Probleem met onze trouw-dvd's (erg vervelend)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik hoop dat jullie mij hier echt mee kunnen helpen, want ik kom er samen met de cameraman er niet uit.

Op 27 mei vorig jaar ben ik getrouwd. Ontzettend leuke dag en door vrienden van mijn schoonouders is er gefilmd. Deze man doet dit als hobby erbij. Daarna maakt hij er keurige dvd-rapportage ervan.

Wij hebben in totaal 8 dvd's gekregen van hele strakke kwaliteit. Maar nu komt het probleem:

De dvd's werken niet goed. Nu zou je zeggen "brand ze dan even opnieuw!" helaas dit bood niet de oplossing en het gekke is dat de dvd's op sommige dvdspelers perfect werken.

Het probleem is dat de dvd's op een gegeven moment niet meer leesbaar zijn door de dvdspeler. De film begint dan te stotteren (beeld) en een krakend geluid.

Wij denken zelf dat het iets met de buffer grootes van de verschillende DVD-spelers te maken heeft. De volgende DVD spelers hebben we geprobeerd:

- Draytek Mediamarkt dvdspelertje (30 euro) ----> Werkt niet goed
- JVC DVD Speler (100 euro) ---> Werkt goed
- Pioneer DVD spelers ---> Werkt niet goed
- HE dvdspelers (40 bij kruidvat) ----> Werkt goed
- Cyberhome ---> Werkt niet goed
- Acer 2021 laptop -> Werkt niet goed

Wij verwachten niet de oplossing van dit forum maar in welke richting moeten we gaan zoeken?

Ps: er is 1 probleem, door brand is de hardeschijf met het raw materiaal verloren gegaan en dus hebben we alleen 2x de 8 dvd's. We hopen dat we hier nog iets mee kunnen doen.

Enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 06-07-2006 11:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

heb je al eens dvds van een ander merk geprobeerd. Vaak kunnen bepaalde spelers niet omgaan met verschillende soorten dvd's

mijn pioneer leest perfect Platinum DVD's echter met philips dvd's heeft hij veel meer problemen.

En probeer ze eens op lagere snelheden te branden. Dat maakt soms ook nog uit.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik zou het op een Verbatim DVD+R branden, dat is een goed kwaliteit DVD en DVD+ is voor de meeste spelers leesbaar, want het lijkt op een leesprobleem.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Je zou kunnen kijken welke content je nog kunt redden van je DVD's en eventueel opnieuw rebuilden Heb je ook al gekeken of je opnieuw kan branden met Nero door de ISO-bit [staat ergens bij preferences]

Succes met redden!

Mooooooeeeee......

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:06
Wat is de gemiddelde en maximale bitrate van die DVD's? Misschien zijn ze buiten / aan de rand van de specs gemaakt waardoor bepaalde DVD-spelers het niet meer aankunnen zodra er enkele foutjes inkomen die normaal gesproken makkelijk door de foutcorrectie opgevangen kunnen worden. Omdat de leessnelheid daar simpelweg niet hoog genoeg voor is.

Als ze op bepaalde DVD-spelers wél werken dan kun je hem toch ook weer terugzetten naar een PC? Lijkt me dat je dat als eerste moet doen voordat je gaat prutsen. DVD kwaliteit is goed genoeg om te bewaren als eindproduct, daarvoor hoef je de originelen niet te hebben (wel jammer, maar ok)

[ Voor 31% gewijzigd door OnTracK op 06-07-2006 11:46 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
OnTracK schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:45:
Wat is de gemiddelde en maximale bitrate van die DVD's? Misschien zijn ze buiten / aan de rand van de specs gemaakt waardoor bepaalde DVD-spelers het niet meer aankunnen zodra er enkele foutjes inkomen die normaal gesproken makkelijk door de foutcorrectie opgevangen kunnen worden. Omdat de leessnelheid daar simpelweg niet hoog genoeg voor is.

Als ze op bepaalde DVD-spelers wél werken dan kun je hem toch ook weer terugzetten naar een PC? Lijkt me dat je dat als eerste moet doen voordat je gaat prutsen. DVD kwaliteit is goed genoeg om te bewaren als eindproduct, daarvoor hoef je de originelen niet te hebben (wel jammer, maar ok)
Misschien een rare vraag hoor OnTrack maar hoe zouden we dit moeten gaan aanpakken? Hoe sluit ik een standalone dvdspeler aan op een pc? TV-Kaart?

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
The Real Falcon schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:49:
[...]

Misschien een rare vraag hoor OnTrack maar hoe zouden we dit moeten gaan aanpakken? Hoe sluit ik een standalone dvdspeler aan op een pc? TV-Kaart?

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)
Er is toch vast wel ergens een PC met DVD-player te vinden die de dvd's wél kan lezen?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:52:
[...]

Er is toch vast wel ergens een PC met DVD-player te vinden die de dvd's wél kan lezen?
Vast wel.. Maar tot nu toe nog niet. We zoeken in iedergeval verder.

Verwijderd

Dus de dvd's zijn ook niet meer leesbaar voor gewone DVD-stations in pc's? Hm dat is wel heel raar.
Op welke media zijn de dvd's gebrand? Merk, mediacode, snelheid, brandsoftware, + of - R, booktype setting, etc?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 12:18 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Vind het inderdaad raar dat de DVD's ook niet meer te lezen zijn ijn de computer. Misschien ken je iemand met een goede brander (plextor iod). Ik heb zelf de ervaring dat deze echt alles kunnen lezen.

Als je de DVD eenmaal in de computer hebt zitten is het vrij makkelijk. Ik zou de voor de zekerheid even opnieuw samenstellen, misschien is namelijk de Video.ts niet helemaal 100%.
Sommige DVD speler gaan wat soepeler om met fouten...

Daarna op een zo laag mogelijke speed (1x of 2x) branden en uiteraard ook een goed schijfje gebruiken.

Succes ermee!

[ Voor 12% gewijzigd door kalechinees op 06-07-2006 12:26 ]

Verwijderd

De cameraman is neem ik aan ook degene die het op dvd gezet heeft?
En weet hij, als pro, niet hoe hij kan nagaan wat de bitrate is en hoe hij ze opnieuw kan branden met een lagere bitrate?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:33:
De cameraman is neem ik aan ook degene die het op dvd gezet heeft?
En weet hij, als pro, niet hoe hij kan nagaan wat de bitrate is en hoe hij ze opnieuw kan branden met een lagere bitrate?
Hij is hobbyist, staat in de startpost ;)
Beste wat je kan doen is idd proberen ze in te lezen met een brander zoals een Plextor, en ze daarmee ook weer branden, op goede kwaliteit dvdtjes op lage snelheid. Dan wel de images/data op een hdd laten staan, als je die eenmaal hebt kan je van alles gaan proberen, o.a. rebuilden.
Succes! :)

Verwijderd

Persoonlijk zou ik gedeeltelijk doen wat hierboven staat:
Neem een DVD/RW drive met een hele goede foutcorrectie (of zoek iemand die er één heeft). Leest de DVD in zijn geheel in file-mode in met DVDDecrypter en sla hem op op je HD. Dan heb je in ieder geval een back-up.

Daarna zou ik hem opnieuw rebuilden met DVD-Rebuilder pro. Die laatste app. een complete re-encode laten doen (ondanks dat hij zal opmerken dat dat niet nodig is).

Voordeel van deze methode is dat je een DVD krijgt waarvan je zeker weet dat die zich aan de bitrate constraints houdt (als dat het probleem is, dan is dat meteen gefixt), en tevens zal DVD-RB alle NAVPACKS weer opnieuw samenstellen (wellicht dat dat het probleem is).

Stap één (DVDDecrypter) zou ik in ieder geval doen, een backup is zeker aan te bevelen met deze DVD's die je zeker niet kwijt wilt. En sowieso kan je met de DVD op je HD ook andere apps. proberen om je DVD te restaureren cq. repareren.

De 2e optie (DVD-RB) is een mogelijkheid om te zien of je e.a. zelf kan herstellen. Nadeel daarvan is wel dat je moet proberen om aan DVD-RB (PRO) te komen icm een trial versie van CCE SP.

Op zich heb ik alle bovenstaande dingen, en nog meer, voorhanden om e.a. te doen, echter ik heb het vermoeden dat jij ab-so-luut niet dicht bij mij in de buurt woont om een keertje langs te komen om het te proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 13:09 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12
Is het wel mogelijk om een image te maken van de dvd's?
Als dit lukt kun je of met isobuster de vob files extracten, of proberen om de image te branden.

Zijn de dvd's "ge-edit" op een standalone speler, zo ja dan zou het kunnen zijn dat ze niet of niet goed ge-finalyzed zijn. Daarom kunnen sommige ander spelers er niet me om gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Cobb op 06-07-2006 14:35 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:04:

De 2e optie (DVD-RB) is een mogelijkheid om te zien of je e.a. zelf kan herstellen. Nadeel daarvan is wel dat je moet proberen om aan DVD-RB (PRO) te komen icm een trial versie van CCE SP.
De normale versie van DVD-RB moet het ook mee lukken icm QuEnc of HCenc, de trial versie van CCE
heeft een logo in beeld.
Kwalitatief zijn de encoders op hoge bitrates vergelijkbaar.
P.S. er is hier in dit forum een Easy installer te vinden.

Verwijderd

pinojo123 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:48:
[...]
de trial versie van CCEheeft een logo in beeld.
[...]
O ja .... ?

Nooit gezien ;)

(overigens heb ik begrepen dat het logo er niet is als je CCE een .AVS voert, zoals DVD-RB dat doet dus)

Maar goed, een poging wagen via DVD-RB is te doen, en het is helemaal niet ingewikkeld cq. moeilijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 09:18 ]

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 20:57
(jarig!)
Wat is de booktype setting van je dvd's? Sommige spelers pakken een dvdtje beter als ze het booktype "DVD-ROM" voorgeschoteld krijgen, in plaats van +R of -R. Dit is met Nero wel te verhelpen. Ik heb zelf op die manier m'n dvd's ook beter speelbaar gemaakt!
Eerder speelden ze niet overal af en op dit moment heb ik geen problemen meer met compatibility.

Mocht je er niet uitkomen, m'n mailadres staat in m'n profiel. Ik wil best eens proberen de DVD's opnieuw voor je te rippen / branden met DVDROM booktype.

Verwijderd

Hmmm al een tijdje geen reactie meer terug van The Real Falcon.

Is het opgelost of niet ?

Verwijderd

Het kan er ook mee te maken hebben dat de DVD's gewoon slecht gebrand zijn en dus daardoor moeilijk leesbaar. Op een slechte specs. systeem of te snel gebrand kunnen DVD's nu eenmaal problemen gaan geven bij afspelen.

Wat je kan proberen, en dat zou ik sowieso doen, maak van alle DVD's eerst even een .iso file naar je harde schijf en brand ze daarna opnieuw op de laagste snelheid, op een goed systeem met een goed merk lege DVD. Doe er eerst eentje en test dat even op verschillende pc's of spelers. Zou ook de .iso files op een externe HD zetten, zit je altijd safe met je data :)

Iso files kun je makkelijk maken met DVDdecrypter , goed progamma en daarna er ook weer mee branden. Er zijn ook progamma's die op je pc een .iso file afspelen, zo kun je ook weer even kijken of de .iso file problemen geeft met afspelen, zoals alcohol 120, even een .iso file mounten en dan afspelen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ben druk bezig geweest met alle oplossingen en ik loop eigenlijk gewoon tegen 1 en het zelfde probleem aan. Dat ik niks kan beginnen als ik geen goed inleesapparaat heb. Een image (ISO, NRG.. what ever) maken loopt tot ongeveer de helft goed en daarna kan de laptop de dvd niet meer lezen.

Dus voordat ik verder kan gaan moet ik eerst een goeie dvdspeler weten te vinden. Dat kost eigenlijk gewoon veel tijd.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 20:57
(jarig!)
Kun je de source niet meer opvragen bij de filmer? Ik kan me voorstellen dat hij de originelen wel bewaard. Dat zou wel handig zijn in ieder geval :)

En er zijn verschillende programma's die slechte dvd's alsnog kunnen lezen, maar welke kan ik je helaas niet aan helpen...

Verwijderd

Laptop? :/
Zijn nu niet echt de beste aparaten voor DVD's in te lezen. Ik zou zeggen, vraag gewoon eens bij je vrienden/kennissen rond wie er allemaal een dvd-station heeft en of je er mag proberen. Gewoon op zoveel mogelijk verschillende stations proberen met zoveel mogelijk verschillende exemplaren die je nog hebt.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

lezen! origineel materiaal is weg door brand. Je zou het kunnen proberen bij een fotograaf of een copyshop, vragen of die ze kunnen copieren?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sja weet niet wat het kost maar ze kunnen het wel fixen voor je denk ik.

http://www.disklabs.nl/Gegevensrecuperatie-van-DVD.html

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Wij gaan op zoek naar een goede DVD speler! :) .. bedankt tot dus ver.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Op doom9.org staat ook er veel info.

Of besteed het uit aan een bedrijf om werkende DVD's te laten maken.
Dan heb je ook een mogelijkheid om aan te kloppen als het niet werkt.

Succes iig.

Abort, Retry, Quake ???

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zijn ze gefinalized?

Ooit eens een paar DVD's gefikt die dat niet waren, zit je een film te kijken, kan ie de slotscene niet meer afspelen :(

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18

Illusion

(the art of)

Als je zegt dat het probleem steeds halverwege is, dan vraag ik me af of het misschien Dual layer schijfjes zijn, en of daar dan ook het probleem zit??

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
TMPGEnc DVDAuthor kan VOB's lezen van een DVD zo kan je misschien de goeie scenes eruit pikken.
Ze hebben een 30 dagen probeerversie als ik het me goed herinner.
Ik zelf heb een Sony pc-105 videocamera, die heeft video in/out.
Ik kan hiermee via een scartverloopkabel van DVD naar m'n Sony cam. via firewire naar mijn computer capturen.(zonder het zelfs eerst op tape te hoeven opnemen)
Misschien een idee om met de DVD speler die wel werkt zo je content naar de PC te krijgen.

offtopic
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:16:
[...]

O ja .... ?

Nooit gezien ;)

(overigens heb ik begrepen dat het logo er niet is als je CCE een .AVS voert, zoals DVD-RB dat doet dus)
Jdobbs de programmeur van DVD-RB adviseert om een CCE basic te kopen.(58$)
Waarom zou hij dat zeggen als de trial versie geen logo heeft.(volgens jou)
De legale volledige versie kost een paar duizend $

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Misschien kun je vertellen waar je woont, er is vast wel een tweaker in de buurt die je wilt helpen (ik zou er iig geen probleem mee hebben), als het erom gaat voor het inlezen van een dvd. Je hebt dan in ieder geval weer een aantal verschillende dvd spelers geprobeert....

[ Voor 19% gewijzigd door Caveman op 09-07-2006 12:12 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Cavie is een goed idee.

Ik woon in Leeuwarden

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

The Real Falcon schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:00:
Cavie is een goed idee.

Ik woon in Leeuwarden
Oei...das voor mij aan de andere kant van de wereld (Brabant) en ik kom er ook niet iedere dag (volgens mij ben ik nog nooit in Leeuwaarden geweest.... :o ).
Misschien meld iemand anders zich

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Koop gewoon een Liteon of Plextor voor je PC... die dingen kosten rond de 40 euro. Dat de laptop het niet leest wil nog niks zeggen...
en dan even met dvddecrypter proberen. Als dat niet lukt zou je een bedrijf kunnen overwegen..
Maar aangezien enkele stand-alone dvdspelers het WEL geheel kunnen afspelen zou het wel moeten lukken hoor.
Hou ze tot die tijd wel uit de zon enzo :)
DVD-Rebuilder vindje in mn sig, maar voor dit probleem kan ik je beter de oude dvddecrypter aanraden dan dvdfab decrypter die in het pakketje zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 11-07-2006 01:11 ]

Pagina: 1