Toon posts:

wlan filesharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers kunnen jullie me op het volgende punt helpen.

ik wil met een buurman van 2 huizen verder een wlan netwerk maken om files uit te wisselen daarbij wil ik gebruik maken van een losse wlan netwerk kaart in mijn pc zodat we niet op elkaars internet kunnen ik weet echter niet of dit mogelijk is ik heb ook weinig ervaring met wlan maar kort gezecht ik wil een cross verbinding van netwerk kaart naar netwerk kaart.
hoe werkt dit? en wat moet ik er voor hebben? hoe sluit ik het aan?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-04 20:26
2 huizen verder is een eind.

Dat haal je waarschijnlijk niet met standaard kaartjes. Je zult dus aardig moeten versterken (sterkere antenne).

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:17:
beste tweakers kunnen jullie me op het volgende punt helpen.

ik wil met een buurman van 2 huizen verder een wlan netwerk maken om files uit te wisselen daarbij wil ik gebruik maken van een losse wlan netwerk kaart in mijn pc zodat we niet op elkaars internet kunnen ik weet echter niet of dit mogelijk is ik heb ook weinig ervaring met wlan maar kort gezecht ik wil een cross verbinding van netwerk kaart naar netwerk kaart.
hoe werkt dit? en wat moet ik er voor hebben? hoe sluit ik het aan?
In principe zijn 2 wlan-kaartjes in AdHoc mode genoeg (in te stellen met de Windows-wizard)

Gebruik voor IP-adressen iets wat in jullie beide netwerken nog niet gebruikt wordt, bijvoorbeeld 10.150.100.1 en 10.150.100.2, subnetmasker 255.255.255.0 bijv, gateway/DNS leeglaten.
Deel vervolgens een map en laat de ander Start>Uitvoeren> \\10.150.100.1 intikken.
Voilà :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
dus met windows wizard kunnen de 2 wifi antennes op elkaar afstemmen
en dan alleen nog zorgen voor goed berijk

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-04 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:43:
dus met windows wizard kunnen de 2 wifi antennes op elkaar afstemmen
en dan alleen nog zorgen voor goed berijk
Beste wat je kan doen is een directionele antenne nemen denk ik. Dan kun je ze mooi op elkaar richten en heb je een goede verbinding.
Met een omni-directionele antenne heb je echt veel bereik nodig wil je 2 huizen verder komen. Dan zit je toch al op maar dan 8 dbi denk ik.

Directionele antennes kan je makkelijk zelf maken als je een beetje handig bent. Zoek voor de grap maar eens op "cantenna".