Hardeschijf veilig vervoeren,

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik wil graag backuppen op hardeschijven. Nu hebben we een rack waarin je schijven in en uit kunt halen en zelf op kunt backuppen. Maar nu moeten die disken opgeslagen worden in de kelder.
Is er iets wat die schijven dan kan beschermen... Hoes ofzo iets om de hardeschijf heen.
Deze vervolgens vervoeren met een koffer ofzo.... dacht aan de kleur zilver.
Ik heb al wat gezocht maar kan niet voordat formaat vinden. Koffer is of te groot en zit geen anti shock in. En een case (zoiets als bij cd's met een cd hoes) kan ik niet vinden voor hardeschijven.
Graag jullie advies!

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Verwijderd

http://www.cdrwinkel.nl
daar hebben ze veel soorten en maten van dj koffers.
Binnenkant kan je best zelf doen met wat isolatie etc en juist uitmeten.
Kettingen kan je ook wel bij de doe het zelf vinden voor rond je pols en je koffer :+
Zijn het dan zo'n belangrijke backups? :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb iets van 2 jaar lang een HDD in een bracket iedere dag mee naar school genomen. Gewoon in de bracket laten zitten en verder niets mee gedaan. Er is in die tijd helemaal niets met de HDD gebeurd.

Een HDD kan best wat hebben als het maar niet is als ie aanstaat. Als een HDD in de kelder ligt zou ik er wel voor zorgen dat er geen vocht bij kan komen.

Wat ook goed schijnt te zijn is een HDD eerst een beetje op temperatuur laten komen voordat je em aanzet. Als je de schijf bijvoorbeeld uit een kelder haalt waar het 10 graden is en vervolgens in een PC wil doen waar het 25 graden is dan is het beter om de HDD ff 15 min te laten liggen voordat je em aanzet.

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Aan die kettingen heb ik ook al gedacht :) Dat lijkt me ook een zeer goed optie!
DeDJ Koffer 64 CD/DVD silver is wel vrij fors zag eentje die wel kan. Maar dan moet ik die koffer wel opvullen.
Kan me haast niet voorstellen dat er geen kant en klare oplossing is. En het zijn dagelijkse backup's die niet in het zelfde pand mag worden opgeslagen. En zo los vervoeren lijkt mij zo.... onhandig en kwestbaar....

[ Voor 4% gewijzigd door winter200 op 06-07-2006 13:46 ]

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Verwijderd

Maak er nog een backup van voor het geval dat je 1e backups kapot gaan door het vervoeren. LOL.
Het lijkt mij dat je een beetje ver gaat. Mochten die backups het nou begeven dan maak je toch gewoon nieuwe backups. Want het lijkt me sterk dat systeem tegelijk crasht als dat je die hdd´s op de grond laat vallen ofzo.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:18

Wildfire

Joy to the world!

winter200 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:39:

[..]

En zo los vervoeren lijkt mij zo.... onhandig en kwestbaar....
Een HD kan op zich heel wat hebben, een val met een impact van meer dan 100G overleven ze meestal wel hoor :)

-- Edit: als ze uitstaan dus. Een HD die aanstaat kan veel minder hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 06-07-2006 23:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:09

mace

Sapere Aude

Wildfire schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:57:
[...]

Een HD kan op zich heel wat hebben, een val met een impact van meer dan 100G overleven ze meestal wel hoor :)

-- Edit: als ze uitstaan dus. Een HD die aanstaat kan veel minder hebben.
Idd, als de leeskoppen "geparkeerd" staan, en dus niet boven de platters zweven, kan er weinig misgaan. Maar is misschien MO of tape niet een idee, stukken schokbestendiger en minder zwaar

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 06-07-2006 23:59 ]

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 22:42
Heb hier nog wel een mooie Seagate RMA doos voor je staan. Netjes helemaal met schuim erin enzo. Wil ik je wel opsturen.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
winter200 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:39:
Kan me haast niet voorstellen dat er geen kant en klare oplossing is. En het zijn dagelijkse backup's die niet in het zelfde pand mag worden opgeslagen. En zo los vervoeren lijkt mij zo.... onhandig en kweTSbaar....
Dat gaat meestal of nog steeds op tapes, per netwerk naar het andere gebouw.
Maar in ieder geval voor zover ik weet niet op hd's

Backups die niet binnen een uur terug gezet hoeven te kunnen worden gaan meestal op tapes voor zover ik weet, kan dat ik het mis heb hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Flapp op 07-07-2006 02:20 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Pagina: 1