Toon posts:

Help Help Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem:

Pc ingebouwd

Alles loopt, drivers installed enz. Toen ff detonators installed en gereboot. Toen kwam ie weer in windows, stond in schermpje waar je resolutie aanpast en opeenz hoer ik

Tzzzzzzzzzzzzzzzzzzoem. En alles uit.

Ik druk op de aanknop: Gaat niet aan.

Stekkers er ff uit en toen weer aan, en hij ging aan en gelijk weer uit: Lampjes die knipperde alleen.

Wie O Wie weet wat dit kan zijn?

Hier de specs:

pIII 800 + Fop38
Abit sa6r
2 x ibm 45 gb dtla 45 gb
256 mb infineon
asus v7700 pure

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:08

Blauw

De Schreeuw

Je voeding zal het wel hebben begeven. Proberen te starten met een andere voeding

• dfr0st
  • Laatst online: 26-08 13:48

dfr0st

Geel is mooier

iets doorgebrand??

-

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij start nu dus weer op. Denk niet dat de voeding het heeft begeven. Zit een antec 300 watt in en moet voldoende zijn. en heb nieteens alles aangesloten.

Ik d8 misschien iets van warmte beveiliging ofzo? Maar cpu word 30/32 graden nu.

Weet iemand iets?

Verwijderd

Topicstarter
Enigste wat op de abit site staat is dit:

Why does my system crash or fail to POST when I try to use 256MB memory modules on Intel 815/815E based motherboards (SL6 /SE6 / SH6 / SA6R)?

The Intel 815 chipset (and also 815E) does not support 4x4, 8x4, 16x4 or any other x4 memory chips. A wide variety of errors is possible if you try to use double-sided 32MB chip modules or single-sided 16MB chip modules with this chipset, including system crashes or failures to POST.

Maar dat gaat ook niet op. Ik heb 2 x 128 mb

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

De voeding is dus kapot en wat betreft dat geheugen; check ff andere plaatsen (andere slots)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm veel dingen op hetzelfde irq... Veel dingen op irq 11, deel van sound, netwerk, vga...

Dat gaan we maar is ff changen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 15:35 schreef Jozzz het volgende:
De voeding is dus kapot en wat betreft dat geheugen; check ff andere plaatsen (andere slots)
Hoe kan zo'n nieuwe voeding nou kapot gaan? En alles doet het nu weer, hij zit al weer in windows... Lees hierboven ook ff nog...

Verwijderd

is toch goed dan? of zijn er nog andere props?

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Tjaa, mischien was dit iets teveel voor je voeding....:) maar weet ik ook niet zeker. Maar die IRQ's zou ik zeker ff checken. ik zal mijne anders zo ff sturen ik heb namelijk bijna een identiek systeem

Verwijderd

Topicstarter
Mjah al die zooi zitten op hetzelfde irq... Ben al aant proberen om ze handmatig te wijzigen... Anders gooi ik de slotblower eruit. Die neemt dus 2 pcisloten in! :/ Heb er wel 6 maar de blueorb neemt er ook in 1.

Edit: Is goed Jozzz... Denk niet dat het teveel is. Deze voeding word meegeleverd in een case met 4 casefans. En die heb ik nog niet eens aangesloten... Zelfs mijn 230 watt trok 2 hd's , 2 cdroms, coolers enz...

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

precies, gewoon ff kloten. :) het zit vanzelf goed....toch? :)

Waarom kan dat niet meer netjes in DOS. Ik bedoel een overzicht van je IRQ's. Damn :(

Verwijderd

Topicstarter
Opzich werkt dit wel fijn met dit mobo. De bios (award 6) en je hebt ook speciaal menu waar je raid ed in kan stellen. Dat is wel gigantisch handig :)

Maarja ik ga ff aankloten. Als nie lukt dan zie je me zo wel weer ;)

Verwijderd

Ja , gewoon wat prullen, Wat versteken enzo. Zal waarschijnlijk wel een slecht contactje geweest zijn. Niet bang van worden
veel succes nog

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:57
Op zaterdag 27 januari 2001 15:34 schreef Alchemy het volgende:
The Intel 815 chipset (and also 815E) does not support 4x4, 8x4, 16x4 or any other x4 memory chips. A wide variety of errors is possible if you try to use double-sided 32MB chip modules or single-sided 16MB chip modules with this chipset, including system crashes or failures to POST.

Maar dat gaat ook niet op. Ik heb 2 x 128 mb
Wat word er bedoeld, dat ie niet overweg kan gaan met dimmetjes die 4 chips hebben!, al dan niet enkel of dubbelzijdig...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Dus alles zit op IRQ 11? Dat heel link hoor, voornamelijk als je Windows 2000 gebruikt!

Ney ff serieus. W2k doet dat zelf en je kan er nix aan veranderen, behalve in je BIOS.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik verander het in de bios en vervolgens zet hij de helft nog op 11... Terwijl ik in de bios toch echt anders instel. "Wierd"
Pagina: 1