[WORD2003] tekst van internetpagina in word

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Voor een opdracht is er aan mij gevraagd om als je bijv. een krantenartikel hebt de tekst + foro's in een word document te zetten. Dit omdat een internetpagina kan verdwijnen.

Nu kwam de man waarmee ik in contact sta met dat ik daar misschien een sjabloon of layout voor zou kunnen maken. Ik zat zelf te denken aan een macro misschien.
Een sjbloon had ik al geprobeerd maar dan zit je met normal.dot

De opzet wordt aan mij over gelaten

ik zat te denken

- Kop
- Tekst
Deze beiden op 1 of 2 pagina's (net hoe groot de tekst is)

En dan eventueel foto's.

Dit moet dan in een word-document komen en die komt in een access database.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gaarne even uitleggen wat je nu bedoelt??? Want uit jouw huidige bewoordingen haal ik dat jij geen rechten hebt op de webserver en dat je dus maar wil gaan screenscrapen.

Of je regelt je opslag op je webserver ( / backoffice ) of je regelt het niet. Jouw methode met screenscraping ( is het enige woord wat ik ervoor kan bedenken ) is extreem fout-gevoelig aan de client-kant en ik vraag me af hoe blij de server-admin er van wordt.

Simpel gezegd, je hebt of toegang tot backend en dan hoef je dit soort trucken niet uit te halen, want je hebt de backend of je wilt iets wat de web-admin blijkbaar niet wenselijk vind ( anders had hij wel een web-archief opgebouwd )

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Gomez12 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:41:
Gaarne even uitleggen wat je nu bedoelt??? Want uit jouw huidige bewoordingen haal ik dat jij geen rechten hebt op de webserver en dat je dus maar wil gaan screenscrapen.

Of je regelt je opslag op je webserver ( / backoffice ) of je regelt het niet. Jouw methode met screenscraping ( is het enige woord wat ik ervoor kan bedenken ) is extreem fout-gevoelig aan de client-kant en ik vraag me af hoe blij de server-admin er van wordt.

Simpel gezegd, je hebt of toegang tot backend en dan hoef je dit soort trucken niet uit te halen, want je hebt de backend of je wilt iets wat de web-admin blijkbaar niet wenselijk vind ( anders had hij wel een web-archief opgebouwd )
Helaas begrijp je het niet.

Het zit namelijk zo: ik heb vanuit school een opdracht bij een instantie gezocht. Voor deze instantie maak ik een dbase met een bepaald soort incidenten. Maar de man voor wie ik dat maak wil er ook beeld materiaal, krantenartikelen enz. erbij. Maar op internet verdwijnt een pagina weleens dus wil hij dat dan in word zetten zodat hij het altijd kan raadplegen. Bron vermelding en alles wordt er netjes bijgezet. Het gaat gewoon puur om de tekst en de foto's.

Het gaat er dan om om die in een word document te zetten. En dat op te slaan. Maar daar heb iok dan wel een 'standaard'voor nodig.