Monitor weigert om beeld te geven

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 05:52
Hallo,
Ik heb een groot probleem, ik heb een nieuw beeldscherm gekocht (TFT 19" Hyundai)
Toen ik hem voor de eerste keer aansloot werkte hij niet en zij "Video mode not suported".
Ik heb de kabels toen rechtstreeks aangesloten op m'n pc en toen deed hij het.

Vervolgens starte ik vandaag m'n pc op en weer "Video mode not supported".
Maar nu als ik de kabel rechtstreeks op m'n pc aansluit werkt hij nog niet.

Even voor de duidelijkheid ik heb een switchbox (maakt nu volgens mij niet uit want zonder doet hij het ook niet ! )

Ik gebruik van de 2 ingangen (VGA & DVI) de VGA ingang

Wat heb ik geprobeerd
Drivers opnieuw geinstalleerd -- >> Geen enkel effect
Kabel rechtstreeks aangesloten -- >> Geen enkel effect
Nieuwe kabel gekocht -->> Geen enkel effect

Wat heb ik voor spullen
Scherm : TFT 19" Hyundai
Videokaart : Radeon 9200 SE 128MB (ATI)
Processor : Intel Pentium 4 2,4 GHZ
Geheugen : 512 DDR
Switchbox : Data transfer switch ( zwarte knop aan de voorkant om 2 computers op 1 beeldscherm aan te sluiten )
Kabels : Beeldscherm naar switchbox -->> Die erbij geleverd zat (Zwarte kabel met blauwe stekkers) (VGA)
Switchbox naar computer -->> Zelfde kabel gekocht

Wat is de huidige status van de computer
Geen beeldscherm (zwart met "Video mode not supported")
Instelling 1024 x 1280 refreshrate 60HZ
Ik kan ook de BIOS niet zien dus volgens mij ligt het dan niet aan de drivers, omdat de computer deze naar mijn mening pas gebruikt bij het inloggen in windows.
Ik kan niks doen omdat als ik de computer opstart ik geen enkel beeld te zien krijg.

Hopelijk kan iemand mij helpen ik heb net 300 euro neergeteld en hij werkt nou gewoon niet :(
en hier komt nog bij dat mijn boekhouding daarop staat en daar moet ik vanmiddag bij !

alvast heel erg bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door wverbeek op 06-07-2006 11:39 ]

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 19:14
Waarschijnlijk is je schermresolutie (1024 x 1280) niet ondersteund. Start je systeem eens in VGA modus op.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• wverbeek
Hallo,
Naar mijn mening wordt deze resolutie toch pas toegepast bij het opstarten van windows en niet in je bios al ?
Maar om even over de oplossing te hebben ik kan dus niet bij het opstart menu komen.
als ik er een ander beeldscherm op aansluit wel maar dan werkt hij zowiezo wel.

alvast bedankt

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-07 14:54
Waarschijnlijk heeft je moederbord ook een geintegreerde vga aansluiting.
Dat zou betekenen dat je videokaart niet goed geinstalleerd is en het videosignaal bij het opstarten naar de interne videokaart gestuurd word.
en probeer natuurlijk alletwee de uitgangen op je videokaart!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start eens op in veilige modus en zet je reso daar naar 1280*1024 (dat is de native reso van je scherm). Dan zou ook je TFT scherm beeld moeten geven (of sluit hem eens aan via DVI, dat is sowieso een stuk fijner om naar te kijken).

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ook de frequentie waar ie onder werkt kan wel eens het probleem zijn. De meeste switchboxes gaan niet verder dan 60 Hz.

Geen Ping, wel Pong

• wverbeek
Hallo,

Er zit geen uitgang op m'n moederbord alleen op de videokaart die ik een half jaar geleden gekocht heb.
Het klopt dat er 2 aansluitingen op de videokaart zitten maar de ene is VGA en de andere is DVI
ik heb helaas geen DVI kabel, maar het zou toch ook met de normale VGA kabel moeten kunnen ?

alvast bedankt.

• wverbeek
pong schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:40:
Ook de frequentie waar ie onder werkt kan wel eens het probleem zijn. De meeste switchboxes gaan niet verder dan 60 Hz.
Wat ik ook al had vermeld "ook zonder switchbox werkt hij NIET"

toch bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wverbeek schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:41:
Hallo,

Er zit geen uitgang op m'n moederbord alleen op de videokaart die ik een half jaar geleden gekocht heb.
Het klopt dat er 2 aansluitingen op de videokaart zitten maar de ene is VGA en de andere is DVI
ik heb helaas geen DVI kabel, maar het zou toch ook met de normale VGA kabel moeten kunnen ?

alvast bedankt.
Zou moeten werken ja, maar dan kun je tenminste uitsluiten waar het probleem zit :)

• wverbeek
Hallo,

Ik heb nu een 19" CRT beeldscherm aangesloten en deze werkt perfect het TFT scherm daarentegen werkt nog steeds niet !

Ik heb op het ene beeldscherm de resolutie teruggebracht naar 1024 x 768 en toen het tft scherm aangesloten en nog steeds niks

Ik heb op het ene beeldscherm de refreshrate naar 75 HZ gezet en toen het tft scherm aangesloten en nog steeds niks

Ik installeerd op dit moment de standaard driver die bij de videokaart zaten. ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 70% gewijzigd door wverbeek op 06-07-2006 11:54 ]

• wverbeek
Hallo,
Nouja ik heb de standaard drivers weer geinstalleerd en zoals ik zie krijg ik nu gewoon de bios en m'n windows ik ga kijken wat er gebeurd als ik de resolutie weer omhoog gooi maar ik vraag me toch af, als er een nieuwe update voor je videokaart uitkomt waarom is deze dan slechter dan de oude.

ik kan nu bv met de oude drivers niet BF 2 spelen en met de nieuwe wel maarja daar heb ik ook niet veel aan zonder scherm :P :)

toch heel erg bedankt ik ga het nog even nakijken ivm de resolutie maar ik hou jullie op de hoogte

heel erg bedankt

edit: Resolutie stond al goed en de refreshrate ook, ik heb nu m'n pc uit en ik ga zo even kijken of hij het dan nu wel doet :)

nogmaals heel erg bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door wverbeek op 06-07-2006 12:02 ]

• wverbeek
Nou ik heb de computer weer opgestart en weer Geen beeld !
ik wordt er een beetje moe van wat kan ik dit nog meer zijn ?

alvast bedankt

Ik heb de kabel weer rechtstreeks gedaan en nu doet hij het wel weer :S
ik snap het niet meer ligt het dan toch aan de switchbox ?

maar hoe kan dit dan zal ik dan een andere moeten kopen of.....

alvast bedankt

[ Voor 45% gewijzigd door wverbeek op 06-07-2006 12:12 ]

Verwijderd

En hoe doet deze monitor het op een andere PC, eventueel opgestart in VGA modus?

• wverbeek
Monitor werkt gewoon goed op een andere pc.
en in vga modus opstarten maakte ook niet veel uit.

nu werkt hij maar zonder de switchbox. ik ga weer opnieuw opstarten zonder de switchbox en dan maar even kijken

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
gekke vraag: Welke switchbox heb je (merk/model)?

Geen Ping, wel Pong

• wverbeek
Ik heb een oude switchbox ( Data Transfer Switch )
Het is een grijs ijzeren kastje ik heb ook al binnenin gekeken en daar zitten allemaal kleine draadjes verbonden op 1 schakelaar (volgens mij heel erg stralings gevoelig)

'je moet het zien als zo'n oude printerswitch kastje alleen dan voor VGA

edit: Ik heb de computer weer opgestart zonder de switchbox en dan werkt hij wel het rare is wel dat als ik hem NU in de switchbox plug dat hij het dan wel doet alleen gaat het fout bij het opstarten.

edit: Weet iemand even tussendoor een goede website waar ik goede drivers kan downloaden voor m'n videokaart ? want nu kan ik geen BF spelen namelijk

[ Voor 43% gewijzigd door wverbeek op 06-07-2006 12:22 ]

• wverbeek
Ik heb drivers gedownload van tweakers (hier)
en ik ga nu opnieuw opstarten.

ik heb gezien dat ik niet de nieuwste kon downloaden omdat ik windows 2000 heb.
dus ik heb de versie 6.2 gedownload.

zo te zien zie ik nu beeld hopelijk blijft dit ook zo :P

bedankt allemaal

• wverbeek
Nou hij draaid nu ik heb de nieuwste driver althans voor deze windows.
en ik ga maar eens kijken voor een andere switch.

heel erg bedankt voor de hulp

• wverbeek
goed
ik heb een nieuwe switch gekocht maar weer hetzelfde probleem :( :( :S :S
hoe kan dit in vredesnaam ?

Ik heb een beetje gerommeld met de kabels en nu werkt hij ik hoop dat het ook zo blijft.

zijn er mischien nog andere mensen die dit hebben gehad en daar een oplossing voor weten of mensen die uberhaupt een oplossing weten ?

btw ik heb nu een switch van Digiconnect

alvast bedankt

[ Voor 61% gewijzigd door wverbeek op 06-07-2006 16:15 ]

• jmderonde
  • Laatst online: 31-07 14:54
wverbeek schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:41:
Hallo,

alvast bedankt.
Bij de videokaart zit een connector om een gewone VGA kabel op de DVI connector aan te sluiten! Probeer dat eens!

• Kwak
  • Laatst online: 24-07-2025
Gebruik de edit knop eens als je iets post, bv een update, dat is handig. Voor de rest wordt je dank bijzonder op prijs gesteld maar om nu in ieder bericht dat twee keer te doen is wel wat gortig. Verder succes met het oplossen. Helaas heb ik geen tip voor je die niet al genoemd is.

Specs

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wverbeek schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:03:
zijn er mischien nog andere mensen die dit hebben gehad en daar een oplossing voor weten of mensen die uberhaupt een oplossing weten ?
Je videokaart 'leest' wat voor monitor er aan zit, en past z'n beschikbare videomodes daar op aan. Om dat goed te laten werken heb je een aantal dingen nodig. Zoals kabels met alle pinnen aangesloten. Dat DDC/EDID werkt met pennen die normaal gesproken niet voor signalen gebruikt worden, en een fabrikant zou ze weg kunnen laten om een paar cent te besparen. Je switch zal best DDC/EDID doorgeven, maar je moet wel op het moment dat je je PC aanzet je monitor aan hebben staan en met de switch je monitor gekozen hebben. Anders 'leest' je videokaart niets, en denkt 'ie dat je een multiscan monitor heeft. De mode die 'ie vervolgens kiest heeft 75Hz als refresh-rate, en je TFT vind dat niet leuk.

Dus: kies je TFT en de goede PC met je switch. Zet de monitor aan. Zet je PC aan. In die volgorde. Dan zou het moeten werken.

Als dat niet werkt: controleer met een ohmmeter of er een verbinding tussen beide kanten van je connectors zit. pin 12 en 12 en pin 15 en 15 moeten met elkaar verbonden zijn. Daarover gaat de DDC/EDID-data: http://www.real-knowledge.com/videopin.htm

I don't like facts. They have a liberal bias.

• wverbeek
Ik had het probleem vanmorgen weer :(
maar na dit bericht van Burne zat ik even na te denken en ik kwam erachter dat het beeldscherm alleen maar weigerd als hij een tijd uit heeft gestaan.
dus ik laat hem nu gewoon dag en nacht aan staan (standby) en dan maar kijken of hij het dan blijft doen :)

ik laat het jullie weten.

@ dkwakkel :
Sorry hiervoor maar soms dan kan ik een post niet editten terwijl ik wel ingelogd ben, dus daarom.

Edit : 8-07-2006 !
Ik heb vanacht mijn beeldscherm aan laten staan (standby) en vanmorgen werkte hij in 1 keer nou mogen jullie mij vertellen hoe dit in godshemelsnaam kan.
kan het zijn dat een beeldscherm moet opwarmen ? volgens mij niet.

maarja het werkt alleen niet op de manier die ik wil eigenlijk want als k hem nu per ongeluk uitzet dan kan ik weer het hele circus gaat volgen :(

maarja toch bedankt voor alle moeite.

[ Voor 33% gewijzigd door wverbeek op 08-07-2006 10:15 ]

Pagina: 1