Toon posts:

Data op SATA schijven (RAID 0) benaderen op nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het was lastig om mijn vraag een label te geven, vandaar dus dat ik het onder "opslagmedia" plaats, aangezien mijn probleem met mijn mobo is begonnen. Dus toch maar hier ...

Een stukje geschiedenis:
Ik ben al (iets langer dan) 2 jaar in het bezit van een goed geolied systeempje, waar ik heel tevreden over ben en waar ik waarschijnlijk nog wel een paar jaartjes mee kon leven:
===========================
Moederbord: ASUS P4P800-E Deluxe
CPU: Prescott P4 3.0 Ghz
Memory: 2x 512MB DDR400 Dimm & 2x 1GB DDR400 Dimm (totaal 3GB)
HDD: 2x Maxtor SATA 160MB
Video: ASUS Ati Radeon X800 Pro 256MB AGP
===========================
Anderhalve week geleden startte mijn PC echter niet meer op en gaf de (vocale) melding "System failed CPU test". Na onderzoek kwamen drie mogelijke oorzaken omhoog:
1: Voeding
2: CPU (worst case scenario)
3: Moederbord*
* #3 was nogal interessant omdat het een veel voorkomend probleem bleek te zijn met de USB poorten op moederborden met de (SouthBridge) chipset "Intel ICH5R" (dit is dus geen ASUS Bug).
Ik heb geen meetapparatuur en geen vervangende CPU of MoBo en ben daarom naar MyCom gegaan en gevraagd of ze de boel voor me wilde doormeten. Een vervangende voeding en een vervangende CPU gaven dezelfde foutmelding. Probleem is dus de SouthBridge. "Heb ik weer!"

In dubio:
Moet ik nu een nieuwe P4P800-E Deluxe kopen met de kans dat dit weer gebeurt of stap ik over op een nieuw systeem (PCI-e)? Ik heb besloten over te stappen op PCI-e ... het wordt de ASUS P5W DH Deluxe.

De data op mijn 2 SATA (RAID 0 - Promise PDC20378) schijven zou ik kunnen benaderen door alsnog een P4P800-E Deluxe aan te schaffen en vervolgens de data veilig te stellen. (En ja, ik draai backups ... ik mis alleen een week en in die week staan een 200-tal vakantiefoto's)
Wat ik liever doe is de 2 SATA (RAID 0 - Promise PDC20378) schijven aan te sluiten op het nieuwe moederbord.

Vraag:
Is het mogelijk om de data op mijn 2 SATA (RAID 0 - Promise PDC20378 ... aangemaakt op een ASUS P4P800-E Deluxe) te benaderen via het een ASUS P5W DH Deluxe.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hou van duidelijkheid.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

MvG, Sweeet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 17:25 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45
Het punt is waarschijnlijk dat je voor het kunnen benaderen van de raid-configuratie de schijven moet aansluiten op een exact gelijke controller als die waar de configuratie mee gemaakt is: de Promise 20378 als te vinden op de P4P800-E Deluxe. Deze is op de P5W DH Deluxe blijkbaar niet aanwezig: http://nl.asus.com/produc...aspx?array_model=178,1198

Het lijkt mij een kwestie van even een bevriende/geschikte eigenaar van een P4P800-E Deluxe je laten helpen, of het bord voor een prikkie tweedehands kopen en na gebruik doorverkopen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de RAID FAQ kun je een indicatie vinden wat er wel en niet mogelijk is bij het overzetten naar een andere controller.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 06-07-2006 17:44 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ga nu actief op zoek naar een P4P800-E Deluxe mobootje ... eventueel in bruikleen. Met mijn nieuw systeem wacht ik nog tot na 23 juli ... dit i.v.m. de aangekondigde prijsverlagingen.
Nogmaals bedankt !

Verwijderd

Met een beetje geluk lukt het ook op een P4C800-E Deluxe. Die heb ik thuis 1 en volgens mij zit daar dezelfde SATA-RAID controller op.

Verwijderd

Topicstarter
BazzH,

Bedankt voor je tip. Heb je die P4C800-E Deluxe zelf in gebruik? If not, kan ik em dan van je overnemen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw topicstart ten spijt, maar dit staat echt gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord.

En voor de rest kun je op tweakers.net/aanbod, marktplaats.nl, ebay.nl, etcetera terecht voor tweedehandse meuk ;) Of neem contact op met desbetreffende gebruiker via mail/IM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.