Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeem. Alles werkt goed, behalve één onderdeel, de CPU cooler. Het is een standaard CPU cooler van AMD die is geleverd bij mijn AMD64 3700+ S939 Boxed.
Het probleem is dat deze cooler 40% van de tijd een irritant, sneltikkend geluid maakt. Dit gebeurt willekeurig. Tijdens het spelen van een zware spel of tijdens het typen in kladblok. De temperatuur is rond de 40C, dus daar is niks mis mee.
1. Wat kan ik doen?
De cooler bestaat uit een fan en zo'n metalen ding dat op een verwarming lijkt. De fan maakt het geluid.
2. Is het mogelijk dat ik alleen de fan losschroef en er een nieuwe opdoe, terwijl ik gewoon die "verwarming ding" erop laat?
EDIT:
Zo ziet het ding er ongeveer uit:

2. Is het mogelijk om de fan er alleen af te halen en er een ander op te doen?
Het probleem is dat deze cooler 40% van de tijd een irritant, sneltikkend geluid maakt. Dit gebeurt willekeurig. Tijdens het spelen van een zware spel of tijdens het typen in kladblok. De temperatuur is rond de 40C, dus daar is niks mis mee.
1. Wat kan ik doen?
De cooler bestaat uit een fan en zo'n metalen ding dat op een verwarming lijkt. De fan maakt het geluid.
2. Is het mogelijk dat ik alleen de fan losschroef en er een nieuwe opdoe, terwijl ik gewoon die "verwarming ding" erop laat?
EDIT:
Zo ziet het ding er ongeveer uit:

2. Is het mogelijk om de fan er alleen af te halen en er een ander op te doen?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 19:13 ]