Toon posts:

probleem tussen de his x1600pro en k8v-x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi luitjes op van got

hopelijk kunnen jullie me helpen met een probleem waar ik niet helemaal uit kom
heb erg veel op google gezocht maar kan echt nergens een antwoord op dit probleem vinden :(

ik heb een k8v-x van asus en een x1600pro van his
het probleem is dus als volgt als ik als ik me kaart op 8x agp zet in me bios crashed me systeem
om de zoveel minuten erg iritant :(

heb al van alles geprobeerd fastwrite uit/aan etc maar niets helpt
maar als ik hem op 4x agp zet draait het allemaal wel.

ik heb vervolgens ff de boekjes goed door gelezen en las vervolgens dit in het boekje van de his
en in het boekje van me mobo.

in het boekje van me k8v-x staat dit :
the accelerated graphics port (agp) slot supports agp 8x/4x (+1.5V) cards
instal only +1.5v cards
agp 3.0 bus

en in het boekje van me x1600pro van his las ik dit:
Recommended system requirements
intel pentium4 , amd athlon or compatible with agp 8x (0.8v) , 4x (1.5v) or
universal agp 3.0 bus configuration

een maatje van me heeft ook de his 1600pro en draait gewoon op 8x agp en op 1.5v :s

ik snap er nu persoonlijk helemaal niks meer van, ligt het nou aan me voltage ? of aan iets anders?

ik post ff hier wat spec voor mochten jullie die nodig hebben

K8V-x van asus socket 754
amd 64 3400
2 gig pc3200 van kingston
x1600pro van his
goeie coolermaster voeding van 500W

heb voor de rest alle nieuwe drivers geinstald, dus daar kan het niet aan liggen
ik kan ongeveer een goeie 7 min spelen en dan crashed me bak.
heb ook al een gehele herinstal gedaan voor de zekerheid.

hopelijk kunnen jullie me met dit probleem helpen.

vr gr joker

ps zou het een erg groot performance verschil zijn op 4x agp zijn inplaats van 8x met deze kaart ?

Alvast bedankt !

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

groot performence verschil ?
nee, je merkt het verschil niet tussen 4x of 8x agp.
dus als ie op 4x agp goed loopt en geen problemen hebt zou ik hem gewoon op 4x laten staan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met een Sapphire X1600 Pro. Moest eea terugzetten naar AGP 4x, daarna geen problemen meer (en geen merkbaar performance verlies). Mijn mobo is P4P800 Deluxe. Bovendien wordt mijn X1600 enorm heet, en ik krijg problemen bij zwaar gamen (omdat hij te heet wordt, voel maar eens op de achterkant van je kaart, dat is niet normaal). Heb jij dat ook?

Wat een crappy kaart is het toch, ik dacht dat ik de enige was...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:23:
Heb hetzelfde probleem met een Sapphire X1600 Pro. Moest eea terugzetten naar AGP 4x, daarna geen problemen meer (en geen merkbaar performance verlies). Mijn mobo is P4P800 Deluxe. Bovendien wordt mijn X1600 enorm heet, en ik krijg problemen bij zwaar gamen (omdat hij te heet wordt, voel maar eens op de achterkant van je kaart, dat is niet normaal). Heb jij dat ook?

nee bij mij helemaal niet !
helemaal niet warm, ben trouwens ook zeer tevreden over de performance in de wat nieuwere games,
ouwe games merk ik niet veel van, maar bijvoorbeeld in GRAW heb ik een hele goeie FPS,

maar ik baal er wel van dat ik hem niet op 8x agp kan zetten,
uit het lezen van de boekjes kan je zeker de conclusie trekken dat het aan me voltage zou liggen,
dus ik had mezelf er al een beetje bij neer gelegt, maar toen ik zag dat ie bij die maat van me op 8x agp draaide en op 1.5V werd ik wel een beetje op me p*k getrapt omdat ik het nou helemaal niet meer begrijp.

ik hoop ook van harte of er hier iemand is die de goude tip zou kunnen geven en een oplossing weet zodat ik hem wel op 8x kan draaien.

thx voor jullie reacties ;)

ps moet zeggen dat het trouwens een prima OC kaartje is want ik heb bij een maatje van me die de zelfde kaart heeft een prima performance winst eruit kunnen trekken.
zeker als wat extra heatsinkjes op je mem zet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:23:

pps de x1600pro van mij word zelfs niet warm als ik de hele avond zware games draai zelfs niet met dit weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:03:
[...]
pps de x1600pro van mij word zelfs niet warm als ik de hele avond zware games draai zelfs niet met dit weer.
Hmm, nouja, heb ik een slecht geval waarschijnlijk. Het is toch maar een overbrugging voordat ik mijn nieuwe Core2Duo aanschaf. Mijn oude machine gaat naar mijn vriendin, maar blijft wel in gebruik om virtuele servers op te draaien... Wat de AGP snelheid betreft zoals ik al zei heb ik bij de teruggang naar AGP 4x geen verlies gemerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:57:
[...]

Hmm, nouja, heb ik een slecht geval waarschijnlijk. Het is toch maar een overbrugging voordat ik mijn nieuwe Core2Duo aanschaf. Mijn oude machine gaat naar mijn vriendin, maar blijft wel in gebruik om virtuele servers op te draaien... Wat de AGP snelheid betreft zoals ik al zei heb ik bij de teruggang naar AGP 4x geen verlies gemerkt.
oke cool thx dat zijn antwoorden waar ik wat aan heb
heb trouwens het 1 en ander op gezocht

maar dat probleem met de saphire schijnt toch best vaak voor te komen

maar in iedergeval thx voor je reply man ;)

Verwijderd

ik heb dezelfde kaart, en die van mij word ook verschrikkelijk heet, hij zit nu rond de 80 graden :S heeft iemand een idee wat er mis kan zijn en wat een oplossing zou kunnen zijn?

alvast bedankt

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 23:55

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 02:09:
ik heb dezelfde kaart, en die van mij word ook verschrikkelijk heet, hij zit nu rond de 80 graden :S heeft iemand een idee wat er mis kan zijn en wat een oplossing zou kunnen zijn?

alvast bedankt
Een andere VGA cooler erop zetten, kan zowel actief als passief. Zalman en Artic cooler bieden zulke producten aan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1