Toon posts:

Newbie met trage computer, wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PentiumII 350mHz met 64 MB RAM. De laatste tijd is hij echter niet vooruit te branden. Een vriend van mijn heeft 64 MB RAM over, los ik hiermee het probleem op of heeft iemand nog een paar andere tips?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

'k zou zeggen: probeer het eens en je weet het... 't scheelt altijd in snelheid...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Ja probeer het eens :)
Zo niet, installeer windhoos eens opnieuw, help ook goed !

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Meer geheugen maakt veel uit. Vooral als je maar 64MB hebt.
Als je de huidige programma's draait en ook nog vrij veel in de achtergrond hebt draaien, krijg je een grote swapfile (die veel gebruikt wordt). Als je HD dan ook nog eens niet de snelste is, wordt je pc trager en trager.

Als je echt veel hd-activiteit hebt bij gebruiken van meerdere prgs tegelijk, heb je waarschijnlijk een geheugenprobleem. Uitbreiden dus.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zou er geen 64 bijdouwen maar 256.. en dan overclocken en moet je eens kijken of ie wil...

trouwens? kan je die 350 niet vervangen door een 550 ofzo?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 27 januari 2001 15:37 schreef M0rk het volgende:
Ik zou er geen 64 bijdouwen maar 256.. en dan overclocken en moet je eens kijken of ie wil...

trouwens? kan je die 350 niet vervangen door een 550 ofzo?
haha.. zo blijft ie bezig. Ik denk dat ie niet zoveel geld heeft en hoopt met de 64MB waar ie aan kan komen zijn pc sneller te laten werken.

Waarom zeg je niet meteen: ga naar de winkel en koop een nieuwe computer. Dan is zijn snelheidsprobleem ook opgelost!

64MB erbij zal vast al een hoop helpen, hoewel meer natuurlijk beter is.

Edit: Vervang alle hij's door zij's. :o

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Dat noemt ie traag!

Verwijderd

Topicstarter
Een hele nieuwe computer gaat mij zeker iets te ver. Het is niet zo dat ik er makkelijk vanaf wil komen. Als ik toch wat ga veranderen moet het wel voorlopig weer voldoende zijn.

Is 128 voorlopig voldoende of heb ik over een paar maanden weer hetzelde probleem?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

64 maakt volgens mij echt weinig uit.

128 MB erbij, of een sneller porcessor,

De Duron kost haast niks.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op zaterdag 27 januari 2001 16:44 schreef FrankGuthrie het volgende:
Neej, maar het moederbord wat er bij moet wel ....

Verwijderd

Gelukkig krijg ik binnen een maand (ongeveer) een geheel nieuwe computer!!! tb 900 kt7a 128 mo prophet II mx. Dus mag niet klagen!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op zaterdag 27 januari 2001 16:44 schreef FrankGuthrie het volgende:
64 maakt volgens mij echt weinig uit.

128 MB erbij, of een sneller porcessor,

64 mb erbij maakt echt wel veeeeel uit! maar als je pc gewoon vol zit met allemaal troep zou ik eerst maar ff de HD opschonen. Daarna misschien ff defragmenteren ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Formatteren, werkt altijd onder windows. Ook als hetnog maar een maand of 2-3 geleden is sinds de laatste +<:^)

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 06:31
Die 64 erbij zal wel schelen: maar ik zou maar ns kijken wat er over is van je system-resources (configscherm - systeem - prestaties) als die onder de 80 zit ligt het aan je brakke OS... dan gewoon Windhoos er opnieuw op.. en niet teveel rotzooi inladen.. run "msconfig" maar ns en zet het een en ander uit in het "opstarten"-tabblad

;)

P.s. let even op de snelheid van het geheugen

Homo sum: humani nil a me alienum puto

Verwijderd

Misschien een beetje domme opmerking maar ik zag hem er nog niet tussen staan. Defrag je HD eens. Zodat alle data weer in een 'logische' volgorde staat. kan ook helpen.

Zorg ook voor een beetje ruimte voor je swap file.. Dat zou al heel wat uit moeten maken.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

en niet te veel apps tegelijk draaien

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Wat een termen soms?!?
Snelheid van geheugen,
swap file..

Ik moet nog een hoop leren.

Defragmenteren doe ik zelf regelmatig omdat ik gewoon merk dat het scheelt, ook probeer ik mijn c:schijf zo leeg mogelijk te laten en alle "troep" op d of e te installeren.

Verwijderd

Die termen ken ik zelfs nog (wordt in maart 14 jaar zeer jong).

Verwijderd

Dit is ernstiger dan ik dacht>:)!

By the way! Hoe verwijder jij je software?

Verwijderd

Ik denk niet dat het nu nog boeit als je gaat kijken naar de snelheid van je geheugen... Dat zal je waarschijnlijk ook niet gedaan hebben met je 1e stikkie 64. Ik denk dat je fx veel op kan lossen met een reepje 64 erbij. Bij mij werkte het ook perfect. Eerst in UT ging het begin k*t op 640x480 op 64 mb en op 1024x768 begint ie perfect (eindigen ook hoor :) )met 128mb.

Je kan later of als je preformance-boost die je krijgt met 128mbz ram NIET genoeg vind een PIII patsen. Je hebt zeer waarschijnlijk een slot1-mobo. Dus als je een slot1 PIII patst heb je weer een redelijk up2date systeempje.

Verder...:
als je een k*tvideokaart heb zou het ook veel schelen als je er bijv. een g-kr8 2 MX van maak...

iig... veel suc6

Aju Leon

Verwijderd

Windows opnieuw installeren doet een hoop goed. En die 64mb helpt echt wel. Zit toch wel een duidelijk verschil in 64 en 128mb ram.
Windows 98/2000/Me moet prima kunnen draaien op zo'n bakkie met 128mb.

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 17:19 schreef Ro2 het volgende:
Dit is ernstiger dan ik dacht>:)!

By the way! Hoe verwijder jij je software?
Moet jij zeggen m8 :+
Geen probleem hoor trouwens :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die 64 extra maakt idd een boel uit. Je kzou ook nog es extra 128 dr bij kunnen kopen (is op het moment maar 150 piek ofzo, laagste punt ooit) dan heb je 256 en das zat genoeg voor de komende tijd :) Als je dan ook nog windows 2000 installeert is het helemaal top :)

Maar begin eerst es met het verwijderen (dus uninstallen) van niet gebruikte software.
En kijk es wat er allemaal op de achtergrond meedraait (ctrl + alt +del). Veel programma's laden al iets op de achtergrond als je windows start (bijv. winamp, realplayer etc.).. dit vreet geheugen. Als er veel op de achtergrond draait kun je dit meestal wel in het betreffende programma instellen of verander dit met mscofig )start-> uitvoeren -> msconfig intypen, en dan tabje 'opstarten' oid).

PS. windows telkens opnieuw installeren is natuurlijk een oplossing van niks.. |:( als je gewoon een beetje 'netjes' omgaan met je PC, dus niet alle zooi maar installeren die je tegenkomt en zo weinig mogelijk overbodige troep op de achtergrond laat draaien is een nieuwe install echt niet aldoor nodig. Kost alleen maar tijd 8-)

Verwijderd

Best wel leuk eigenlijk. Als "normaal" iemand komt met zo'n newbie vraag(waar ik overigens nix tegen heb) zijn er altijd een aantal die zitten te zeiken dat ze moeten searchen enzo, maar nu is het een dame/meisje en nu ist opeens goed.. :):)
ik vin dit wel grappig

Verwijderd

Deinstaller eens wat programma's
(Dus niet delete)
Download www.systemmechanic.com,
haalt junk weg. Scheelt een hoop->
temp internet files 150 Mb
Registryclean ->12 Mb (very important)
temp dir leeg-> 45 Mb.

Gaat het al beter?

Je comp is heus snel genoeg als je geduld hebt!

Verwijderd

misschien dat defragmenteren een keertje helpt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor al jullie reacties! :)

Ik zal van de week eens kijken wat ik met mijn computer ga doen.
In ieder geval gaat die extra 64MB erbij en wordt het inderdaad wel eens tijd dat ik mijn HD opschoon.
Pagina: 1