed ondersteund. Je krijgt dan namelijk maar 127MB te zien, terwijl de schijf in werkelijkheid groter is. Dit is op te lossen door een Service Pack te installeren (welke ook meteen een aantal bugs fixen). Dus... installeer een service pack :)

Service Pack 2

edit:
Je kan beter via de Windows Update downloaden. Dat bestand is wat kleiner.
Ow ok thx.. maar ik heb geen legale versie |:(

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
ik zou op zoek gaan naar een recocery programma, want bij opnieuw forateren ben je de data die nu nog aanwezig is (file alocationtable of de ntfs variant daarvan) overschrijft.

ik heb geen idee hoe je deze stunt voor elkaar hebt gekregen, maar je hebt volgens mij zelf iets verkeerd gedaan. hoe is was de partitie indeling voor je probleem en hoe is die nu ?

• tjmv
Jokuh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:48:
[...]

Ow ok thx.. maar ik heb geen legale versie |:(
Tja, er zijn natuurlijk vele manieren om er toch aan te komen, maar dat zoek zelf maar uit ;). Overigens kan je ook gewoon een registeraanpassing maken; en ik ben zo vriendelijk geweest om de sleutel te zoeken.

1. Start
2. Uitvoeren
3. typ "regedit"

...
1. Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\atapi\parameters
2. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD.
3. Type EnableBigLba, and then press ENTER.
4. On the Edit menu, click Modify.
5. Type 1, and then click OK.

• chicalvin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 23:49
probeer eens partition magic
die kan je schijf wel weer actief maken
Pagina: 1