Beste tweakerz;
Mijn vriend heeft een pc die zo in mekaar zit:
Intel P4 1,5 Ghz
768mb ram (1x256, 1x512)
1x 40GB Seagate (ide)
1x dvd lezertje
1x dvd bakkertje
Club3d Radeon 9800Pro 128mb
*Voeding 250watt Compaq dacht ik (ga het ff navragen)
Nu heeft hij bij alle spellen een heel erg lage fps, zowel bij Moh Spearhead als bij BF2. Bij spearhead zit ie tegen de 50 fps aan en Bf2, 20 fps.
Nu dachten we dat het aan zijn zwakke voeding lag, dus hadden we mijn Radeon 9600 erin gezet, maar de resultaten waren nog dramatischer terwijl ik met mijn Radeon 9600 makkelijk 70fps haal met alles op low en 1280x1024 bij Bf2. Spearhead werd ook minder; 30fps ipv 50.
Dus lijkt mij dit geen voedings-probleem, omdat het systeem ook niet reboot of iets dergelijks.
Voltages kan ik nergens uitlezen; niet in speedfan en ook niet vanuit het bios.
(Meten met een multimeter is overigens geen optie omdat ik niet weet hoe dat moet
)
We hebben vanalles geprobeert behalve een andere voeding geprobeert, dit doe ik liever als laatste omdat dit nogal een gedoe is mbt vervoer.
(XP is ook een paar keer gereinstalled, met mijn kaart en de zijne)
Ik hoop dat jullie de oorzaak weten.
Bedank.
Mijn vriend heeft een pc die zo in mekaar zit:
Intel P4 1,5 Ghz
768mb ram (1x256, 1x512)
1x 40GB Seagate (ide)
1x dvd lezertje
1x dvd bakkertje
Club3d Radeon 9800Pro 128mb
*Voeding 250watt Compaq dacht ik (ga het ff navragen)
Nu heeft hij bij alle spellen een heel erg lage fps, zowel bij Moh Spearhead als bij BF2. Bij spearhead zit ie tegen de 50 fps aan en Bf2, 20 fps.
Nu dachten we dat het aan zijn zwakke voeding lag, dus hadden we mijn Radeon 9600 erin gezet, maar de resultaten waren nog dramatischer terwijl ik met mijn Radeon 9600 makkelijk 70fps haal met alles op low en 1280x1024 bij Bf2. Spearhead werd ook minder; 30fps ipv 50.
Dus lijkt mij dit geen voedings-probleem, omdat het systeem ook niet reboot of iets dergelijks.
Voltages kan ik nergens uitlezen; niet in speedfan en ook niet vanuit het bios.
(Meten met een multimeter is overigens geen optie omdat ik niet weet hoe dat moet
We hebben vanalles geprobeert behalve een andere voeding geprobeert, dit doe ik liever als laatste omdat dit nogal een gedoe is mbt vervoer.
(XP is ook een paar keer gereinstalled, met mijn kaart en de zijne)
Ik hoop dat jullie de oorzaak weten.
Bedank.
[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 06-07-2006 13:55 ]