XP pro, dual boot, chkdsk errors op gedeelde partitie

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Situatie is als volgt:
Ik heb een dual boot config met 3 partities, allen NTFS;
p1: XP Pro (boot, 10Gb, c:)
p2: XP MCE (boot, 10Gb, c:)
p3: uitgebreide partitie met data (60Gb, d:)

Deze 3e (data) partitie staat dus ter beschikking aan beide OS-en tbv data etc. Hierop worden geen programma's ge-installeerd of gedraaid. Puur voor data opslag.
Als ik nu p1 of p2 kies om te booten start elke keer CHKDSK op en komt met een enorme lijst met errors, die lijst (procedure) is niet te onderbreken en gaat eindeloos door, althans net een half uur en toen was ik het zat; pc uitgezet en weer aan.
De error is de volgende:

"Bezig met vervangen van ongeldige beveiligings-ID met de standaard beveiligings-ID voor bestand xxxxx."

Als ik de PC opnieuw opstart (of CHKDSK niet laat uitvoeren) lijkt er niets aan de hand, ik kan gewoon in die data partitie komen en bestanden gebruiken.

Ik weet dat er security problemen kunnen ontstaan door het gebruik van deze 'gedeelde' partitie door 2 OS-en. Maar in principe heb ik helemaal geen 'security' zaken nodig of aangezet.
Een oplosisng kan zijn om p3 FAT32 ta maken, maar dat wil ik niet (grote bestanden etc.) Wat ik wil moet toch mogelijk zijn op de 1 of andere manier? Ik wil niet die p3 op moeten splitsen in 2 partities; 1 data partitie voor OS1 (XP Pro) en 1 partitie voor OS2 (XP MCE), ik wil juist dat de data op die p3 ter beschikking staat voor beide OS-en.

Bij MS staat wel iets hierover, maar is voor Win2k en niet echt van toepassing.
Ook hier op GoT even zitten zoeken, maar dit vind ik niet terug. Hier een topic maar gaat hier niet specifiek over.

Ook al even fsutil gedraaid, die zegt ook dat D dirty is.....

EDIT: ook al HD utilities gedraaid; physiek is er niets mis met de disk
chkntfs d: geeft ook aan dat er 'fouten' zijn gevonden.....

Kan ik dit probleem op een andere manier ondervangen/oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 06-07-2006 13:22 ]

• kaajee
Is er dan niemand die hier iets op weet?
Mijn gevoel zegt dat ik iets met de security settings moet doen. In beide OS-en dan. Dat beide OS-en geen gebruik maken van security settings oid.......

• kaajee
Ik dacht dat ik er op de één of andere manier vanaf was; het gebeurde niet meer. Maar vandaag weer wel. Ik heb niets bijzonders gedaan, naar mijn weten. Is er niemand dit dit ooit om handen heeft gehad? (beetje eenzaam topic zo :'( )