[Exchange 2003] Email adres bestaat al in organisatie

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23
Beste,

situatiebeschrijving

De klant heeft 5 POP3 email adressen bij zijn provider.
Deze mailboxen worden door de Exchange server iedere 15 minuten opgehaald.

Er is 1 email adres wat in de postbus van een andere gebruiker wordt afgeleverd. Dit werkt ook goed. Echter ligt het probleem als volgt:

probleemomschrijving:

Als het betreffende emailadres ( stel ontvanger@emaildomein.nl ) wordt afgeleverd in de mailbox van de andere gebruiker ( ontvanger2@emaildomein.nl ) komt er als ontvanger naam te staan:

Public Folder Store (lokale servernaam)

Volgens mij lost de Exchange server de naam dus als bovenstaand op, in plaats van het emailadres.
ontvanger@emaildomein.nl heeft dus geen eigen gebruikersnaam.
Het is gewoon een POP3 box die wordt leeggehaald door de exchange server en wordt afgeleverd in de mailbox van een van de medewerkers.

Uitgevoerd

Op het moment dat ik dus het betreffende email adres wil invoeren als SMTP adres bij de medewerker, krijg ik de melding dat het email adres reeds bestaat in de organisatie... :?

Wat heb ik al geprobeerd:

- In Active Directory een LDAP query uitgevoerd op het betreffende emailadres ( geen resultaat )
- Mbv AdsiEdit een zoekopdracht uitgevoerd ( geen resultaat )
- Met behulp van Adfind tool een zoekopdracht uitgevoerd ( geen resultaat )

Al die tools geven mij geen resultaten terug op het betreffende emailadres. Het lijkt er dus op dat het emailadres dan toch niet ergens gedefinieerd staat. Maar toch blijf ik deze melding aanlopen dat het adres wel zou bestaan.

Op dit moment weet ik niet meer hoe ik moet zoeken / waar te kijken.
Wellicht dat één van jullie weet hoe ik dit probleem kan oplossen en/of mij een duwtje in de goede richting geven _/-\o_

Verwijderd

Je hebt een public folder met hetzelfde email adres.

• nextware
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:40:
Je hebt een public folder met hetzelfde email adres.
Dat had ik inderdaad al begrepen. Echter als ik de bovengenoemde tools erover laat lopen, komt er nergens een folder, account, etc met het betreffende email adres tevoorschijn.

Om deze reden loop ik op dit probleem vast.

• nextware
Bovenstaand query heb ik al laten lopen, maar dit heeft ook geen resultaat weergegeven.
Op dit moment zijn we al weer aan het zoeken, maar nog steeds geen enkel resultaat :(

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Misschien een mail-enabled folder die verwijderd is maar nog niet is gepurged?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Pagina: 1