Bij een shoot vandaag heb ik voor het eerst mijn polafilter uitgetest. Bij het bekijken van het resultaat was ik allermist aangenaam verrast. O de foto zijn in alle hoeken zwarte 'afrondingen' zichtbaar. Bij het nemen van de foto zag ik het al in mij zoeker, maar dacht dat het een stofje op de spiegel oid zou zijn. Thuis gekomen bekijk ik het resulaat, zie hieronder, en schrik me de pleuris. Mijn eerste gedachte was de sensor...gelukkig herinnerde ik me dat ik het ook al door de zoeker zag en het dus niet de sensor kon zijn...
gebruik:
D70s + Nikon18-70 (kit) + pola
Toen ben ik begonnen met ontleden van de hulpstukken en na het afschroeven van mijn pola filter, een Hoya 67mm Regular waren de hoekje verdwenen...een klein meevallertje...
Nu is mijn vraag hoe kan dit...en nog belangrijker...hoe kan ik het voorkomen??? Het lijkt mij niet normaal toch??
Het zou overigens kunnen dat bij onderstaande foto de pola op mijn UV filter geschroeft zat...maar dat zou volgens mij niet mogen uitmaken...andere foto's waar het pola-filter direct op de lens zit hebben het immers ook...
gebruik:
D70s + Nikon18-70 (kit) + pola
Toen ben ik begonnen met ontleden van de hulpstukken en na het afschroeven van mijn pola filter, een Hoya 67mm Regular waren de hoekje verdwenen...een klein meevallertje...
Nu is mijn vraag hoe kan dit...en nog belangrijker...hoe kan ik het voorkomen??? Het lijkt mij niet normaal toch??
Het zou overigens kunnen dat bij onderstaande foto de pola op mijn UV filter geschroeft zat...maar dat zou volgens mij niet mogen uitmaken...andere foto's waar het pola-filter direct op de lens zit hebben het immers ook...