After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kastje stop je ook gewoon in de radio aansluiting en TV aanlsuiting op de wanddoos, dus die zijn daar al apart en er komen 2 dezelfde aanluitingen uit + 1 voor kabelmodem.
Dus ik zie daar geen splitsing in.
Trouwens, die wanddoos splits volgens mij ook niks, is gewoon 2 aansluitngen op dezelfde kabel geloof ik. Alelen een mannetje en een vrouwtje om ze uit elkaar te houden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Je hebt nu dus zo'n einddoos met een data-connector.bartgrefte schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:52:
hoihoi
'k heb geen zin om een lang verhaal te tikken in me nogal warme/benauwde slaapkamer dus hier de korte versie:
'k wil het tv- en radiosignaal over één (1) coaxkabel naar boven hebben. der zit in de woonkamer alleen een klein obstakel: het @home kabelkassie (CTU-01), die trekt het tv en radiosignaal uit elkaar. Krijg wel beeld en geluid op tv via coax van radio maar veel sneeuw.
Nu mijn vraag: Is hier een oplossing voor?
Ik zou @home natuurlijk kunnen vragen of ze een zelfde kabelkassie kunnen (willen?) opsturen zoals die bij mijn pa, type onbekend maar daar wordt de radio en tv tenminste niet uit elkaar "getrokken".
laterz,
Bart
Wat je zoekt: Een los AOP, met tv/radio en een data connector. De einddoos doe je dan boven, zodat je dus boven radio/tv hebt via 1 coax.
In principe is dat hele datafilter niet altijd nodig, je kan ook gewoon een 2-tap beneden zetten.
ruud2all & Klippy: Ik heb de coax die op de radio-aansluiting zit, en zonder splitter tussendoor naar boven loopt naar me versterker, een andere stekker gegeven en in de tv gedrukt. TV signaal is dan voornamelijk sneeuw dus de signalen worden wel degelijk gesplitst lijkt mij.
DJSmiley:klopt, einddoos met data in/output (modem, f connector oid), tv-output en radio-output.
Maar bedoel je nou dat ik dat kassie dat @home heeft geplaatst vervang door een ander met een data en één coax aansluiting?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Ja, de huidige radio/tv/data outdoos wordt dan dus een doosje met 1x coax en 1x F uit..bartgrefte schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:27:
JvS:Hoe kan ik dat het beste doen?
...
DJSmiley:klopt, einddoos met data in/output (modem, f connector oid), tv-output en radio-output.
Maar bedoel je nou dat ik dat kassie dat @home heeft geplaatst vervang door een ander met een data en één coax aansluiting?
Ik heb het zelf ook gedaan: De wanddoos in de woonkamer (Radio/TV) vervangen door een fatsoenlijk AOP in de meterkast. Vanaf daar met F-connectoren alles goed afgemonteerd en gesplit. Einddozen per kamer. Ik heb nu overal prima beeld.
Hoe ik aan m'n AOP kom weet ik niet meer, waarschijnlijk ooit eens via Schuuring geregeld (installatiebedrijf van UPC, en aangezien die hier in de buurt zitten ken ik meerdere die daar werken)

ik weet niet zeker of je die doos zelf mag vervangen, aangezien dat nl je AOP (abbonee overname punt) is
en idd, een normaal F-splittertje werkt prima. Vriend van me kreeg ook een normaal splittertje bij z'n thomson chello modem, niets geen data-out ofzo, gewoon een 2-taps F-ding.
[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 09-07-2006 17:52 ]
Ik heb niet zo'n AOP, gewoon een filter op de bestaande wandcontactdoos, dat is makkelijker in dit geval.
Je bedoelt zo'n opbouwfilter? 2-pins radio en TV in, die druk je op de bestaande wanddoos, 3 uit (radio tv en data)Klippy schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:20:
Hmm, die foto is wel anders dan hier, nu is je verhaal logischer.
Ik heb niet zo'n AOP, gewoon een filter op de bestaande wandcontactdoos, dat is makkelijker in dit geval.

Alleen TS wil dus met 1 coax en het op de eindlokatie splitten voor radio en TV, om zodoende de kabels effectiever te gebruiken (ipv 2 kabels te leggen)
Dat bedoel ik jaDJSmiley schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:25:
[...]
Je bedoelt zo'n opbouwfilter? 2-pins radio en TV in, die druk je op de bestaande wanddoos, 3 uit (radio tv en data)
[afbeelding]
Alleen TS wil dus met 1 coax en het op de eindlokatie splitten voor radio en TV, om zodoende de kabels effectiever te gebruiken (ipv 2 kabels te leggen)
Die is in dat geval ook makkelijker te splitsen.
In de verhuisdoos zit een nieuw aop (met 1 coax), een signaal splitter voor modem / rtv, een signaal splitter voor radio / tv, een setje kabels, een sleutel om de boel aan te draaien.
Het is misschien niet strikt noodzakelijk als je een goede inhouse installatie hebt. Het filter is niet zozeer voor jouw kabelsignaal, maar om te zorgen dat je geen storing (ingress) het COAX netwerk van Essent op stuurt.Kippenijzer schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:49:
Ik heb destijds, bij het plaatsen van de echt TV en radio scheidende CTU-01 dit aangekaart bij de behulpzame monteur, die me te kennen gaf dat hij dan de CTU-02 kon plaatsen, "want het filter is niet echt nodig", de CTU-02 zou meer een splitter met een "generiek" filter zijn, dan een waar beide uitgangen een verschillende output krijgen. Heeft destijds prima gewerkt, dus dat zou een optie voor je kunnen zijn. Probeer het eens met een "normale" F-plug splitter (kijk bij een bouwmarkt bij de satteliet bekabeling), en zoek anders bij een betere speciaalzaak (onderdelenhuis zou mss zelfs volstaan) naar een splitter met ingebouwd "generiek" filter (5-1000MHz meen ik).
betere speciaalzaak..... ff denken of we zoiets hier hebben in enschede, vast wel maar waarKippenijzer schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:49:
Ik heb destijds, bij het plaatsen van de echt TV en radio scheidende CTU-01 dit aangekaart bij de behulpzame monteur, die me te kennen gaf dat hij dan de CTU-02 kon plaatsen, "want het filter is niet echt nodig", de CTU-02 zou meer een splitter met een "generiek" filter zijn, dan een waar beide uitgangen een verschillende output krijgen. Heeft destijds prima gewerkt, dus dat zou een optie voor je kunnen zijn. Probeer het eens met een "normale" F-plug splitter (kijk bij een bouwmarkt bij de satteliet bekabeling), en zoek anders bij een betere speciaalzaak (onderdelenhuis zou mss zelfs volstaan) naar een splitter met ingebouwd "generiek" filter (5-1000MHz meen ik).
onderdelenhuis kan ik morge wel ff langsgaan, es ff kijken of ze zoiets hebben
dan moet ik 1 uur wachten, pfffSuepahfly schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:29:
Je kan gewoon naar @Home helpdesdk bellen een verhuisdoos aanvragen. Deze kost niets. (Zeg dat je tv signaal slecht is als je deze direct op de aop aansluit ofzo)
In de verhuisdoos zit een nieuw aop (met 1 coax), een signaal splitter voor modem / rtv, een signaal splitter voor radio / tv, een setje kabels, een sleutel om de boel aan te draaien.
maar zo'n verhuisdoos, kan ik die niet bij de lokale pc boer krijgen? dus gewoon zo'n starter-aansluitkit?
en wacht m'n neef ook nog ff af, bij algevex (waar hij werkt) hebben ze waarschijnlijk nog wel zo'n kassie liggen
[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 09-07-2006 22:51 ]
Oscar Wilde
'k probeer @home wel te mailen tenzij iemand shops in/om enschede weet die die dingen heeft
[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 11-07-2006 19:03 ]
Oscar Wilde