Irritante one-liners en cliches

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik begin me een beetje te irriteren aan mensen die constant met dezelfde one-liners of cliches strooien. Bijvoorbeeld:

Bij onderzoeken
En daarom adviseren wij van WC-Eend: WC-Eend !
Na tientallen keren voorbij gekomen zijn wordt dit ook een beetje :O

Bij diverse berichten
Hier is toch niks nieuwswaardig aan?
En aan verwante uitdrukkingen, je hoeft niet te reageren :X

Bij nieuwe telefoons
Vraag me wel es af, waar heb je een telefoon voor nodig???
en
Kan je hier ook mee bellen.
:/

Bij Mac topics
Waarom krijgen we altijd hier te horen "Mooi systeem!" als het om een apple gaat? Terwijl je voor veel minder eenzelfde soort systeem hebt?
Etc etc. Kan er niet een moderatie -1 cliche komen ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 06-07-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nog zon mooi voorbeeld : nieuws: Microsoft krijgt exclusief Formule 1-contract
alsof men kudos ontvangt wanneer met de beste one-liners plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Helaas is "En daarom adviseren wij van WC-Eend: WC-Eend !" mischien wel cliche, maar het vat de werkelijkheid op een humoristische manier wel samen bij de meeste zogenaamde "onafhankelijke" IT onderzoeken door ondoorzichtige adviesorganisaties.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kickje naar TMF :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

SYQ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:50:
nog zon mooi voorbeeld : nieuws: Microsoft krijgt exclusief Formule 1-contract
alsof men kudos ontvangt wanneer met de beste one-liners plaatst
Ik vraag me wel eens af waarom een mod niet gewoon al deze reacties verwijdert. Gewoon duidelijk maken dat dit niet op een site als Tweakers.net thuishoort. Lijkt wel een kinderspeeltuin. Ik word echt gestoord van die reacties, je weet gewoon al dat het ploeteren wordt naar normale opmerkingen zodra je de titel ziet. :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ErectionJackson schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:57:
[...]

Ik vraag me wel eens af waarom een mod niet gewoon al deze reacties verwijdert. Gewoon duidelijk maken dat dit niet op een site als Tweakers.net thuishoort. Lijkt wel een kinderspeeltuin. Ik word echt gestoord van die reacties, je weet gewoon al dat het ploeteren wordt naar normale opmerkingen zodra je de titel ziet. :(
Van mij mag het, maar dan kan je de volgende reacties in de trant van 't.net doet aan CENSUUR!!!!!oneoneeleventwelve' alvast tegemoet zien.

Misschien moet bij dit soort topics het replien wel gedisabled worden ofzo...

Maar ja, de nieuwsposter doet vrolijk met alle trolls mee (de mouseover van dat plaatje bijvoorbeeld)... dus weinig hoop op vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Defiant schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:55:
Helaas is "En daarom adviseren wij van WC-Eend: WC-Eend !" mischien wel cliche, maar het vat de werkelijkheid op een humoristische manier wel samen bij de meeste zogenaamde "onafhankelijke" IT onderzoeken door ondoorzichtige adviesorganisaties.
Dat is dus niet perse zo. Je zet wel "onafhankelijk" tussen aanhalingstekens maar ik zie niet in waarom het geen onafhankelijke onderzoeken zouden kunnen zijn (een accountant wordt ook ingehuurd door een bedrijf maar moet ook onafhankelijk werken).

Afgezien daarvan, constant dezelfde opmerkingen maken is natuurlijk ook niet erg constuctief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
PolarBear schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:09:
Dat is dus niet perse zo. Je zet wel "onafhankelijk" tussen aanhalingstekens maar ik zie niet in waarom het geen onafhankelijke onderzoeken zouden kunnen zijn
Door het tussen aanhalingstekens te zetten bedoel ik dus specifiek onderzoeksorganisaties waarvan inmiddels algemeen bekent is dat ze betaald worden om een bepaald kleurtje aan een onderzoek te geven, zoals de bekende "Get The Facts" onderzoeken.
(een accountant wordt ook ingehuurd door een bedrijf maar moet ook onafhankelijk werken).
Een accountant is een heel ander verhaal, en wordt ook door wetten beschermt om onafhankelijk te zijn.
Afgezien daarvan, constant dezelfde opmerkingen maken is natuurlijk ook niet erg constuctief.
Daarover kan je natuurlijk twisten, ik geef je geen ongelijk in de meeste voorbeelden van cliche's, maar als een opmerking nog steeds een kern van waarheid bevat vind ik het geen cliche.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

ErectionJackson schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:57:
Ik vraag me wel eens af waarom een mod niet gewoon al deze reacties verwijdert.
./.
Lijkt wel een kinderspeeltuin.
./.
Ik word echt gestoord van die reacties, je weet gewoon al dat het ploeteren wordt naar normale opmerkingen zodra je de titel ziet. :(
Zou ik met veel liefde doen, maar zoals wildahgen al opmerkt gaat dat op censuur lijken :|, en trashen doen we alleen in uiterste noodzaak, verder is er de -1 score.
./.
so true
./.
with stupid dus :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 13:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een slimme Open-Deur zegt soms meer dan een duizend woorden

:Y) (8>

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 16-06 19:53
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1694625

Hij's wel grappig...maar de hele thread staat al vol met buikschudders...en aangezien ze hier geen 'grappig' meer aan toe kunnen kennen, pakken ze maar 'Inzichtvol'.

Beetje jammer dat deze post (en de 100'en die erna komen) de serieuze reacties op het item naar de volgende pagina drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 16-06 19:53
Ty, zag net voordat je em move/merged dattie ook nog op het verkeerde forum stond...excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

RM-rf schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:32:
Een slimme Open-Deur zegt soms meer dan een duizend woorden

:Y) (8>
Inderdaad :)

enneuh, een berg onderbroekenlollige one-liners helpt een serieus onderwerp probleemloos om zeep :|

Een grapje op z'n tijd moet zeker kunnen, maar een complete trein met flauwekul is ongewenst.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 20-06 13:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

botoo schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:19:
[...]

Inderdaad :)

enneuh, een berg onderbroekenlollige one-liners helpt een serieus onderwerp probleemloos om zeep :|

Een grapje op z'n tijd moet zeker kunnen, maar een complete trein met flauwekul is ongewenst.
ja, maar ik zie er ook niks aan intelligente en echt toevoegende replies (bv een terechte en inzichtvolle opmerking over SizzLorr, over traction en launch control in de software, welke verboden was; die op +4 staat ... maar die wel in reactie gepost is op een BSOD-opmerking en dus vvoor een correct +1 reactieniveau onzichtbaar is: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1694651 )

Zelf ben ik nu persoonlijk ook niet direkt van de 'korte opmerkingen' ;) :P (bevestiging hiervan hoeft niet, ik weet het en probeer het eerder te veranderen; om goed begrepen te worden kan 'kort formuleren' een grote verbetering zijn) ... maar ik kan me ook niet voorstellen in die thread daar een inzichtvolle opmerking te plaatsen, anders dan een lollige cliché-opmerking over windows, BSOD's en auto's formule1.....

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

wildhagen schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:02:
[...]

Van mij mag het, maar dan kan je de volgende reacties in de trant van 't.net doet aan CENSUUR!!!!!oneoneeleventwelve' alvast tegemoet zien.

Misschien moet bij dit soort topics het replien wel gedisabled worden ofzo...

Maar ja, de nieuwsposter doet vrolijk met alle trolls mee (de mouseover van dat plaatje bijvoorbeeld)... dus weinig hoop op vrees ik.
Ja je hebt wel gelijk natuurlijk, het is ook meer een emotie die bij dat soort topics de kop op steekt. Je weet gewoon dat er niks zinnigs tussen staat. Jammer, want vaak voegen de reacties erg nuttige informatie toe.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dit is ook zo een mooie bij LCD topics:
Waar blijft SED
Pagina: 1