Toon posts:

netwerk connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het ff kort uitleggen.
Ik heb hier een server staan, waarop 3 computers ergens anders verbonden zjin door middel van een VPN verbinding.
Ik kan via remote desktop op die computers kijken.
Die computers hebben hun eigen werkgroep naam.
Als ik op de server via netwerk locaties - > volledig netwerk - microsoft netwerk - werkgroepnaam, ga
zie ik 3 computers staan.
op het moment dat ik ze aanklik moet ik een login en wachtwoord geven, terwijl dat eerst nooit was, als ik de login en password van de remote desktop geef werkt het niet, als ik de login en password van het profiel van die computer geef, werkt het ook niet.
Waar zijn die login en passworden te managen ?

Verwijderd

Deze zijn te vinden op de computers die je wilt benaderen. In je computer beheer.

Werkt het wel als je voor de gebruikersnaam de naam van de werkgroep invult? dus WERKGROEP\user en dan het wachtwoord.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Om een of andere reden heeft Microsoft ervoor gekozen om van een PC naar een willekeurige andere PC maar één named account tegelijk toe te laten en om de handshake zo op te bouwen dat je gebruikersnaam en wachtwoord als gebruiker op de remote PC aangemaakt moet zijn. Heet je op je PC 'Jan Jansen' en connect je naar een remote PC, dan zal die PC dus ook een account 'Jan Jansen' moeten hebben met hetzelfde wachtwoord. Als je al een share had openstaan op die remote PC onder de naam 'Piet Pietersen' dan kun je jezelf niet meer als 'Jan Jansen' identificeren en krijg je een foutmelding. Werkgroepen zoals hierboven gesuggereerd hebben hiermee weinig van doen.

Windows server OS'en hebben de mogelijkheid om dit te omzeilen en met domeinen heb je hier ook weinig last van, aangezien je dan de active directory kunt gebruiken voor je toegangscontrole.

Probeer dus hetzelfde user account op de ontvangende PC te maken als waar je op de vertrekkende PC mee werkt. Dan vraagt windows niet meer om een password, maar kun je direct de computer browsen over het netwerk.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle 2:

Alle 2 de mogelijkheden werken niet.
Ik heb op 1 van de xp machines een nieuw profiel aangemaakt en probeerde dat vanaf de server hier aan te roepen maar die xp machine accepteerd mijn login en password niet.

Ik moet er bij zeggen, dit probleem is opeens gebeurd, ik kan alle 3 de pc's niet aanroepen, ik zie hun werkgroep bij mij hier in de server staan, ik zie hun computernamen, maar ik mag er gewoon niet op browsen.
Dit is dus in 1 keer gebeurd voor alle 3 de pc's, daarom denk ik dat het daar niet lokaal is gebeurd, of misschien wel met de router ?

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023

Mo

Misschien heb je suxes door de 'netsetup'-functie van XP te gebruiken. Ben ook regelmatig a/h vechten om toegang te krijgen tot verschillende werkstations (draaiend onder XP en W98 :o ).

Je vind de 'feature' in je Configuratiescherm: 'Network Setup Wizard'. Hiermee kun je een flappy laten maken met de juiste netwerk-instellingen voor de andere werkstations in je netwerk.

Overigens dien je, zoals al aangegeven, een uniforme gebruikersnaam/ wachtwoord combi te maken die op alle werkstations ingesteld is (in de 'User Accounts'). Suxes (en ben ook wel een btje benieuwd of je het draaiend krijgt)!

... sja, dinges, hoe noem je het ...

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is, het draaide al meer dan een jaar prima, en van de 1 op de andere dag niet meer.
Het is een bedrijfs netwerk.
Ik kwam er net op de server achter dat het niet uitmaakt welke naam ik opgeef voor bijvoorbeeld een netwerk printer toevoegen.
Ik wil dus bijvoorbeeld een directe link maken naar \\1uwd
da's de naam van 1 van de computers, maar ik krijg dus het login en password scherm te zien, al maak ik een snelkoppeling naar bijvoorbeeld \\niets dan krijg ik ook een login en password scherm te zien, terwijl die computer niet eens bestaat.
Zou dit dan meer aan mijn windows 2003 server kunnen liggen ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als je intikt 'control userpasswords2' dan kun je voor een bepaalde server de username/password combi opgeven. (2e tabblad dacht ik)
Dat lost bij mij vaak problemen op met een win2k waar maar 1 user op bestaat zodat die printer toch gebruikt kan worden.

Je geeft aan een win2k3 server te hebben, waarom hang je de boel dan niet in een active directoery (domein)?

[ Voor 21% gewijzigd door Romke op 11-07-2006 11:53 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt het ook, alleen die 3 computers die in Utrecht staan hebben hun eigen werkgroep, als ik ze aan dit domein hang werkt het nog niet en moet ik alsnog een login en password geven, terwijl dat niet zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Zo vreemd, vorige week deed ie het eventjes toen ik het wachtwoord van die client computer had veranderd maar vandaag doet ie het weer niet.
En als ik hier binnen het netwerk op die computer kijk kan ik wel alles zien, behalve van de server niet.
Pagina: 1