[PC] OpenAL issues fix voor Prey

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Ik heb veel mensen gezien op verschillende fora die problemen hebben met Prey, de fouten komen vaak door de OpenAl geluidsaansturing van Prey, standaard in windows XP zit in de C:\windows\system32\ map een OpenAL bestand uit 2002, deze is helaas al lang niet meer voldoende.

Mensen met een Nfore Audio chip aan boord kunnen gewoon naar nvidia.com gaan en daar de nieuweste nfore audio drivers downloaden

Mensen met een Creative X-Fi geluidskaart moeten de beta drivers downloaden, dan wordt ook de nieuwste Openal.dll aan je systeem tegevoegd.

Mensen met een iets oudere of andere geluidskaart kunnen vaak hun drivers niet meer updaten en dus ook de nieuwste OpenAl.dll niet verkrijgen.

Er zijn 2 opties maar de eerste werkt helaas voor de meeste mensen niet ga naar www.openal.org en download daar de nieuwste openAL drivers, echter al de setup zegt dat het syteem eerst opnieuw moet worden opgestart voordat de drivers geinstalleerd kunnen worden kom je in een oneindige spiraal, de drivers zullen nooit upgedate worden

de 2e Fix is het volgende: ga naar de nvidia website (ook al heb je helemaal niks van nvidea!) en download de volgende installer: http://www.nvidia.com/object/nforce_audio_4.62_win2kxp.html
download winrar van www.rarlabs.com

na de installatie van winrar kun je rechts klikken op het gedownloade bestand: 4.62_nforce_audio_winxp2k_international_whql

kies nu de optie "uitpakken in" en kies een map, ga naar deze map, dan naar audiodrv, en kopier openal32.dll naar de map C:\windows\system32\ je kunt gewoon overschrijven.

Letop natuurlijk kun je ook gewoon de file openal32.dll downloaden, maar los op internet vond ik alleen versie 0.9xxx, de versie die werkt met prey is: 6.14.462.0

Ik hoop dat ik hier veel mensen mee geholpen heb, het heeft me zelf een uurtje gekost om alle mogelijke problemen door te gaan (graka drivers updaten enzo) maar dit was voor mij de uiteindelijke fix, je kunt ook eerst testen of doom3 het wel doet, doet doom3 het wel dan is er een erg grote kans dat deze OpenAL fix voor jou werkt!

MVG

therat10430

~ Mijn prog blog!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:33
Mensen met een X-Fi: [rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3[/rml]
In de TS staat de link naar de nieuwste driver, hij is inmiddels final ;).

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Tikje naar SPV :)

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

maar over welke "problemen" hebben we het dan ? vastlopers of echte geluidsproblemen ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
De OpenAl fix kan ervoor zorgen dat als je Prey eerst niet wilde starten (of meteen vastliep na/tijdens het laden van een level) dit nu verholpen is,

The__Virus z'n fix kan helpen tegen vastlopers op X-fi kaarten :)

~ Mijn prog blog!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 12:55
Ik heb probs met een Audigy 4 en Prey

Ik krijg geen error melding of wat dan ook, ook geen vastlopers oid. Ik kan in de Audio setup van Prey gewoon kiezen voor OpenAL en dan EAX enablelen. Alleen heb ik daarna geen achtergrond muziek meer, wel de special effects. Iemand een oplosssing hiervoor?

Ik gebruikt de laatste drivers van Creative, 02.08.0004 24 jan 2006 en heb OpenAl 1.1 geinstalleerd die je dus kan downloaden vanaf de site van OpenAL. De 'Loop' waarover wordt gesproken heb ik niet gehad gelukkig.

Btw, in de nForce 6.86 drivers zit versie 6.14.465.0

Ben er uit :) Blijkbaar kan ik geen preset gebruiken in de audio console van Creative, nadat ik die had uitgezet heb ik gewoon weer achtergrond muziek :)

[ Voor 29% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-07-2006 12:08 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1