Toon posts:

Verbinding primair maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik heb hier 2 PC's die beiden aangesloten zitten op een router die weer aangesloten zit op een modem. Nu is het probleem dat de ene PC een IP-adresconflict krijgt met de andere (terwijl het 2 verschillende IP's zijn). Ik wil op deze PC graag online gamen, maar het internet van deze gooit hij er telkens uit in plaats van die van de andere PC.
Nu kan ik dit oplossen door uit het spel te gaan en dan de verbinding te herstellen, maar dat is natuurlijk geen optie.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat of:
1. Het conflict opgeheven wordt;
2. Dat deze PC (welke ik wil gebruiken voor online gamen) niet de PC is waarbij het internet steeds uitvalt maar dat het de andere is.

PS. Deze PC zit aangesloten op de router in LAN1, de andere op LAN2. Dat vind ik dus nogal vreemd.

Bedankt alvast,
Tommytjuh.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 14:14 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat voor router heb je eigenlijk?

Je kunt sowieso de ip's vast instellen, met de gegevens zoals je die van de dhcp server ook krijgt.
Misschien voor een iets snellere DNS resolving de DNS server van je provider invullen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus WL-550gE.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En is het een idee om de ip's vast in te stellen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• lier
  • Laatst online: 18:11

lier

MikroTik nerd

Controleer eens of de MAC adressen verschillend zijn.
En...gewoon DHCP gebruiken

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Allereerst maakt het niet uit welke PC op LAN1 zit en welke op LAN2, dat zijn gewoon poorten van de switch zonder prioriteit. Verder lijkt me dat "probleem 2" niet meer aan de orde is wanneer "probleem 1" opgelost is. Hoe worden IP-adressen op dit moment toegekend? Via DHCP of zijn het vaste adressen? Welke router gebruik je? Wat heb je al ondernomen om het probleem op te lossen? Hoe weet je dat er echt geen sprake is van een conflict?

Verwijderd

Topicstarter
Via DHCP worden ze toegekend.
Zoals ik al zei heb ik een Asus WL-550gE.
Er is een conflict omdat ik zo'n geel uitroeptekentje krijg rechtsonder.

• lier

lier

MikroTik nerd

Geef even een ipconfig /all van beide machines...
Geef even de exacte foutmelding...
Daarnaast, wat staat er in je eventviewer...?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de details van allebei de PC's bekeken, en het enige dat hetzelfde is zijn:
1. De DHCP server
2. De DNS server

Het IP is in ieder geval verschillend. (de andere xxx.xxx.x.2 en deze xxx.xxx.x.3).

De foutmelding is zo'n geel driehoekje rechtsonderin dat iets zet over een IP-adres conflict met een ander systeem in het netwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 14:40 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:39:De foutmelding is zo'n geel driehoekje rechtsonderin dat iets zet over een IP-adres conflict met een ander systeem in het netwerk.
En wat is dat "iets" dan ?
En wat about de MAC adressen, heb je die al vergeleken ?

[ Voor 48% gewijzigd door lier op 06-07-2006 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat "iets" is wat ik zeg na dat woord "iets".
Het MAC-adres verschilt.

En het is trouwens ineens gekomen hè.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:28:
Dat "iets" is wat ik zeg na dat woord "iets".
Het MAC-adres verschilt.

En het is trouwens ineens gekomen hè.
En zoals gezegd probeer eens statische adressen, wat is daar van de uit komst? als je het nog niet geprobeerd hebt geef eens adressen op die niet in je dhcp range zitten (om het in de toekomst te verkomen op conflicten fouten) gateway, dns en subnetmaster moeten hetzelfde blijven dus bijvoorbeeld adressen (als je het zelfde begin hebt) 192.168.1.101 en 192.168.1.102.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van. Ik heb de IP adressen die gegeven waren in statisch gebruikt maar nog steeds hetzelfde :( Want al ik bijv. ipv. 192.168.1.3, 192.168.1.1 neem werkt internet niet :(

PS. Ik ga nu effe 192.168.1.103 proberen...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 16:50 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:46:
Ik snap er niks van. Ik heb de IP adressen die gegeven waren in statisch gebruikt maar nog steeds hetzelfde :( Want al ik bijv. ipv. 192.168.1.3, 192.168.1.1 neem werkt internet niet :(

PS. Ik ga nu effe 192.168.1.103 proberen...
De instellingen van DNS, Subnetmasker en gateway moeten het zelfde blijven als het nu gegeven is bij ipconfig/all. Dus dat zal waarschijnlijk zijn DNS (ip van de router of modem) bijv 192.168.1.1, je Subnetmasker zal dit zijn 255.255.255.0, en je gateway het ip van je router dus 192.168.1.1. Even goed opslaan pc's rebooten en werkt internet dan? dat zou wel moeten zet anders je firewall even uit misschien dat die dat nog niet toestaat een ander adres.

verdwaalde ict'er op elektro!

• lier

lier

MikroTik nerd

5mebibyte schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:19:
[...]

De instellingen van DNS, Subnetmasker en gateway moeten het zelfde blijven als het nu gegeven is bij ipconfig/all. Dus dat zal waarschijnlijk zijn DNS (ip van de router of modem) bijv 192.168.1.1, je Subnetmasker zal dit zijn 255.255.255.0, en je gateway het ip van je router dus 192.168.1.1. Even goed opslaan pc's rebooten en werkt internet dan? dat zou wel moeten zet anders je firewall even uit misschien dat die dat nog niet toestaat een ander adres.
Helemaal juist, alleen nog een toevoeging:
Soms is de DNS server van je router niet helemaal oké.
Dan kan het beter/sneller/prettiger zijn om de DNS servers van je provider in te stellen. Als je deze als enige instelt, heb je alleen als nadeel dat je je lokale pc's niet (direct) op naam kan bereiken. Uiteraard wel IP adres en je kan dan eventueel je LNHost uitbreiden.

Maar...ga maar eerst bovenstaande quote uitvoeren.

Pagina: 1