Toon posts:

HP Ultrium 232 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs hebben wij een nieuwe server aangeschaft met een HP Storageworks Ultrium 232 (200GB) backup drive.

Specs server.
ProLiant ML350T04 Model 6/3000-214
(1 Xeon cpu 3 Ghz/ 1 GB ECC Registered / 3x 72GB 10K Ultra 320 SCSI hot-pluggable disk )
Raid 5 SCSI Controller
Cache geheugen uitbreiding tbv SCSI Raid 5 kaart
Server software : Windows 2003 STD Server UK 1-2CPU 5 Clients
Tapestreamer Ultium 232 Intern

Wanneer ik de tape in de drive stop blijft het lampje van "ready" maar knipperen en voor de rest gebeurt er niets. Ik heb verschillende tapes geprobeert en allen geven het zelfde probleem

Ik heb al geprobeert om de tape te formateren, maar dan blijft hij bezig met formateren(een hele nacht aan laten staan)...Ook de software, tapeware heb ik al een opnieuw geinstalleerd maar dit mocht ook niet baten.

Ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen, misschien heeft iemand hier op forum soort gelijke problemen gehad en kan mij vertellen waar dit probleem aan ligt.

-Edit-
Wanneer ik hp Storageworks libary and tools draaikrijg ik de volgende waarschuwing.

The diagnostic functions are operating inrestricted mode. Some funtions may be disabled or limited while operating in restriced mode.

The restriced mode is entered if either the Product ID is not properly recognized, or if the devices operates in 'boot code' and requeres a firmware update.

Nu dacht ik de nieuwste firmaware er opzetten maar daarbij krijg ik weer de zelfde foutmelding en wordt de firmware niet geupdate. wie o wie kan mij helpen....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 11:56 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

In de eerste plaats zou je dus de leverancier moeten bellen voor een stukje garantie - als je het tweedehands hebt gekocht, is HP de eerste die je zou moeten bellen.
De door jou beschreven symptomen lijken overigens op iets verkeerds op de SCSI bus, je hebt de tapedrive op een eigen controller aangesloten?
Ik vermoed namelijk dat jouw RAID controller geen tapedrives ondersteund.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
staat de removable storage service af in windows? lost veel problemen op

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dit klinkt al een 2e hands server (voor het geval je dat niet niet wist) , de g4 wordt al een tijdje niet meer gemaakt

maar ff voor de duidelijkheid? de tapeunit mag NIET op de smartarray controller zitten (raid controller), dit geeft vaak problemen

zorg er dus voor dat hij op de onboard controller zit (als het goed is zitten er 2 kanalen op (plain u320 scsi)

doe een firmware update met de HP LTT, daarna een assessment test, doet hij het hierna nog niet, check de garantie en bel HP

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:14:
dit klinkt al een 2e hands server (voor het geval je dat niet niet wist) , de g4 wordt al een tijdje niet meer gemaakt

maar ff voor de duidelijkheid? de tapeunit mag NIET op de smartarray controller zitten (raid controller), dit geeft vaak problemen

zorg er dus voor dat hij op de onboard controller zit (als het goed is zitten er 2 kanalen op (plain u320 scsi)

doe een firmware update met de HP LTT, daarna een assessment test, doet hij het hierna nog niet, check de garantie en bel HP
We hebben hem in januari nieuw aangeschaft dus 2e hands is die ieder geval niet niet. De tapeunit zit aangesloten op de onboard controller (scsi 1) dus niet op de raid controller.

Sorry nog voor mijn late reactie, adsl lag eruit....

Verwijderd

Topicstarter
anglico schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:52:
staat de removable storage service af in windows? lost veel problemen op
Dit heeft niet gewerkt

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:57:
In de eerste plaats zou je dus de leverancier moeten bellen voor een stukje garantie - als je het tweedehands hebt gekocht, is HP de eerste die je zou moeten bellen.
De door jou beschreven symptomen lijken overigens op iets verkeerds op de SCSI bus, je hebt de tapedrive op een eigen controller aangesloten?
Ik vermoed namelijk dat jouw RAID controller geen tapedrives ondersteund.
De tapedriver wordt gewoon gezien, en aansloten op de onboard scsi bus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even verder gekeken en tot mijn verbazing werkte de unit wel met NT Backup. Ik heb alleen getest met Tapeware wat bij de unit geleverd word.

Ik heb al vernomen dat die 2 niet goed werken met elkaar.
Als je tapeware gebruikt dan mag er GEEN driver geladen zijn bij apparaatbeheer voor de tapestreamer. Die moet je dus disabelen, anders werkt tapeware niet, deze heeft een eigen driver.
Voor ntbackup heb je WEL een driver nodig.

Dus als nt backup werkt werkt tapeware niet en andersom.
overigens heb ik tapeware nog niet aan de praat gekregen, het probleem zit hem dus in de software en niet in de hardware.

Wat ik nog steeds raar vind is dat ik die foutmelding krijg wanneer ik de firmware wil upgraden.
Pagina: 1