Ik heb het volgende probleem: Ik heb hier 2 PC's die beiden aangesloten zitten op een router die weer aangesloten zit op een modem. Nu is het probleem dat de ene PC een IP-adresconflict krijgt met de andere (terwijl het 2 verschillende IP's zijn). Ik wil op deze PC graag online gamen, maar het internet van deze gooit hij er telkens uit in plaats van die van de andere PC.
Nu kan ik dit oplossen door uit het spel te gaan en dan de verbinding te herstellen, maar dat is natuurlijk geen optie.
Mijn vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat of:
1. Het conflict opgeheven wordt;
2. Dat deze PC (welke ik wil gebruiken voor online gamen) niet de PC is waarbij het internet steeds uitvalt maar dat het de andere is.
PS. Deze PC zit aangesloten op de router in LAN1, de andere op LAN2. Dat vind ik dus nogal vreemd.
Bedankt alvast,
Tommytjuh.
Nu kan ik dit oplossen door uit het spel te gaan en dan de verbinding te herstellen, maar dat is natuurlijk geen optie.
Mijn vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat of:
1. Het conflict opgeheven wordt;
2. Dat deze PC (welke ik wil gebruiken voor online gamen) niet de PC is waarbij het internet steeds uitvalt maar dat het de andere is.
PS. Deze PC zit aangesloten op de router in LAN1, de andere op LAN2. Dat vind ik dus nogal vreemd.
Bedankt alvast,
Tommytjuh.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 14:14 ]