[PC] Broken Sword: The Angel of Death

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4567/blankkf6.gif
Informatie
In Broken Sword: The Sleeping Dragon (het vorige en derde deel uit de Broken Sword serie) werden de Amerikaanse patent advocaat George Stobbert en de Franse mooie journalist Nico Collard door een geheime genootschap, een grote kwaad en andere linke gespuis op pad gezet om door de jungles van Congo, kastelen in Praag, achterwijken van Parijs, een bezoek aan de historische stad Glastonbury in Engeland en tombes bezocht in Egypte om een mysterie op te lossen om zo de mensheid van het kwaad te redden. Broken Sword games zijn een prachtige mix van sensatie en avontuur met een vleugje humor.Broken Sword: The Angel of Death is zoals de eerste twee delen een point and click adventure game waar je als George speelt en net zoals The Sleeping Dragon ook met Nico die terugkomt. Als je wilt kun je ook met de 'wsad' toetsen George en Nico besturen. Je gaat mensen ondervragen en de hele omgeving doorzoeken om aanwijzingen te vinden om zo verder te kunnen komen om de 'puzzel' op te lossen en je doel te bereiken. Het is alsof je in een zeer goede en realistische thriller/fantasie/mysterie film zit te spelen. Dat gevoel wordt helemaal versterkt door de ontzettend goed ingesproken characters die ditmaal verbeterde gezichts emoties bevatten. De game komt alleen op de PC omdat The Sleeping Dragon jammer genoeg niet goed liep op de PlayStation 2 en Xbox. De kans lijkt me persoonlijk klein dat 'ie naar de Xbox 360 en PlayStation 3 komt aangezien de ontwikkelaar volledig focust op de PC.
Het verhaal
Broken Sword: The Angel of Death begint in New York. George wordt verliefd op een mysterieuze vrouw die verdwijnt en hem naar een oeroude verhaal brengt die de wereld in gevaar kan brengen.

Biblical scholars have long agreed that Moses was more than just a poor shepherd's boy. It is said that he was a natural scholar and that from an early age he devoted himself to unravelling the mysterious arts of alchemy. Indeed, he read documents that even in those times were already very ancient - the scant remains of older, extint civilisations. Amongst these documents, it is believed; lay the primitive blueprints for an awesome weapon...

Moses was able to construct this weapon. And when the Pharaoh refused passage for the Israelites out of Egypt, he unleashed it upon the Egyptians with terrifying effect. The Pharaoh capitulaed. The Exodus began. The weapon was the final and most terrible of the Great Plagues. Uncannily, it seemd to be able to kill selectively, leaving the Israelites unharmed. The Egyptians called it - 'The Angel of Death'.

Hundreds of years later, the secrets of Moses deadly weapon that could destroy to order was lost, although the memory lived on. Lost. Or so it was thought

New York - present day. One-time adventurer George Stobbart sweats at a cramped desk in a bail-bond agency deep inside Harlem's derelict projects. He has had an arduous year since his dimatic battle with a 'dragon' after he was whisked away by secret service agencies and intensively interrogated. Eventually they declared 'The Glastonbury Phenomenon' to be just another case of mass hysteria.

George returned home, wanting only to work on patents till the day he died. But his company had gone bust. And soon he found no one would hire him. He was blacklisted. In desperation, he took the only job on offer - legal aide at Big Bros's Bail Bonds. The bottom of the heap. His new clients - crack-heads, gangstas, murders. His new life - a tiny apartment in the most dangerous part of town.

One day I'm going to get out of here, he thinks, as he stares at his queue of tattoed, menacing, bling-bling clients...

Same hope.

Characters

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/1292/georgelo4.jpgGeorge Stobbart
A year has passed since George's battle with the dragon at Glastonbury. Intensively interrogated by the CIA, he was eventually released. They claimed that this was because they didn't believe 'The Glastonbury Phenomenon'. The truth was that some believed that George had fought with the devil himself, but ultimately they wanted to avoid any controversy that the story would kick up. Left with his reputation in tatters, George found that no one would hire him. In desperation he took the only legal job on offer - legal aid at the Big Bro's Bail Bond company.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/2590/nicomx2.jpgNico
Like George, Nico has been blacklisted from most jobs in journalism since Glastonbury. She's been spending her time singing in a series of seedy Paris clubs...

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/9210/annamariaza7.jpgAnna-Maria Prisa
Blonde, beautifull, sophisticated, her name is Anna-Maria Prisa. She's on the trail of a hidden treasure, whose location is encrypted within the lines of an ancient manuscript that's been in her family for generations.

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/1165/virgelwl9.jpgVirgil
Tough ex-marine who is the Go-Getter of the bail bond Agency. He can track, hunt, arrest or kill anybody, anywhere. George met Virgil when George helped him out of a really bad situation once... An ex-con, he got a computer engineering degree and is now the Agency's hacker. He can get into any network, anywhere.

Afbeeldingslocatie: http://img464.imageshack.us/img464/2950/mevluton7.jpgMevlut
Mevlut is a master of disguise but is always charming. Laconic, ironic, highly intelligent. In reality he's a highly dangerous piece of work... Mevlut has long been interested in the conspiracies since watching Raiders of the Lost Ark in a cinema in Istanbul as a young man.

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/4817/mafiakh0.jpgMafia
Meet the New York Mafia. An oddball set characters hot on the trail of a secret manuscript... Fingers Martin - Fingers, so called because of the lack of fingers on his right hand, always wears gloves.

Tony Martino, a bright, ambitious gangster. Smart, goodlooking, he's the first guy from the Martino family with a degree in business studies. Surrounded by idiots you'd think he'd make a big impression. You'd think?

Slick Carnevale. Flash suit, flash shoes, flash shirt and well... slick hair, a die-hard Elvis fan, is forever 18 and 'picking up chicks, man'.

Chico Garella. Chico's been a gangster for nearly fifty years, but he's still a foot soldier. He's just not smart enough to get promoted.

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/5933/religiousat2.jpgReligious order
Nog onbekend.

Screenshots
http://img411.imageshack.us/img411/1999/81539hi6.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/4966/81540km9.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/5582/81541nu8.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/9264/81542bc3.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/8829/81544vu8.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/7540/81545wf3.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/8923/81546ia5.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/9452/81554xz7.jpg
Trailers
Interview met Charles Cecil (bedenker van Broken Sword)
Is it point & click?

It's both point & click and direct control.

How does that work? You can choose one or the other?

Yes, you can play purely point & click, or you can choose to use both the mouse and the keyboard.

So you make sure that if the puzzle's in there, it has something to do with the story, and moves you forward?

Absolutely, and also, like on the plane, the box puzzle was not to block you, it was to balance the plane. In the cave, it wasn't a block, it was there to put pressure on the pressure pad so you could move to jump and step on something. So where we use those sorts of puzzles, they'll be used in conjunction with other puzzles.

It sounds like an intriguing story.

I've really focused on the story. With Broken Sword 3, it was a big jump. We were going from 2D to 3D. We were talking about technology, we were talking about interfaces. With Broken Sword 4 there's a lot I can take for granted, because we have the engine, we have a control system, which we're improving, but other people are responsible for the technology, other people are responsible for creating the art assets. I approve them, and I get very involved in them, but I don't have to worry about whether we use Maya or Max, or whether we have to buy new PCs, or any of that dull stuff. So I can focus on the puzzles and the story, and the guys that I'm working with on that are experienced on our games. I'm working with a guy called Neil Richards, who I worked with on Broken Sword 3. The two guys that are level designers / implementers, both were ex-Revolution. The guy writing the music, he wrote music for Broken Sword 3. A lot of the team are still together, it's just in a very different way than the way we were for Broken Sword 3.

[ Voor 45% gewijzigd door D. Ninjai op 20-09-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game komt alleen op de PC omdat deel 3 jammer genoeg niet goed liep op de Xbox en PlayStation 2.
Scheelt dat we nu de x360 hebben. En binnenkort de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19

Cyphax

Moderator LNX
Oe! Ik heb deel 1 en 2, en die zijn beide super, 'k moet deel 3 nog ergens vandaan plukken en nou kom er zelfs een 4e deel... mooi mooi mooi!
Revolution _o_ (aardige ontwikkelaar)
Ik ben benieuwd naar het verhaal.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is me niet helemaal duidelijk wat voor soort spel dit nu is. Is het een soort van Fahrenheit? Dus een beetje film-achtig? Het ziet er wel grappig uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
RoD schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:31:
Het is me niet helemaal duidelijk wat voor soort spel dit nu is. Is het een soort van Fahrenheit? Dus een beetje film-achtig? Het ziet er wel grappig uit in ieder geval.
Nou, het is een spel uit het oude adventure genre. Omgeving verkennen en met mensen praten om zo aanwijzingen te kunnen vinden om puzzels op te lossen. Hartstikke leuk. :)

Jammer dat je niet kan saven in de demo. :X

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 29-08-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt me een supertof spel. Heb deel 1, 2 en 3 ook gespeeld op de playstation. Wel jammer dat deze niet voor de playstation uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben met de demo bezig, heb de boss afgeluisterd en weet waar het manuscript verborgen is. Heb echter geen idee hoe ik erbij kan komen, is iemand al verder? Weet ook niet waarvoor het smeltende ijs dient. Graag tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Klippy

Still Game

Aah, een demo :)
Vorige Broken Sword was ook weer leuk, dus ik heb er zin in.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat humor ondekt in de demo? Vond dit altijd een van de sterke punten in deel 1, 2 en 3. Zit op mijn werk dus kan m vanavond pas spelen ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:39:
Is er al wat humor ondekt in de demo? Vond dit altijd een van de sterke punten in deel 1, 2 en 3. Zit op mijn werk dus kan m vanavond pas spelen ;-(
Er worden wel leuke opmerkingen gemaakt zoals George die niet weet wat er achter een deur zit waar op het bordje staat dat producten worden verpakt. Dan denkt 'ie gelijk aan het ergste en dat is... videogames piraterij. _/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:29:
Ben met de demo bezig, heb de boss afgeluisterd en weet waar het manuscript verborgen is. Heb echter geen idee hoe ik erbij kan komen, is iemand al verder? Weet ook niet waarvoor het smeltende ijs dient. Graag tips.
spoiler:
Ben je al terug naar de ingang van de slachterij gegaan wanneer je achter de bewaker staat die eerst zeurde om een witte schort (apron) en dan rechts van hem. Daar zit een deur met bovenop een groene lamp als het goed is waar je doorheen kan gaan. Probeer zo'n gloeiendhete deur van een oven te openen en de rest spreekt voor zich lijkt me.

[ Voor 46% gewijzigd door D. Ninjai op 30-08-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai bedankt voor de tip zo kom ik er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10 12:07

nFo

Ik speel deze demo nu, maar ik zit vast:

spoiler:
Ik heb die oven nu open, en een stuk hout eruit gehaald.
Maar wat moet ik nu doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
nFo schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:01:
Ik speel deze demo nu, maar ik zit vast:

spoiler:
Ik heb die oven nu open, en een stuk hout eruit gehaald.
Maar wat moet ik nu doen ?
spoiler:
Heb je al gegluurd door de gaas (aan de achterkant van het gebouw) naar een vergadering van drie mensen waarvan een de manuscript in een la stopte? Je moet met die hete hout terug naar die gaas en zo de kamer van zijn rook genieten.
Succes.

Weet je dan niet wat je daarna moet doen:

spoiler:
Dan moet je een een blok ijs uit de vrachtwagen halen die bij de ingang van de fabriek staat en snel naar de gaas terug rennen. Bij het gaas leggen en het gaat stomen en dan zie je vanzelf wat er gebeurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Oke bedankt, ga ik weer even verder.

Secret Files: Tunguska is trouwens ook een leuke point and click avontuur. :)
Preview: http://games.fok.nl/review.php?reviewid=13217
Demo: http://games.fok.nl/news.php?newsid=13371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre hebben ze bepaalde "actie-elementen" uit deel 3 er uitgehaald? Ik vond deel 3
op zich wel leuk, maar die actie-elementen irriteerden me mateloos. Als PC-gamer
zit ik niet op dat soort console-elementen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:58:
In hoeverre hebben ze bepaalde "actie-elementen" uit deel 3 er uitgehaald? Ik vond deel 3
op zich wel leuk, maar die actie-elementen irriteerden me mateloos. Als PC-gamer
zit ik niet op dat soort console-elementen te wachten.
Volgens Charles Cecil waren ze daarin nogal doorgeschoten ja, en die zitten er dus niet meer in die mate in. Wat er nog wel een beetje in zit, is een aantal 'getimede' events om je "onder druk" te zetten. In de demo zit een voorbeeld hiervan, en ik had er totaal geen moeite mee om het te halen, terwijl ik meestal ook een hekel heb aan dit soort dingen (overigens had ik er in The Sleeping Dragon ook niet echt veel moeite mee, alleen de slotscene heb ik een keer of tien over moeten doen, de rest hooguit twee of drie keer).

Verwijderd

Net begonnen de game te spelen. Paar opmerkingen tot heden na 30min gamen.

Pos:
Leuk verhaal vanaf begin.
Echte adventure feel.

Neg:
De camera is af en toe wat onhandig zodat je geen idee heb waar je heen loopt.
Het geluid hapert af en toe (voor mensen met realtek chip de nieuwe audio driver downloaden van realtek en als dat niet werk geluid op basic zetten in game).
Erg grote ruimten om weer doorheen te lopen.

Verwijderd

Dit deel is toch wel los te spelen van de eerdere? Dat miste ik een beetje in de openingspost.
Lijkt me wel een leuke game verder.

Verwijderd

Ja ze zijn wel los van elkaar te spelen, maar het is leuk als je de vorige delen heb gespeeld omdat sommige locaties of mensen weer terugkomen. Het is geen probleem als je het niet heb gespeeld, maar ik denkd at het wel leuker is. Dan zie je bijvoorbeeld ook eastereggs uit andere delen voorbij komen enzo. Zoals tripod die je opeens tegenkomt in nicco's apartment enzo, of posters van bs1.

Hoe het met deze game zit weet ik niet, maar volgensmij slaan ze aardig een andere weg in, dus maakt het niet uit of je de vorige heb gespeeld of niet.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik zit hier met een grote smile de screens te bekijken. Wat een geweldige serie is dit ook. Heb ze allemaal gespeeld, uitgespeeld dan ook. En dit ziet er ook weer erg vetjes uit. Hoop het gevoel gauw weer te hebben ;)

..::System Specs::..

Verwijderd

Game is tot heden erg leuk; puzzels zijn soms wat simpel maar het is leuk. Het verhaal zit leuk in elkaar. Helaas zit ik nu vast bij het uitzoeken van het manusscript (krijg de kaart te zien met latijnse tekst maar snap niet wat ik nu moet koppelen en doen :( )... iemand hier al voorbij?

• Christiano007
  • Laatst online: 22:34

Christiano007

Ich bin der champion

Mag je mij eerst eens vertellen hoe je verder gaat nadat je via die kraan aan de overkant bent en je er uit moet....

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Christiano007 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:56:
Mag je mij eerst eens vertellen hoe je verder gaat nadat je via die kraan aan de overkant bent en je er uit moet....
je bedoeld om dat vrouwtje aan de overkant te krijgen met je nadat je zelf via reling naar de andere kant bent gekomen? In de ruimte met de electrische draden die in de weg liggen.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:10:
[...]

je bedoeld om dat vrouwtje aan de overkant te krijgen met je nadat je zelf via reling naar de andere kant bent gekomen? In de ruimte met de electrische draden die in de weg liggen.
Dat is het probleem :) :

spoiler:
Ik heb een ketting van de deur gepakt, maar verder kan ik niets doen om dat kastje uit te zetten. Dus mijn vraag, hoe krijg ik dat ding uit :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Christiano007 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:58:
[...]

Dat is het probleem :) :

spoiler:
Ik heb een ketting van de deur gepakt, maar verder kan ik niets doen om dat kastje uit te zetten. Dus mijn vraag, hoe krijg ik dat ding uit :)
Ik lijk inderdaad wel een imbiciel.. ik zit gewoon vast..
Heb ik een item gemist ofzo?
Heb zo het idee dat ik iets moet doen met die afgebroken pijp, maar ik kan alleen kijken :/

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gehaktbal schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:36:
[...]

Ik lijk inderdaad wel een imbiciel.. ik zit gewoon vast..
Heb ik een item gemist ofzo?
Heb zo het idee dat ik iets moet doen met die afgebroken pijp, maar ik kan alleen kijken :/
spoiler:
Deur waar ket/touw hing op het slot doen, en dan duwen maar -> bruggetje voor vrouwtje, die dan naar beneden kan lopen om de schakelaar vast te houden.

Voorlopig best een leuk spel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 14-09-2006 23:44 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Norjee schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:42:
[...]

spoiler:
Deur waar ket/touw hing op het slot doen, en dan duwen maar -> bruggetje voor vrouwtje, die dan naar beneden kan lopen om de schakelaar vast te houden.

Ik wist dat er iets met dat geval was! mjah.. thanx! ik kan weer door :D

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

[...]

spoiler:

Die verdomde rechtermuisknop helemaal gemist voor dat ding .... ik wist dat ik iets moest doen bij die
spoiler:
deur, maar wat was de vraag..

* Christiano007 gaat weer lekker verder, thnx for the tip

Jullie trouwens ook last van stemgeluid wat de ene keer wel en de andere keer het niet doet? En dat je daardoor na een tijdje een foutmelding in windows krijgt en je dus je game kwijt bent als je niet hebt gesaved?

[ Voor 16% gewijzigd door Christiano007 op 15-09-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid valt af en toe inderdaad wel eens weg maar het heeft nog niet geleid tot het crashen van de game bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Met de demo viel de stemmen ook weg bij mij. In de readme stond toen een (tijdelijke) oplossing.

You may be able to alter the sound hardware acceleration if your sound card supports this feature. Please try the following:

1. Click on your Windows Start button.

2. Click on the Run Command.

3. Type in the white box "dxdiag" in lower case and without the quotes.

4. Click OK.

5. Click on the sound tab.

6. You will see a slider bar for your hardware acceleration - we recommend you reduce this to 'Basic acceleration' although you may wish to experiment with the settings and see which works best on your own hardware setup.

7. Exit the DXDIAG and try running the game again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu vast in het hotel. Ik moet naar clues zoeken. Weet iemand wat voor clues en hoe ik ze moet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mr_Knight schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:36:
Met de demo viel de stemmen ook weg bij mij. In de readme stond toen een (tijdelijke) oplossing.

You may be able to alter the sound hardware acceleration if your sound card supports this feature. Please try the following:

1. Click on your Windows Start button.

2. Click on the Run Command.

3. Type in the white box "dxdiag" in lower case and without the quotes.

4. Click OK.

5. Click on the sound tab.

6. You will see a slider bar for your hardware acceleration - we recommend you reduce this to 'Basic acceleration' although you may wish to experiment with the settings and see which works best on your own hardware setup.

7. Exit the DXDIAG and try running the game again.
Ja dat helpt (tot nu toe) thnx
Ik zit nu vast in het hotel. Ik moet naar clues zoeken. Weet iemand wat voor clues en hoe ik ze moet vinden?
spoiler:
Je moet een paar keer met die man van de balie praten zodat hij je een folder geeft voor een kamer, daarna ga je een paar keer praten met die man met het boek, check dat boek ook zodat je daarover kan praten. Nadat je dat gedaan hebt bel je vanuit de wc ruimte die balie gast en vraag je naar die man met het boek. Hij loopt weg, jij gapt zijn pasje zodat je door de deuren kan

Tot zover ben ik ongeveer, heb al het 1 en ander gepakt (insect), maar heb verder even geen idee meer wat ik nog kan doen. Dus wie weet het wel ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Je moet een paar keer met die man van de balie praten zodat hij je een folder geeft voor een kamer, daarna ga je een paar keer praten met die man met het boek, check dat boek ook zodat je daarover kan praten. Nadat je dat gedaan hebt bel je vanuit de wc ruimte die balie gast en vraag je naar die man met het boek. Hij loopt weg, jij gapt zijn pasje zodat je door de deuren kan

Tot zover ben ik ongeveer, heb al het 1 en ander gepakt (insect), maar heb verder even geen idee meer wat ik nog kan doen. Dus wie weet het wel ? :)
Tot zover was ik zelf ook al. Zelfs al iets verder. Je moet namelijk...

spoiler:
Je moet het insect in de klok leggen zodat die hotelbaas afgeleid wordt. Daarna pak je z'n aansteker. Met de aansteker steek je de droge bloemen boven in de fik. Daardoor gaat Elvis weg, want z'n jasje krimpt in de regen. Dan kun je de kamer in. In de badkamer moet je het rooster onklaar maken door hem eerst uit te zetten en daarna het stukje touw eraan vast te knopen.

Tot zover ben ik ongeveer.

Ik vind het wel weer een bereleuk spel. Eindelijk weer eens een ouderwetse goeie point and click. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:23:
[...]

Tot zover was ik zelf ook al. Zelfs al iets verder. Je moet namelijk...

spoiler:
Je moet het insect in de klok leggen zodat die hotelbaas afgeleid wordt. Daarna pak je z'n aansteker. Met de aansteker steek je de droge bloemen boven in de fik. Daardoor gaat Elvis weg, want z'n jasje krimpt in de regen. Dan kun je de kamer in. In de badkamer moet je het rooster onklaar maken door hem eerst uit te zetten en daarna het stukje touw eraan vast te knopen.

Tot zover ben ik ongeveer.

Ik vind het wel weer een bereleuk spel. Eindelijk weer eens een ouderwetse goeie point and click. Heerlijk.
spoiler:
hmmz ja, ik heb de pen laten zien dat grietje, maar verder kan ik ook weinig doen. Die Elvis wil niet meer met me praten en beneden kun je ook niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:49

-db-

Hoi

Ik en nu even ver en kan echt niet vinden wat je verder moet doen, dus als iemand erachter komt meld het dan aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
Cyphax schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:00:
Oe! Ik heb deel 1 en 2, en die zijn beide super, 'k moet deel 3 nog ergens vandaan plukken en nou kom er zelfs een 4e deel... mooi mooi mooi!
Same here. Heb 1 en 2 (uit)gespeeld (zelfs gekocht). 3 nog niet gespeeld maar ga ik zeker binnenkort doen, dus 4 moet nog even wat langer wachten.

Ben iig benieuwd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het even moeten opzoeken op http://www.revolution.co.uk/bs4_hints.php
maar nu weet ik het.

spoiler:
Je moet de pen en de hotelfolder onder de deur van die bezemkast schuiven. Daarna krijg je de code op papier terug. Die code moet je gebruiken om de deur open te maken. De rest gaat vanzelf. Hier was ik dus zelf volgens mij nooit opgekomen.

• D. Ninjai
Graham schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:54:
[...]

Same here. Heb 1 en 2 (uit)gespeeld (zelfs gekocht). 3 nog niet gespeeld maar ga ik zeker binnenkort doen, dus 4 moet nog even wat langer wachten.

Ben iig benieuwd.
Ik ook, gelukkig hoor ik goede berichten dat het weer een leuk om te spelen spel is. Morgen of overmorgen verwacht ik het spel op mijn deurmat. Ik weet niet of het mag maar dit spel is voor €28,99 te bestellen bij CD WOW.

• nFo

nFo

Ik ben nu ook met de volledige versie aan het spelen.
Zat vast bij die stroomdraden, maar het antwoord zag ik al in de spoilers. :P

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:50:
Ik heb het even moeten opzoeken op http://www.revolution.co.uk/bs4_hints.php
maar nu weet ik het.

De hints en tips die ze daar geven zijn soms erg summier. Ik zit ver op het einde van de game maar zelfs met de hints/tips van die link zit ik muurvast. De puzzels zijn af en toe te onlogisch om er zelf uit te geraken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here.

Ik zit nu namelijk vast bij de...
spoiler:
bij de monniken in het Vaticaan. Ik moet door een soort tuin/plein waar die monniken bezig zijn. Ik moet iets met het oude brood en die duiven doen, maar die monniken worden niet echt afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Klippy

Still Game

Hij valt me iig niet tegen tot nu toe :) Ook ik zat vast bij de stroom, maar dat was meer omdat ik niet meer wist hoe de besturing precies werkt in BS. Vroeger had je gewoon ASD ofzo, nu moet ik opeens gaan rechts-klikken :P

Maar is geen nadeel, al is die trage muis ff wennen in het begin.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:42:
Same here.

Ik zit nu namelijk vast bij de...
spoiler:
bij de monniken in het Vaticaan. Ik moet door een soort tuin/plein waar die monniken bezig zijn. Ik moet iets met het oude brood en die duiven doen, maar die monniken worden niet echt afgeleid.
Het vraagt wat timing maar hier is de oplossing :)

spoiler:
Je zit 4 pilaren staan met daarop bloembakken. Je gooit brood op het bloembak rechtsboven in het beeld. De monnik boven in de tuin gaat naar de duiven kijken. Nu loop je helemaal links buiten de haag om, zorg dat de monnik bovenin je niet ziet. Nu moet je even goed timen. Er loopt nu die monnik nog voor de deur heen en weer. Deze staat op vaste tijdstippen in de bloembak te rommelen. Nadat hij terugloopt naar de bloembak rechts van de deur loop je, niet naar de deur, maar sta je even achter de muur van de deur. Als hij nu aan de bloembak gaat rommelen kun je vanachter het muurtje de deur inlopen.

Ik zit al 2 dagen vast in de catacomben :(

spoiler:
Iemand enig idee in welke positie die kruizen gezet moeten worden om voorbij de eerste deur te komen. Alle hints en tips tot heden online hebben me hier niet voorbij gebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. ik ben nu weer verder.

spoiler:
zit ondertussen in de Black Cat club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-10 12:30
Ik zit al 2 dagen vast in de catacomben :(

spoiler:
Iemand enig idee in welke positie die kruizen gezet moeten worden om voorbij de eerste deur te komen. Alle hints en tips tot heden online hebben me hier niet voorbij gebracht.

Oplossing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de game uitgespeeld... ole maar....

spoiler:
De eindscene vond ik zwaar teleurstellend en veels te eenvoudig; ook geen echt leuk einde aan de game :(

• Graham
Net uitgespeeld. Al was het een leuk, ik blijft BS1 nog steeds de beste te vinden. Vond vooral bij BS4 de gameplay nogal slecht.

Nu nog eens BS3 uitspelen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 20-09-2006 01:21 ]

grahamofthewheels.com

Verwijderd

spoiler:
WOW... je blijft maar denken: 'is dit echt het einde?
Helaas wel dus. Wat zonde.

• Graham
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 01:27:
spoiler:
WOW... je blijft maar denken: 'is dit echt het einde?
Helaas wel dus. Wat zonde.
Jah het is niet echt bepaald een spectacular einde.

Ik mijn ogen niet echt een spoiler hoor ;) Vind het verhaal vaak belangrijker dan het einde.

grahamofthewheels.com

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:23:
spoiler:
spoiler:
Ik heb de aansteker gestolen van die hotelbaas maar die droge bloemen krijg ik niet in de fik want dan houdt Elvis wannabe mij tegen. De raam aan de einde van de gang kan ik ook niet meer openen. Wie kan me daarmee helpen?

• Graham
D. Ninjai schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:19:
[...]

spoiler:
Ik heb de aansteker gestolen van die hotelbaas maar die droge bloemen krijg ik niet in de fik want dan houdt Elvis wannabe mij tegen. De raam aan de einde van de gang kan ik ook niet meer openen. Wie kan me daarmee helpen?
spoiler:
Ga naar het uiteinde van die gang waar Elvis staat (dus bij dat raam). Wacht tot hij z'n moves laat zien en doe dan het raam open. Ga dan terug naar de plant. Vervolgens zal Elvis het raam dicht doen en terwijl hij dat doet moet je de plant in de fik steken

Staat trouwens ook op die site die meerder malen gepost is ergens hierboven. Vele hints en geeft niet al te veel weg ;)

grahamofthewheels.com

• D. Ninjai
Meerdere malen? Maar 1x. ;) Maar goed bedankt, ik kan weer verder. :)

• Graham
D. Ninjai schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:58:
Meerdere malen? Maar 1x. ;) Maar goed bedankt, ik kan weer verder. :)
Ah goed hij is 1 keer gepost maar hij staat er 2 keer omdat hij gequote is. Het maakt eigenlijk niet uit. Tis niet dat je niet mag posten. Ik help graag ;)

grahamofthewheels.com

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dit deeltje kwam eerlijk gezegd geheel onverwachts, de tijd tussen deel 1 en 2 was vrij lang. 2 en 3 waren een eeuwigheid van elkaar verwijderd en nu 3 en 4 binnen een jaar?

Maar toch raar dat hij weer eens niet met nico is aangepapt. Na een decenia mag het toch wel zeg....

Vanavond maar eens beginnen te spelen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• D. Ninjai
Graham schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:03:
[...]

Ah goed hij is 1 keer gepost maar hij staat er 2 keer omdat hij gequote is. Het maakt eigenlijk niet uit. Tis niet dat je niet mag posten. Ik help graag ;)
Lol, ik zag die quote over het hoofd. 8)7 Ik zit momenteel wel weer vast maar ik ga er straks weer er tegen aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik heb dit spel sinds enkele dagen. Het eerste dat me opviel was tijdens het openingsfilmpje.
Ik had verschuivingen/horizontale strepen in het beeld. Toen ik voorbij het filmje was had ik dit nog altijd.

Alle video instellingen staan op het hoogste. Ik heb een 7900GT met een core 2 duo 6600.
Niets overgeklokt....

Iemand die dit ook al heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
heb je een TFT? dan moet je je refresh rate op 60 HZ zetten en je vertical sync aan. dat kan je gewoon doen bij je nvidia settings van je beeldscherm.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Crypter schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:09:
heb je een TFT? dan moet je je refresh rate op 60 HZ zetten en je vertical sync aan. dat kan je gewoon doen bij je nvidia settings van je beeldscherm.
Ik heb idd een tft. Ik dacht al dat het iets met die vsync te maken had. Jammer dat je dit niet in het spel zelf kunt aanzetten.

EDIT: Ik heb al opgemerkt dat ik in verschillende spellen last heb van die vsync problemen.
Kan dit aan mn Acer 2051ws liggen of eerder aan mn kaart. Als ik vsync aanzet is het wel in orde.
Maar ik denk dat dit niet de bedoeling is. Vsync is toch enkel als het echt nodig is? Maar bij mij zijn alle spellen niet goed als vsync af staat...

[ Voor 30% gewijzigd door crazyheinz op 24-09-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wel weer ouderwets, zo'n adventure spelen zonder dat er een volledige walkthrough beschikbaar is. Doen we er weer lekker lang mee :) Tot nu toe ging het allemaal goed, maar nu zitten m'n vriendin en ik muurvast bij het bekijken van dat manuscript. De server is ge-hacked, de info op de PDA gelezen en alle items op het manuscript aangeklikt maar helaas, George begrijpt nog steeds niet dat ie naar Istanbul moet gaan. Iets doen we dus verkeerd, maar wat :?
Het zal wel iets te maken hebben met de volgorde van aanklikken, maar welke?? 8)7 Dus, iemand een idee om ons verder te helpen? Please.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:07:
Tis wel weer ouderwets, zo'n adventure spelen zonder dat er een volledige walkthrough beschikbaar is. Doen we er weer lekker lang mee :) Tot nu toe ging het allemaal goed, maar nu zitten m'n vriendin en ik muurvast bij het bekijken van dat manuscript. De server is ge-hacked, de info op de PDA gelezen en alle items op het manuscript aangeklikt maar helaas, George begrijpt nog steeds niet dat ie naar Istanbul moet gaan. Iets doen we dus verkeerd, maar wat :?
Het zal wel iets te maken hebben met de volgorde van aanklikken, maar welke?? 8)7 Dus, iemand een idee om ons verder te helpen? Please.. _/-\o_
Tip: lees een beetje terug in het topic. Er staan een link naar een site ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben al aardig ver in phoenix, maar zit nu muurvast :S Zelfs met de hints op de revolution site kom ik niet verder.

spoiler:
Ik moet nu namelijk die safe in de centrifuge zetten, maarik krijg die safe niet gekoppeld aan dat ding. Ik heb olie op de chain gedaan, daar dat ding boven de safe geschoven, naar beneden laten zakken, en nu hangtie iets van 20 cm boven de kluis. Maar hoe maak ik hem nu de chain in godsnaam vast aan de kluis? Ik heb al op de witte ding erbovenop geklikt, maar dat triggert gewoon dezelfde tekst als wanneer ik op de safe klik. Dus: Iets met dat ze de code nodig heb. En als ik met het oogje klik dan zegt ze dat ze een manier moet vinden om de chain aan de safe vast te maken (doh). Hoe kan ik nou in godsnaam die chain er aan vast maken? Op revolution staat dat ik hem er gewoon aan de Hook moet koppelen. Ik neem aan dat ze dat witte ding bedoelen, want ik zie verder helemaal niets. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!!

• Graham
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:17:
Hey, ik ben al aardig ver in phoenix, maar zit nu muurvast :S Zelfs met de hints op de revolution site kom ik niet verder.

spoiler:
Ik moet nu namelijk die safe in de centrifuge zetten, maarik krijg die safe niet gekoppeld aan dat ding. Ik heb olie op de chain gedaan, daar dat ding boven de safe geschoven, naar beneden laten zakken, en nu hangtie iets van 20 cm boven de kluis. Maar hoe maak ik hem nu de chain in godsnaam vast aan de kluis? Ik heb al op de witte ding erbovenop geklikt, maar dat triggert gewoon dezelfde tekst als wanneer ik op de safe klik. Dus: Iets met dat ze de code nodig heb. En als ik met het oogje klik dan zegt ze dat ze een manier moet vinden om de chain aan de safe vast te maken (doh). Hoe kan ik nou in godsnaam die chain er aan vast maken? Op revolution staat dat ik hem er gewoon aan de Hook moet koppelen. Ik neem aan dat ze dat witte ding bedoelen, want ik zie verder helemaal niets. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!!
spoiler:
...Lower the block and tackle over the safe, and use the hook on the safe to attach it. Lift the safe onto the rollers...

The hook dus iets wat je tussen de tackle en de safe moet bevestigen. Lijkt veel op een vleeshaak

grahamofthewheels.com

Verwijderd

Graham schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:50:
[...]

spoiler:
...Lower the block and tackle over the safe, and use the hook on the safe to attach it. Lift the safe onto the rollers...

The hook dus iets wat je tussen de tackle en de safe moet bevestigen. Lijkt veel op een vleeshaak
spoiler:
Ja dat is dus het probleem, ik ben nergens een hook tegengekomen. Heb iedere kamer al tig keer bekeken in het hele gebouw. Ik had op een ander forum al gehoord dat die in een keuken ligt, maar ik ben nergens een keuken tegengekomen. Waarschijnlijk heb ik niet goed gekeken dan ofzo, ik ga zo wel kijken of ik het kan vinden.

Verwijderd

Tis toch een tegenvaller.

Ik heb net onlangs nog een paar klassieke LucasArts adventures gespeeld, en wat een verademing zeg! Je kunt je daar echt op het verhaal concentreren en er is alles gedaan om het spelverloop zo soepel te houden:
-dubbelklikken om meteen naar een plaats te gaan
-knopje om dialoog te skippen.
-hints over waar je cursor op zit
-altijd duidelijk welke acties mogelijk zijn met een item

Dat heeft deze game allemaal niet. :(
Geen hints over de cursor, dus is een machine 1 geheel, of is de schakeleraar erop een apart iets?

Wat kun je doen met een deur, ene keer alleen kijken, andere keer openen, soms ook 'gebruiken'. Maar het lijkt totaal willekeurig, en je moet dus eerst rechts klikken...

En dan de besturing, daar zal ik maar niet over beginnen...

Maar mijn punt is eig niet om te ranten, maar simpelweg te vragen WAAROM?

Revolution maakt al twintig jaar adventure spellen, en ze zetten gewoon een grote stap terug? Gewoon iets simpels als dat je een conversatie kunt skippen niet inzetten, waarom niet? Zodat de reviewers er nog een uurtje langer doen om het uit te spelen? :(

En wat hebben we ervoor terug, om nou te zeggen dat de graphics of de voice acting nou iets bijzonders is. Aleen George doet het aardig, maarja die is er vanaf het begin erbij.

Ik zal het wel verder spelen, en waarschijnlijk uitspelen voor het verhaal, maar in ieder geval in korte stukjes, want ik heb tot nu toe na een half uur alweer genoeg van.

Als het goed is, is Revolution ook bezig met een vervolg op Beneath a Steel Sky, maar ik ben zo bang. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

spoiler:

Ik heb het spel net en het ziet er aardig uit

misschien ben ik blind maar waar is die
spoiler:
schakelaar
:') ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:14:
spoiler:
Ja dat is dus het probleem, ik ben nergens een hook tegengekomen. Heb iedere kamer al tig keer bekeken in het hele gebouw. Ik had op een ander forum al gehoord dat die in een keuken ligt, maar ik ben nergens een keuken tegengekomen. Waarschijnlijk heb ik niet goed gekeken dan ofzo, ik ga zo wel kijken of ik het kan vinden.
spoiler:
Keuken is er wel. Daar staat volgens mij de safe in namelijk en anders is het één verdieping lager

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik zit met een probleempje. :)

spoiler:
Ik zit nu bij het gedeelte met die powercables en ik weet precies wat ik moet doen. Het nare is dat ik Anna Maria die schakelaar niet kan laten vasthouden.
Ik kan ook niet meer omhoog klimmen naar de verdieping met de schakelaar om haar nogmaals te bevelen om die knop vast te houden. Het vasthouden aan die rand gaat wel, alleen ik kom dan met geen mogelijkheid erop. Geen enkele knop reageert, behalve rechter muisknop, maar dan val je weer naar beneden. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 03-10-2006 17:54 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ben je dan wel voorbij die kabel dan? Het is me wat onduidelijk eigenlijk (je probleem).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_the_crow_ schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:13:
Ik zit met een probleempje. :)

spoiler:
Ik zit nu bij het gedeelte met die powercables en ik weet precies wat ik moet doen. Het nare is dat ik Anna Maria die schakelaar niet kan laten vasthouden.
Ik kan ook niet meer omhoog klimmen naar de verdieping met de schakelaar om haar nogmaals te bevelen om die knop vast te houden. Het vasthouden aan die rand gaat wel, alleen ik kom dan met geen mogelijkheid erop. Geen enkele knop reageert, behalve rechter muisknop, maar dan val je weer naar beneden. 8)7
spoiler:
Als je aan de rand hangt, net voor George zijn handen op de vloer klikken, dan klimt hij weer omhoog. Eventueel een paar keer proberen om de juiste plek te vinden.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Graham schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:40:
Ben je dan wel voorbij die kabel dan? Het is me wat onduidelijk eigenlijk (je probleem).
Ik zat nog voor de kabel maar ik kon die meid niet voor de 2e keer het 'hold the switch' commando geven omdat het omhoog klimmen (naar de verdieping met die breaker-switch) niet ging. Bleek dat ik eerder moest klikken, zodat George zich omhoog kan trekken.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:03:
spoiler:
Als je aan de rand hangt, net voor George zijn handen op de vloer klikken, dan klimt hij weer omhoog. Eventueel een paar keer proberen om de juiste plek te vinden.
.
Thanks! :*
Dat werkte. Best simpel eigenlijk, maar ik wachtte kennelijk elke keer te lang met verder klikken.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1