Instellingen Asus WL500g Deluxe weg na stroomstoring?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 10:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Vanmiddag/vanavond hadden wij hier in Assen een stroomstoring van een uur of drie. Daarna is de stroom er weer op gekomen en is mijn Asus WL500g deluxe natuurlijk weer aangegaan. Echter stonden alle instellingen weer op de fabriekinstellingen zoals ik de router uit de verpakking heb gehaald. Ik kon dus alle beveiligingsinstellingen, routernaam, inloggegevens voor mijn internetprovider e.d. weer opnieuw gaan inrichten en invullen.

Is dit normaal? Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de instellingen wel ergens bewaard zouden blijven als de router tijdelijk uit staat.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Ook wel eens last van gehad idd, doe je helaas weinig aan :{

• hars73

hars73

Topicstarter
Yapser schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:02:
Ook wel eens last van gehad idd, doe je helaas weinig aan :{
Wel eens? Blijven de instellingen soms wel bewaard dan? Mijn e-tech routertje kon zonder problemen worden uitgezet. Alle instellingen bleven dan bewaard, had er niet bij stilgestaan dat er routers zouden zijn die elke keer helemaal opnieuw moeten worden ingesteld (zo kon ik ook alle portforwardings weer instellen zucht :'( )

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

ff met Asus bellen...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Elke tweaker maak toch wel een backupje ? Gewoon ff backupje terug zetten, en anders de volgende keer wel een backup maken ;)

Al kan opzich mijn Asus WL500g wel een tijdje zonder stroom, mischien is de backup batterij versleten van je router.

• hars73

hars73

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:33:
Elke tweaker maak toch wel een backupje ? Gewoon ff backupje terug zetten, en anders de volgende keer wel een backup maken ;)

Al kan opzich mijn Asus WL500g wel een tijdje zonder stroom, mischien is de backup batterij versleten van je router.
Een backupje.. ja dat is wel een goed idee, zal eens uitzoeken hoe ik dat moet gaan doen (heb de router net een maandje in mijn bezit). En de batterij zou inderdaad wel leeg kunnen zijn, router kwam bij Vobis vandaan, dus wie weet hoe lang ie daar al heeft gelegen...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Backups maken ("Profiles") kan via de webinterface.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

1074 posts.. Post dan gewoon niet, verwacht je enige kennis van de Asus helpdesk? |:(

Helemala vergeten idd, je kan je backupje restoren :)

• hars73

hars73

Topicstarter
Yapser schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:32:
[...]

1074 posts.. Post dan gewoon niet, verwacht je enige kennis van de Asus helpdesk? |:(

Helemala vergeten idd, je kan je backupje restoren :)
De nederlandse Asus helpdesk biedt toch zelfs helemaal geen ondersteuning voor problemen mbt netwerken en bijbehorende produkten? (tenminste dacht ooit zoiets gelezen te hebben)
Pagina: 1