Amavis-New mail voor fallbackdomeinen niet scannen

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Een van mijn mailservers is naast gewone mailserver voor mij ook fallback mailserver voor een vriend van me. De postfix mailserver is ook voorzien van amavis-new en de bijbehorende scanners tegen de spammetjes en de virusjes.

Nu wil ik het zo instellen dat als er een mailtje binnenkomt voor de fallback domeinen dat deze niet gescant worden op spam (virussen mag nog wel, hoeft ook niet echt). Ivm verschillende eisen en strakheid van zijn en mijn scanner.

De lijst met backupdomeinen wordt in postfix uit een mysql database gehaald. Dus dat zou ook kunnen in amavis-new.

De domeinen in de optie @bypass_spam_checks_maps worden niet gespamcheckt.

Alleen hoe krijg ik daar de domeinen uit mysql in?

@bypass_spam_checks_maps = ( ['SELECT domain FROM domainsbackup'] ); Werkt niet.

Voor de white en blacklist heb ik in amavis-new de @lookup_sql_dsn ingesteld. Maar kan zoiets ook voor @bypass_spam_checks_maps?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Speedener op 06-07-2006 13:19 ]

• Speedener
Schopje

• Speedener
Nog een schopke :P

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 09:37
Logfiles al bekeken?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Wat een zinloos en standaard antwoord zeg :( Zeg dan nix en ga je schamen
@bypass_spam_checks_maps = ( ['SELECT domain FROM domainsbackup'] ); Werkt niet.

Voor de white en blacklist heb ik in amavis-new de @lookup_sql_dsn ingesteld. Maar kan zoiets ook voor @bypass_spam_checks_maps?
Misschien dat je vanuit SQL eens in de zoveel tijd een dumpje moet maken van de domainsbackup table. Deze poot je in de Amavisd-new homedir. Vervolgens doe je dit in Amavisd-new:

code:
1
@bypass_virus_checks_maps = (\read_hash("$MYHOME/virus_domains"), 1);

Enig nadeel is dat je wel iedere keer dat je dit doet je amavisd proces moet reloaden. Met MySQL heb ik eerlijk gezegd geen idee en sterker nog, ik vrees dat het ook niet kan in dit geval omdat je een amavisd-new reload nodig hebt.

dus ...

• Speedener
mph_rbi schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:20:
[...]

Wat een zinloos en standaard antwoord zeg :( Zeg dan nix en ga je schamen

[...]

Misschien dat je vanuit SQL eens in de zoveel tijd een dumpje moet maken van de domainsbackup table. Deze poot je in de Amavisd-new homedir. Vervolgens doe je dit in Amavisd-new:

code:
1
@bypass_virus_checks_maps = (\read_hash("$MYHOME/virus_domains"), 1);

Enig nadeel is dat je wel iedere keer dat je dit doet je amavisd proces moet reloaden. Met MySQL heb ik eerlijk gezegd geen idee en sterker nog, ik vrees dat het ook niet kan in dit geval omdat je een amavisd-new reload nodig hebt.
Das wel een goede oplossing, zovaak veranderen die backup domeinen niet, dus 1 keer per dag amavis reloaden is op zich geen probleem.

kan ik dan in virus_domains alle domeinen gewoon onder elkaar plempen of moet ik ze hashen?

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

kan ik dan in virus_domains alle domeinen gewoon onder elkaar plempen of moet ik ze hashen?
In principe verwacht Amavisd-new een hashed table als bijvoorbeeld aliases. Ik doe het volgende :

code:
1
domeinnaam.nl 0

Kortom, ik zet een '0' achter de domeinnaam. Vervolgens een amavisd reload en klaar.

dus ...

• Speedener
mph_rbi schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:53:
[...]

In principe verwacht Amavisd-new een hashed table als bijvoorbeeld aliases. Ik doe het volgende :

code:
1
domeinnaam.nl 0

Kortom, ik zet een '0' achter de domeinnaam. Vervolgens een amavisd reload en klaar.
Het lijkt nog niet helemaal te werken

Ik heb in mijn amavisd.conf staan:
code:
1
@bypass_spam_checks_maps = (\read_hash("$MYHOME/backup_domains"), 1);

en mijn hele backup_domains ziet er zo uit:
code:
1
speedener.nl 0
Mailtjes die ik nu stuur naar een speedener.nl adres worden nog steeds gescant door die server.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Speedener op 11-07-2006 13:27 ]

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Misschien verstandig om Amavisd eens te laten debuggen in je logfile. Op deze manier kan ik natuurlijk nooit weten wat er mis is :)

dus ...

• Speedener
mph_rbi schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:16:
Misschien verstandig om Amavisd eens te laten debuggen in je logfile. Op deze manier kan ik natuurlijk nooit weten wat er mis is :)
Goede tip!

backup_domains moest er zo uit zien:
code:
1
speedener.nl 1

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

hmm.. bij mij staan er echt alleen maar '0'-etjes :)

Anyway.. blij dat het werkt. Succes.

dus ...

Pagina: 1