Toon posts:

nieuwe exchange 2003 server opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte allemaal

een tijd geleden had ik een email server geinstalleerd deze werkte super maar me hd werd te klein en het systeem mocht ook wel eens wat sneller.

nu heb ik hier een (nieuwe) server hangen
Pentium 4 2.8 ghz
2.25 gb geheugen
en wat andere leuke spulletjes erin.

de (oude) email server is door zelf proberen en mislukkingen en al dan niet meer om zeep geholpen. draait wel kan er ook nog bij met exchange manager enz enz.

nou was ik aardig op dreef totdat mijn server ineens uit ging.
ik van alles geprobeerd. daarna toch ff gebeld met dell. oplossing nieuw moederboard gekregen. 8)7

nu werk deze server weer.

ik heb op dit moment via virtual server een nieuwe exchange geinstaleerd. maar nog niet de sp1 en sp2 hier wou ik nog ff mee wachten. voor mijn gevoel is dat beter. ( kan er dus ook naast zitten)

het volgende wil ik nu doen (als dat kan) de oude email server er uit gooien geheel dus
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;822931 <----- dit lukt dus niet meer.
voordat iedereen deze opstuurt. en daarna een nieuwe email server opzetten. Dat ik email kwijt raak is niet erg.

het geen wat nu aan de hand is hoe krijg ik die oude er uit en waar kan ik op me gemak lezen hoe ik de nieuwe in de lucht kan zetten. ik krijg mijn instellingen niet goed. en een uitleg op internet kan ik niet vinden.

alvast bedankt

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
ik neem aan dat je een Domain controller hebt ?

eigelijk is het simpel, de oude verwijderen via add/remove software en de nieuwe installeeren :)

sp2 kan je meteen installeeren na de installatie van de exchange server.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb alles al draaien dns dhcp ftp alleen nu nog heb iemand nog een tip waar ik op me gemak kan lezen hoe ik die nieuwe email server kan installeren.
het gaat dan vooral om de settings daar heb ik nog me twijfels over.

en daar kom bij dan krijg ik verschillende meldingen dat services niet gestart zijn en daarna dat er gebruikers de mail box gebruiken. maar hij moet gewoon weg alles mag verloren gaan geen gezeur gewoon del ofzoiets ik wil gewoon een nieuwe mail server niks overzetten .
maar ik zit nu al een paar dagen te zoeken naar bruikbare info op het internet maar kan niks vinden.

iemand sugesties

bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 12:30 ]

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je nu wilt.

Je hebt een oude server, die het weer doet, met nieuw moederbord.
Je wilt een nieuwe server gaan draaien op nieuwe hardware?
De standaar proc. daarvoor zoals MS die beschijft kan niet??? hoezo?
nieuwe server moet in zelfde domein?

ik zou zeggen,
Oude server mailbox e.d. exporteren via exmerge.
exchange de-installeren.
nieuwe server als eerste mailserver installeren in domein.
mailboxen importen via exmerge.

en natuurlijk gewoon SP2 installeren...

suc6

edit:
wat is het probleem met de instellingen, je hebt eerder toch ook die server geinstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit:
wat is het probleem met de instellingen, je hebt eerder toch ook die server geinstalleerd?[/quote]

dat is een tijd geleden

hoe moet ik dat nou uitleggen
ik heb nu een server met nieuw moederboard toen ik bezig was met overzetten ging het fout het moederbord gaf de geest. dus het overzetten is niet echt gelukt. Nu is het probleem(uitdaging) dat ik de oude email server er gewoon op een of andere manier er grof uit moet trekken en dan een geheel nieuwe email server moet bouwen. Maar ik ben vergeten hoe ik een nieuwe email server kan opzetten en ik zoek dus ook een soort schrijven hoe dit ook alweer ging op internet

bedankt

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je wil gewoon een guide "How to install Exchange 2003"

Browse eens rond op Microsoft.com Technet, of Google?

[google=how to install exchange 2003]

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 06-07-2006 12:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:37:
Je wil gewoon een guide "How to install Exchange 2003"

Browse eens rond op Microsoft.com Technet, of Google?

[google=how to install exchange 2003]
ja klopt
maar bij technet kom ik er nooit zo goed uit (ligt aan mij)

Verwijderd

dan kijk je op 1 van de andere vele websites die het over exchange hebben zoals msexchange.org.

Verwijderd

ik zou een heel nieuw domein bouwen op je nieuwe server. Hier exchange 2003 opzetten en je oude exchange leegtrekken met de migration wizzard of via exmerge (zoals eerder vermeld in dit topic).

Volgens mij is dit de snelste manier en je hebt een schone AD.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
het is me met veel pijn en moeite gelukt om die oude email server er uit te gooien.
ik heb alle gebruikers die ik had gewoon de exchange opties weggegooid. en na nog wat instellingen kon ik het ineens wel uninstallen.

De nieuwe staat nu als master in het managemant..... dus nu ff op me gemak kijken hoe het ook al weer ging om de email server in de lucht te krijgen.

daarna ga ik me eerste dns dhcp server overzetten op me nieuwe server. en heb ik weer een server over. heb ik weer een beetje ruimte in huis.

heb je trouwens ook van die programmatjes om de rollen over te zetten van server 1 naar server 2. en dan gaat het hier om de dns en dhcp enz enz.
Pagina: 1