Uitdaging >wie weet wat ik fout heb gedaan?

Pagina: 1
Acties:

• Tijniie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2023
Haai,

twee weken geleden heb ik een laptop gekocht (Amilo van Fujitsu-Siemens met ATI X1400 videokaart); werkt prima en ik ben super tevreden! Alles uitgeprobeerd met als grootste uitdaging om goed beeld te krijgen op de televisie om wat relaxder films te kijken. S-video naar S-video werkte meteen (is ook de enige Video out van de laptop), S-video naar tulp en scart gaven problemen om in kleur te krijgen. Uiteindelijk bij de mediamarkt het juiste S-video naar tulp-kabeltje op de kop kunnen tikken zodat alles helemaal werkte zoals ik het wilde..........

voor één hele dag.....

Gisteravond sluit ik de laptop aan op mijn televisie; zwart beeld (dus geen zwart/wit, maar helemaal zwart). In eerste instantie dacht ik dat het draadje kapot zou zijn of zo. Geprobeerd om van s-video naar s-video de televisie aan te sluiten >> óók zwart beeld!! (terwijl dat het altijd perfect in 1 keer heeft gedaan). Resolutie's veranderd, frequenties, kleurkwaliteit (16 en 32 bits), alle verschillende soorte kabels en elke instelling geprobeerd te veranderen die er in ATI control panel te veranderen valt. Hielp niks; bleef zwart!
Ik dacht dat ik iets in de laptop had gemold, of iets aan de televisie. Dus; verschillende televisie's geprobeerd > overal hetzelfde... Wanneer ik de laptop opstart in veilige-VGA-modus doet het secundaire scherm het echter weer wel!!! (totdat ik de instellingen van het scherm dan verander> de tv schiet dan weer op zwart en is pas weer zichtbaar te krijgen door de computer opnieuw in de veilige-VGA-modus op te starten)

Maar wat het voor mij helemaal onbegijpelijk maakt is dat, wanneer ik de computer gewoon normaal opstart en vervolgens een film opstart met media player classic, de film vervolgens naar het tweede scherm (dus rechts buiten mijn bureablad) heen schuif ik gewoon een film kan kijken op de televisie!! Ik zie dan de film op normale grote met de rest van het scherm nog steeds zwart. Wanneer ik met de rechtermuis op de film klik (om bijvoorbeeld andere ondertiteling te kiezen) is dat drop-down menu ook helemaal zwart...

Wat heb ik gedaan? Zover ik kan beredeneren ligt dit probleem niet aan de hardware... welke instelling kan ik per ongeluk veranderd hebben? Hydravision had ik geinstalleerd staan en vervolgens uninstalled... :S Wanneer ik de bureabladen omdraai blijkt dat geen van beide bureaubladen een zwarte achtergrond hebben (kan ook niet want dan zou ik nog wel een cursor moeten zien of een rechtermuisknop-menu op het secundaire scherm)... wie heeft enig idee?

Alvast bedankt!!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Klinkt als een driver of software probleem. Begin eens met het updaten van de ATi drivers.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Probeer eens wat te pielen met FN+F4?
Dit is ook mogelijk bij het Ati ControlPanel, daar kun je per apparaat (LCD, VGA-uit, TV-uit) instellen of hij geactiveerd moet zijn, en in welke modus (dubbelscherm of extra scherm bv)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Tijniie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2023
FN+F4 zorgt wel voor een kleine flikkering op de televisie maar heeft toch altijd een zwart scherm als uitkomst... dezelfde flikkering is te zien als ik de tweede monitor/TV op een andere resolutie zet.

Verder heb ik ook geprobeerd om de TV te klonen van de laptop, horizontaal uit te rekken, verticaal enz.

De drivers updaten wilde ik ook doen; ik heb zelfs zojuist heel het ati control panel geuninstalled.. nog steeds zelfde probleem maar nu wil de nieuwste versie die ik van ati download niet installeren :S dat wordt dus de recovery cd zoeken....

Verder lijkt me drivers updaten wel vreemd; hij heeft het tenslotte toch echt gedaan!!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:10
Tijniie schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:43:
FN+F4 zorgt wel voor een kleine flikkering op de televisie maar heeft toch altijd een zwart scherm als uitkomst... dezelfde flikkering is te zien als ik de tweede monitor/TV op een andere resolutie zet.

Verder heb ik ook geprobeerd om de TV te klonen van de laptop, horizontaal uit te rekken, verticaal enz.

De drivers updaten wilde ik ook doen; ik heb zelfs zojuist heel het ati control panel geuninstalled.. nog steeds zelfde probleem maar nu wil de nieuwste versie die ik van ati download niet installeren :S dat wordt dus de recovery cd zoeken....

Verder lijkt me drivers updaten wel vreemd; hij heeft het tenslotte toch echt gedaan!!
ATI drivers willen nog wel eens blijven hangen op een pc, gebruik Driver Cleaner om ze 100% weg te halen.