agp videokaart voor 250w

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• chriroz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 13:23
ik ben (nog steeds) op zoek naar een nieuwe agp videokaart
ik denk dat het een nvidia 6800 (99 euro) of een x1600pro (110 euro) gaat worden maar ik weet niet of mijn dell powersupply (250 w volgens mij) dit aan kan

mijn systeem op dit moment is:
intel 2,66 ghz processor
2*256mb ram (wordt mischien 4*256mb)
120gb hdd
ati 960pro 256mb videokaart
creative live! geluidskaart
firewire kaart

volgens de power supply calculator
verbruikt dit (ZONDER VIDEOKAART) 192w
de 6800 en de x1600pro verbruiken volgens xbitlabs rond de 40w aan power. dit moet mijn voeding in volgens de berekening nog net aan kunnen maar als ik er nog 2 ram stikkies bij gooi al niet meer.

denken julie dat ik deze videokaarten zonder problemen in m'n pc kan stoppen? zo, ja welke van de 2 is dan het best voor de nieuwere games ? zo, nee welke videokaart kan ik wel aan of moet ik een nieuwe voeding kopen?

Verwijderd

als ik een test daar doe dan kom met mijn systeem kom ik op 318 watt, maar mijn watt meter zecht dat ik maar 80 watt verbruik, kopt dus ook niks van.

Verwijderd

Zulke testen zijn wel heel onder 1 kam geschoren. Daarom is het bij elke Systeem weer net iets hoger / lager.

Ik zou zeggen probeer het, benchen speel een game enzo, draait het, dan heb je geluk :) en draait het niet dan moet je gewoon een nieuwe voeding halen :)

Zo zijn er wel meerdere leveranciers die systemen leveren (met zelfs hogere specs als de jouwes) ook met een 250watts voeding.

• chriroz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 13:23
welke van die 2 kaarten is dan eigenlijk het best (bij toms hardware komen ze er allebei wel ongeveer even goed van af) of zijn er nog andere kaarten voor rond die prijs die ook in mijn computer kunnen (gezien m'n voeding en agp slot)?

Verwijderd

Dan zou de x1600Pro er beter uitkomen :) Die is een wat latere generatie en heeft ook meer features aan boord tov de 6x00 series van nvidia :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je andere topic is niet voor niets dicht gegaan. "Welke kaart is beter"- vragen kan je prim zelf beantwoorden en of je voeding het trekt is, zo op de grens van de specificaties, niet goed te voorspellen. Het kan dus best gebeuren dat je alsnog een nieuwe voeding nodig gaat hebben :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.