Toon posts:

Suizend geluid HDD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers.

Ik heb hier 2 MAXTOR Diamond Max Plus 60.0GB (6L060J3) hdd's in mijn computer zitten, maar die maken nogal al een lawaai. Niet qua pruttelen ( of hoe je dat dan noemt B) ), maar het is een soort van suizend geluid. Weet iemand hoe je dit geluid het beste kan tegengaan?

Overigens worden beide schijven nogal warm ( :r ) als ze bezig zijn met bijv. defragmenteren. ( 55 graden max. ) Is dit een normale temperatuur?

Alvast bedankt!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:13
reviews: Meer hardeschijfkoelers/geluidsdempers getest
de DiskTwin kost maar zo'n 10 euro per stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Wim8282 op 06-07-2006 17:49 ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:33
Die temperatuur is zeker te hoog! Schijven houden van een temperatuur onder de 40 graden. Daar zou ik dus iets aan gaan doen als ik jou was. Suizend geluid lijkt me meer dat ze gewoon draaien...

@hierboven. Die koelers werken niet als je geen goede airflow hebt en warmen de schijf eerder op... Rubber ringetjes oid zou beter zijn en dan zorgen voor genoeg koeling op je schijven

[ Voor 33% gewijzigd door Mr. Inspire op 06-07-2006 17:50 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
55°C is zo'n beetje het maximum dat een HD zou moeten worden, veel warmer is niet wenselijk. Maar als ze niet boven de 55°C uitkomen bij hevige activiteit dan is er weinig aan de hand.

The devil is in the details.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
let vooral op je airflow! Laat evt een ventilator direct over de HDDs blazen.
Met temperatuur wordt vooral je levensduur van je HDDs korter (mean time between failure neemt af, kijk maar op pagina's van producenten)... 50 graden is eigenlijk al erg warm...

ik heb zelf twee Silentmaxx HDD-silencer Rev. 2.0... koeling en demping... kost wel wat...

[ Voor 17% gewijzigd door MeMoRy op 06-07-2006 17:57 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Voor die Nexus hdd koelers heb ik helaas geen ruimte. Ik probeer nu maar mijn kast te forceren ( extra blowhole maken? ) omdat er nu geen fan op de hdd's kan worden gezet. Ik heb al rubberen ringen. ( ANTEC SLK1650 )

Iemand nog een idee voor het 'draaiende' geluid van de schijven?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 17:58 ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:33
Ik denk dat je met dat geluid moet leren leven. Je zou ook met een houtjetouwtje oplossen een fan achter je hardeschijven kunnen hangen die lucht aanzuigt van over de hardeschijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok!, bedankt allemaal voor de reacties, ga binnenkort even passen en meten met een paar fannetjes. Nu maar hopen dat er positief resultaat uit komt :9

Deze kan op slot.
Pagina: 1