Toon posts:

[2003] Windows sharepoint mail functie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben hier intern bij ons een telefoon systeem lopen onder Sharepoints. Ik krijg iedere keer de melding dat hij geen alerts en mails kan sturen naar de gebruikers omdat de mail voor die sharepoint niet goed ingesteld staat. We hebben hier exchange draaien. Ik heb echter op het internet wel informatie kunnen vinden, maar niet relevante.

Het zit hier zo in elkaar:

IIS > ServerNaam > Web Sites > companyweb

De site is dus te benaderen op dit moment dmv http://companyweb

Dit werkt allemaal, naam veranderen komt echter zodra het helemaal werkt.

iemand die een oplossing heeft?

Ik neem aan dat de mails verstuurd moeten worden in de sharepoint dmv Administrator. En die heeft ook netjes een exchange account in onze server.

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Sharepoint stuurt SMTP mail via port 25.

In Exchange autoriseer je de Sharepoint server zodat deze mag submitten/relayen en in sharepoint bij de mail properties tik je het IP adres of FQDN van de mailserver in.

Ingewikkelder wordt het niet.

Als de Sharepoint server en de Exchange mailserver één en dezelfde server zijn moet je evengoed het IP adres van de mailserver toevoegen op de SMTP server. Dit omdat een virtual server in Exchange echt als virtual server draait! Sharepoint connect dus via 'de buitenkant' naar Exchange, ondanks dat deze op dezelfde machine draaien.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe heb je het in de configuratiewebsite van Sharepoint nu staan dan? Wat heb je allemaal al geprobeerd verder? Misschien staat er een verkeerd adres, een foutieve mailserver, of op de mailserver zelf iets fout? Wat krijg je aan foutmeldingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Connect naar je server op port 11481.

Log in met je admin account op de Central Administration site.

Onder het kopje Server Configuration vind je de optie "Configure default e-mail server settings"

Hier dien je de settings in te vullen. Als je een andere port dan 11481 hebt gebruikt kun je ook binnen IIS op je SharePoint Central Administration website (rechts)klikken en kiezen voor de optie browse.

Er zijn vier settings:
1 .Outbound SMTP server: De Exchange server.
2. From e-mail address: Het e-mail adres warvandaan je de mail verstuurt wilt hebben.
3. Reply-to e-mail address: Het e-mail adres waar mailtjes heen gaan als mensen reageren (hier zou ik je eigen persoonlijke mailaccount invullen, neem tenminste aan dat je niet dagelijks naar de admin mailbox kijkt)
4. Character Set: 65001 (Unicode UTF-8) is standaard en zou ik zo laten staan. (voor Western Europe voldoende)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:09
RutgerDB schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:26:
Connect naar je server op port 11481.

Log in met je admin account op de Central Administration site.
Bijna goed, niet elke central administration page staat op port 11481 (er word telkens een andere poort gebruikt tijdens installeren ;) Je kan beter remote inloggen op de server en start > run > inetmgr > en dan te browsen naar de central administration page

[ Voor 10% gewijzigd door Glorix Jim op 13-07-2006 11:49 ]