Toon posts:

MSI RS482M4-ILD met AMD Athlon64 wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met m'n "home server", en loop tegen een toch vrij groot probleem aan :)

Ik heb een MSI RS482M4-ILD mobotje, met daarop een AMD Athlon 64 3200 als voeding gebruik ik een Enermax Liberty 400W.

Ik heb dus alles netjes in elkaar gezet...maar het geheel was met geen mogenlijkheid aan te krijgen.

Maar wanneer ik het 12V stekkertje van de processor verwijder, en de voedingschakeraal aan zet gaan de fans (zowel processor als casefan) draaien. Echter krijg ik geen beeld van de onboard VGA.

Is het (net nieuw gekochte) moederbord gewoon naar de kl0ten, of doe ik iets fout?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Waarschijnlijk is een onderdeel defect of simpelweg incompatible. Probeer dmv de troubleshooter dit te achterhalen en het onderdeel te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit dus net al gedaan, en kom dan zelf tot de conlusie dat het mobo gewoon kappot is.

Misschien heeft iemand nog een suggestie

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:17:
Ik heb dit dus net al gedaan, en kom dan zelf tot de conlusie dat het mobo gewoon kappot is.

Misschien heeft iemand nog een suggestie
juiste geheugenslot gebruikt? bij dual channel mobo's ff opletten welke je pakt.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Als ie al niet eens aan gaat dan heeft het helemaal niets met geheugen te maken maar dan is er gewoon ergens sluiting. Kijk eens of er aan de onderkant voan je moederbord geen soldeerpuntjes met de behuizing in aanraking komen. Kijk ook even op de plaatsen waar je je moederbord met schroefjes hebt vast gezet daar wil ook nog wel eens sluiting ontstaan (heb je er wel isolatie ringetjes tussen?).

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Het moederbord dat je gebruikt is dus een rs482 met een ati chipset? En een enermax voeding. Het klinkt misschien heel vreemd maar daar zijn veel probelemen mee ook op de dfi bordjes.
Op de één of andere manier komt dit boot probleem alleen voor in samerwerking met een enermax voeding.
Op hardforum liep daar een thread over mijn moederbord heeft dezelfde chipset maar ik heb daar gelukkig geen last van.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Tha_Lord schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:48:
Als ie al niet eens aan gaat dan heeft het helemaal niets met geheugen te maken maar dan is er gewoon ergens sluiting. Kijk eens of er aan de onderkant voan je moederbord geen soldeerpuntjes met de behuizing in aanraking komen. Kijk ook even op de plaatsen waar je je moederbord met schroefjes hebt vast gezet daar wil ook nog wel eens sluiting ontstaan (heb je er wel isolatie ringetjes tussen?).
hmm heb ooit is een msi board gehad, waarbij alleen de led indicators gingen branden, in zo'n los bracket, cpu fan ging niet draaien. Daar zat het geheugen dus wel in een verkeert slot.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geheugen er al uit gehad, in in verschillende sloten gestoken... maar het probleem blijft hetzelfde.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:32
- Hoor je wel piepjes?
- Hoor je piepjes als je het geheugen eruit laat?
- Probeer eens een losse graka (PCIe).
- Probeer eens een andere voeding.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Het moederord geeft in ze geheel geen teken van leven
Pagina: 1