dat zou ik ook wel eens willen weten
m'n pa neemt immer dia's en geen foto's
ik heb 'm eens onder de scanner gelegd maar dat werkt voor geen meter..
m'n pa neemt immer dia's en geen foto's
ik heb 'm eens onder de scanner gelegd maar dat werkt voor geen meter..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Er zijn 'dia-scanners'... Zijn alleen vrij prijzig zeker als je het goed wil doen... Begint dacht ik bij een gulden of 600-700. En 'echte' scanners kostten gok ik richting 2000+ piekjes..
Het kan iig wel..
Het kan iig wel..
Verwijderd
Ik heb hier een AGFA StudioStar staan met een lichtkap. Hierin zit een tweede lamp die een transparant voorwerp als het ware projecteerd op de ccd. De resultaten zijn zeer goed en je kan er ook nog eens gewoon foto's of andere dingen mee scannen. Een jaar of 5 geleden koste dit ongeveer 2000,- De AGFA DUOscans is hetzelfde princiepe alleen nieuwer. Deze kosten nu rond de 1000,-
Verwijderd
Minolta heeft een aantal van die apparaten in het assortiment. Goedkoopste in een USB scanner en ik dacht rond de 1300 a 1400 gulden. SCSI uitvoeringen zijn er ook, maar dan hebben we het over ongeveer 2400 gulden (incl scsi kaart).
kan je er niet gewoon een lichtje boven op leggen?? (dan denk ik aan zo'n rond plastic geval met een lichtje binnenin, en die leg je dan op je dia (makkelijk met overtrekken die bak
))
soms kan je in je scan-software instellen dat het om een dia gaat.
dat werkt prima, heb ik wel eens gezien.
dat werkt prima, heb ik wel eens gezien.
Hp heeft ook zo'n ding,
kost iets van 1100 piek,
er zit een laatje in waar je een foto kan in pleuren of een die. Ding is niet super groot
. moet je maar even op de hp site kijken
kost iets van 1100 piek,
er zit een laatje in waar je een foto kan in pleuren of een die. Ding is niet super groot
volgens mij hebben wij die dingen op school staan, zijn vrij plat.Op zaterdag 27 januari 2001 16:40 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Hp heeft ook zo'n ding,
kost iets van 1100 piek,
er zit een laatje in waar je een foto kan in pleuren of een die. Ding is niet super groot. moet je maar even op de hp site kijken
(in frieslang nog wel
Hehe tnx guyz... maareh het gaat om dia's van me opa en ik heb zo'n scangeval dus maar 1x nodig...wie weet er een adres in Leeuwarden (of omgeving) waar ik zoiets kan huren?
of wie weet er dan nog een andere manier??
of wie weet er dan nog een andere manier??
Verwijderd
HP heeft een diascanner C20 die is inderdaad iets van 1100/1200 gulden. dit is alleen een diascanner.
Dan heb je de HP 5370 tegen de 600 gulden aan
is een gewone scanner met een lichtbak erboven werkt goed met dia's en nagatieven.
De goedkoopste oplossing is een canon 660(ofzoeits). Die scanner is iets van 350 gulden en zit meteen een progje bij die de roze zweem van de dia's afhaald.
Dan heb je de HP 5370 tegen de 600 gulden aan
is een gewone scanner met een lichtbak erboven werkt goed met dia's en nagatieven.
De goedkoopste oplossing is een canon 660(ofzoeits). Die scanner is iets van 350 gulden en zit meteen een progje bij die de roze zweem van de dia's afhaald.
Pagina: 1