Geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Ik heb een probleem met het geluid van mijn pc. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik zal mijn best doen.

Als ik op teamspeak ga dan kan ik zelf niet door mijn microfoon praten (geen idee hoe dat komt). Maar alles wat ik hoor, hoort de rest van de mensen op teamspeak ook. Anders gezegd, het geluid wat bij mij uit de speakers komt word meteen weer gezien als hetgene wat ik tegen de rest op teamspeak wil zeggen waardoor de mensen op teamspeak zichzelf dubbel horen.

Dit alles is volgens mij gebeurt nadat ik een keer Fraps had opgestart terwijl ik op teamspeak zat. Ik drukte toen op F9 (de knop om een filmpje van een spel te maken) omdat ik iets wou filmen van wat ik op mijn bureaublad deed (dus niet ingame).

Het rare is dat als ik geen microfoon heb aangesloten nog steeds de rest van de mensen op teamspeak zichzelf dubbel horen. Mijn geluid wat ik hoor word dus uitgezonden op teamspeak.

Ik heb mijn drivers van de geluidskaart al geherinstalleerd maar dat heeft niets geholpen. Ik denk nu dus dat er ergens een instelling is veranderd maar die kan ik niet vinden.

Ik weet dat alles hierboven een beetje vaag klinkt enzo maar ik hoop dat jullie mij begrijpen en me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Who ya gonna call ? GhostBusters :)

Maar ff on-topic, sorry, kon het niet laten, maar als je geen microfoon heb aangesloten is het onmogelijk dat anderen je kunnen horen. Dat wil zeggen, of een ander heeft zijn geluid ook over de speakers staan en daar komt dan de feedback vandaan. Een andere mogelijkheid is is dat je een speaker hebt aangesloten op je mic ingang, waardoor de speaker gaat fungeren als een microfoon. Maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Verder kun je testen, met een hoofdtelefoon op en speakers uit, of de feedback wel bij jou vandaan komt. Let wel, lag op de teamspeak server kan er ook voor zorgdragen dat je een soort echo kan horen, of als de settings gewoon verkeerd staan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Lijkt me typisch gevalletje van je Opnamebron in je geluidsdrivers staat op het Wave of Stereo (What U Hear) kanaal :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
limoentje schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:31:
Lijkt me typisch gevalletje van je Opnamebron in je geluidsdrivers staat op het Wave of Stereo (What U Hear) kanaal :)
Ja, dat was hem :| . heb ik zo overheen gekeken 8)7 . Maar erg bedankt he!!!! _/-\o_

• Kevinandwow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
Na het updaten van mn soundcard drivers (SB audigy 2 ZS) had ik veel problemen met mn muis. Na het herinstalleren van oude soundcard drivers en later weer de nieuwe etc heb ik nu geen last meer van mn muis. Helaas heb ik nu wel het zelfde probleem as de OP, mn geluid output wordt door Teamspeak en Ventrilo ook gezien als input. Nu kan ik redelijk over weg met mn pc, maar het is me niet gelukt dit te fixen m.b.v. bovenstaande post.

Ik ben via configuratiescherm naar de geluidsinstellingen gegaan, maar de keuze bij "Spraak opnemen" blijft de enige opdtie die van SB (geldt ook voor alle anderen), hoewel ik daar vroeger ook het primaire stuurprogramma kon selecteren denk ik. Verder ben ik eigenlijk niet gekomen,.. ik had verwacht dat het hier te vinden zou zijn.

Weten jullie misschien waar ik wel moet zoeken of wat ik nog meer/anders zou kunnen doen?
Bedankt