Toon posts:

Haperende pc bij afspelen media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het volgende systeem staan:
Biostar mobo via kt133 chipset
AMD Athlon 1000 Mhz
512 mb pc133
GF2 MX400 32 mb tv-out
Win XP pro NL SP2
en nog wat cd-rom drives en diskettedrive etc.

Het systeem loopt opzich goed. Ik ondervind alleen problemen bij afspelen van media.
Als ik bijvoorbeeld een divx film aanzet, dan trekt ie het net niet, steeds hele korte haperingetjes. Al vanalles geprobeerd zoals resolutie verlagen, codec cpu gebruik verlagen. 16 bits kleuren, niets helpt.
Maar als ik in taakbeheer kijk, zit cpu gebruik ook wel rond de 70, 80, 90 en 100 procent. Dat is opzich toch ook vreemd voor een systeem met 1000 mhz en 512 mb?

Verder bijvoorbeeld winamp. Als ik daar muziek in luister hapert constant, terwijl cpu usage dan mar 10 of 20 procent is en gehugen haalt de 170 nog niet eens. Systeem is dus gewoon rustig maar toch hakkelt de muziek steeds.

Nu is het zo dat deze pc na assemblage vrijwel meteen vast liep in win xp. Allerlei harware tests uitgevoerd en ik weet eigenlijk zeker dat geheugen, cpu, videokaart, cd drives, diskettedrive niet het probleem veroorzaken. In een ander pc werken alle onderdelen prima. Toen heb ik in bios de fail/safe settings geladen, toen liep het systeem niet meer vast. maar nu staat geheugen dus wel op 100mhz ipv 133. Toenm heb ik het geheugen alleen teruggezet op 133 toen liep ie weer meteen vast. Dus dat staat nu weer op 100 mhz te draaien.

Kan het zijn dat pc100 sdram te traag is voor winxp ofzo? of kan ik eigenlijk wel conluderen dat dit mobo brak is? Ik heb de opstartbroblemen en vastlopers troubleshoot bekeken maar hij wil maar niet lukken met deze pc. Suggesties?