Internet traag op één systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
Sinds afgelopen maandag heeft @Home de snelheden van het kabelinternet verhoogd. Zelf heb ik het basisabbo, was 2000/400 kbit/s en is nu dus 4000/600 kbit/s geworden. We hebben hier twee pc's, met internet connection sharing. Tot de verhoging heeft alles altijd prima gewerkt.

De configuratie:
Modem (Motorola) => PC1 (XP) => PC2 (XP)

PC1 en PC2 zijn via twee Realtek kaartjes en een crossed utp cable verbonden, PC1 krijgt het internet binnen via een USB ethernet adapter. Op PC1 staat Internet Sharing aan, Zo heeft dus ook PC2 internet.

Het probleem:
Sinds de snelheidsverhoging heeft PC1 ongeveer 2500 kbit/s down terwijl PC2 wel gewoon tegen de 4000 kbit/s zit. Verder draait op PC1 ook Fedora Core 5, en ook hier krijg ik gewoon 4000 kbit/s down. De upload is wel in alle gevallen gelijk, allemaal tussen de 500 en 550 kbit/s.
Ik heb deze snelheden getest op www.speedtest.nl, maar ook het downloaden van grote bestanden (van bijvoorbeeld speedtest.cistron.nl) leverde hetzelfde resultaat op.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Virusscanner (AVG Free) en firewall (ZoneAlarm) uitgezet => geen effect
- Internet sharing uitgeschakeld => geen effect
- Andere netwerkkaart voor internet in PC1 geprobeerd => geen effect
- Meerdere reboots (ook van het kabelmodem) => geen effect

Mijn ideeën zijn op inmiddels, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien...?

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Driver van je netwerkkaart al geupdate?

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Topicstarter
Borizz schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:16:
Driver van je netwerkkaart al geupdate?
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Helaas had het geen effect...

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat de snelheid van je netwerkkaart ingesteld? Op auto of op 100full duplex?

Misschien een gevalletje van spyware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Toch maar een topic geopend, zie ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:11:
Hoe staat de snelheid van je netwerkkaart ingesteld? Op auto of op 100full duplex?

Misschien een gevalletje van spyware??
Het kan niet echt aan de instellingen van de netwerkkaart liggen, omdat de pc waar het internet naartoe wordt doorgesluisd, wél de maximale snelheid haalt.

Misschien zou je ergens een router kunnen lenen (nee, niet bij mij, ik heb er geen ;) ), om te controleren of het aan de windows installatie ligt, maar imho is dat al aangetoond met Fedora Core 5. Die haalt wél weer de maximale snelheid.

Spyware had je nog niet op gecontroleerd, geloof ik?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Topicstarter
Gedaan, geen effect...
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:26:
Spyware had je nog niet op gecontroleerd, geloof ik?
Net nog even Hitman Pro gedraait, geen effect...
Wel is het zo dat ik vandaag al 350 kb/sec haal in plaats van 300 gister. Misschien lost het probleem zichzelf op 8)7
Linkspeed/duplex stond op 10mbit/half mode maar ook andere instellingen brengen geen verbetering.

Alvast bedankt voor de ideeën, als nog iemand een oplossing denkt te weten hoor ik het graag!

[ Voor 8% gewijzigd door .daan op 07-07-2006 18:56 ]

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet in ieder geval op 100mbit full duplex staan, dan kan je die optie ook afvinken van mogelijke oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:04:
Moet in ieder geval op 100mbit full duplex staan, dan kan je die optie ook afvinken van mogelijke oorzaken.
Het nadeel is dat m'n modem er nogal eens uit vliegt op 100mbit/full in combinatie met bittorrent. Daarom staat ie op 10mbit/half, want dan treedt dat probleem niet op...
Maargoed, dat lijkt dus verder ook niet uit te maken. Maar totdat alles weer werkt staat ie voor de zekerheid op 100mbit iig.

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Topicstarter
[UPDATE]
Het was dus tóch ZoneAlarm. Uitschakelen had geen effect, compleet verwijderen wel. Dan maar op zoek naar een andere firewall...

public void ik()

Pagina: 1