[FLEX2] aanpassen van standaard componenten

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik ben sinds een paar dagen bezig met Flex2 Builder. Hierover ben ik erg enthousiast, tot nu toe bevalt het heel goed. Echter loop ik tegen een probleem aan. Ik maak gebruik van het component richTextEditor. Dit component is voor mij iets te uitgebreid. Ik wil namelijk alleen maar gebruik maken van de buttons: bold, italic. In de help en language reference kan ik niet vinden of deze onafhankelijk aan of uit gezet kunnen worden.Iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is? Alvast bedankt!

Verwijderd

De RichTextEditor documentatie geeft in een tabel aan welke subcomponenten je middels hun ID kan aanspreken. Een eenvoudige oplossing is van elk ongewenst object visible=false te specificeren.

Voorbeeld (alleen dat streepje zit in de weg en lijkt nog niet gedocumenteerd, kan je middels de debugger wel terugvinden denk ik).

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" creationComplete="setup();">

<mx:Script>
<![CDATA[
private function setup():void {
myBox.fontFamilyCombo.visible = false;
myBox.fontSizeCombo.visible = false;
myBox.underlineButton.visible = false;
myBox.colorPicker.visible = false;
myBox.alignButtons.visible = false;
myBox.bulletButton.visible = false;
myBox.linkTextInput.visible = false;
}
]]>
</mx:Script>

<mx:RichTextEditor id="myBox" />
</mx:Application>

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Waldo, volgens mij heb jou gezien bij Adobe Live afgelopen maand. Leuk om een persoonlijke reacties van jou te krijgen. Ik kan weer even vooruit. Keep up the good work