Ik wil eens gaan kijken naar VOIP en dan denk ik icm. een Linksys PAP2 voor de telefoontoestellen. Echter, veel VOIP abbo's zijn in verband met de provider of met een abonnement (InternetPlusBellen). Zijn er ook betrouwbare VOIP-aanbieders met een leuk aantal minuten naar vaste nummers of redelijke tarieven?
Ik vind VoIPBuster de beste 
Sowieso zijn ze naar Nederlandse vaste nummers gratis (en UK/USA etc..) en naar mobiel bv ook nog vrij goedkoop.
Met een beetje programmeerwerk wat ik hier ooit heb gezien in het VoIPBuster-topic zou je een andere provider kunnen gebruiken voor bv mobiele nummers, zodat het niet van je VB-tegoed afgaat.
Sowieso zijn ze naar Nederlandse vaste nummers gratis (en UK/USA etc..) en naar mobiel bv ook nog vrij goedkoop.
Met een beetje programmeerwerk wat ik hier ooit heb gezien in het VoIPBuster-topic zou je een andere provider kunnen gebruiken voor bv mobiele nummers, zodat het niet van je VB-tegoed afgaat.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Verwijderd
Het reclameuurtje is ook weer voorbij, Pilmo is way duurder dan de meeste VoIP providers die in het bovengenoemde lijstje staan. plus ze hebben nog een starttarief.Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:59:
Pilmo heeft ook een los VoIP-telefonie pakket, Pilmo Telefonie, leuke prijzen en leuke tarieven... tarieven / bestellen.
Mweh, helemaal in de TS vergeten te noemen. Ze doen het gratis als je af en toe wat centjes in je tegoed stopt, maar hoe houden ze dat rendabel?
De beste? Nee, dat zeker niet. 10 eur per 3 maand, =40 eur per jaar.DarthPlastic schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:47:
Ik vind VoIPBuster de beste
Je moet dus wel dermate bellen dat je die 40 eur eruit haalt op jaarbasis.
Als je even 2ct/min rekent is dat dus 33 uur, gemiddeld dus 40min per week.
Als je dus weinig belt, of een mobiel met nog vrije minuten, dan ben je met voipbuster duurder uit. Dan kun je beter tegen minuuttarief bellen.
Als je over die grens gaat is voipbuster wel voordeliger.
Verder heb je aan losse providers ook:
www.voipplanet.nl
www.parlino.nl
www.budgetphone.nl
En natuurlijk de nodige buitenlandse.
Voipbuster rekent 10 euro per 120 dagen, (is dus 4 maand) = 30 euro per jaar.DJSmiley schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:10:
[...]
De beste? Nee, dat zeker niet. 10 eur per 3 maand, =40 eur per jaar.
Je moet dus wel dermate bellen dat je die 40 eur eruit haalt op jaarbasis.
Als je even 2ct/min rekent is dat dus 33 uur, gemiddeld dus 40min per week.
.
is dus 25 uur, gemiddeld dus 30 min. per week.
Verwijderd
Smart-Tel rekent 4,95 per maand. 2ct/min in piektarief.
kosten naar mobiel zijn in lijn met wat de "vaste" aanbieders rekenen.
http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/slimbellen.html
geeft een leuk overzicht over hoe en wat in vergelijk. Best wel boeiend.
My 2p worth...
kosten naar mobiel zijn in lijn met wat de "vaste" aanbieders rekenen.
http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/slimbellen.html
geeft een leuk overzicht over hoe en wat in vergelijk. Best wel boeiend.
My 2p worth...
En vergeet de LIMIET per week niet bij Voipbuster en alle Voipbuster "klonen" zoals Voipstunter e.d.Chris27 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:33:
[...]
Voipbuster rekent 10 euro per 120 dagen, (is dus 4 maand) = 30 euro per jaar.
is dus 25 uur, gemiddeld dus 30 min. per week.
Zo goed en goedkoop is Voipbuster dus niet. Gratis is ook zeker niet gratis. Je betaalt gewoon een x-bedrag per minuut en hoeveel dat is hangt van je belgedrag af.
Abel Telecom is ook nog een alternatief misschien?
Voor € 6,95 p/m onbeperkt bellen naar vaste nummers, ook geen starttikken.
Verwijderd
Het bedrag van 10 euro bij voipbuster vervalt sinds enkele maanden niet meer.
Je kan dus vier maanden gratis bellen naar vaste lijnen van de gratis landen uit de lijst.
Met een max van 300 min per week.
Ga je over die 300 min per week dan betaal je nog maar 1 cent per minuut.
Ook na het verstrijken van de 120 dagen bel je aan 1 cent per min.
Lijkt me toch een onklopbare formule.
Bovendien kan je (toch in Belgie) je abonnement laten overzetten op discovery line.
Kost dan 6.5 ipv 17.15 euro.
Je kan dus vier maanden gratis bellen naar vaste lijnen van de gratis landen uit de lijst.
Bovendien kan je (toch in Belgie) je abonnement laten overzetten op discovery line.
Die 10 euro vervalt inderdaad niet meer maar je bent het bedrag wel kwijt. Of je het nu opbelt of niet.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:03:
Het bedrag van 10 euro bij voipbuster vervalt sinds enkele maanden niet meer.
Die "onklopbare" formule van Voipbuster, Voipstunt, Voipcheap en-weet-ik-veel-wie-nog-meer is al zovaak veranderd dat er van een succesvolle formule geen sprake is.
Als dat namelijk wel zo was was de formulie vanaf het begin al ongewijzigd gebleven....
Ik vertrouw meer op de overige "losse" Voip aanbieders die niet wekelijks hun voorwaarden veranderen en waarbij je dus weet waar je aan toe bent als je een overeenkomst afsluit. Dat kost misschien ietsje meer maar geeft wel een stukje duidelijkheid en continuiteit.
Stel dat ik nu wil gaan bellen met z'n losse provider.
Ik heb hier (achter een router) alleen een internetaansluiting, breedband.
Wat heb ik dan nog nodig om daar gebeld te worden en te bellen zonder dat een computer de hele dag aanstaat?? En nog een beetje betrouwbaar?
Pffft.. je ziet door de bomen het bos niet meer
Wat heb ik dan nog nodig om daar gebeld te worden en te bellen zonder dat een computer de hele dag aanstaat?? En nog een beetje betrouwbaar?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik weet dat er een groot aantal 'losse' providers geen inkomende gesprekken ondersteunen. Zelf heb ik een Siemens 450I set, gaat op een ethernet aansluiting van de router/hub/whatever. Via Xs4all een eigen telefoonnummer, werkt perfect.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een router met VoIP functie, en VoIP poorten erop.. meer niet.. In de meeste duurdere modems zit dit wel, overigens ook wel in gratis modems tegenwoordig.Cyberpope schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:25:
Stel dat ik nu wil gaan bellen met z'n losse provider.
Zijn er dan nog speciale eisen aan de modem? Of maakt dat niet uit? Ik heb z'n standaard demon modem dat in bridge mode staat volgens mij.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Of een ATA kastje. en natuurlijk een account bij een voipprovider. De voipprovider bepaald dan de betrouwbaarheid. (er vanuit gaande dat je adsl betrouwbaar is).j_bos schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:33:
[...]
Een router met VoIP functie, en VoIP poorten erop.. meer niet.. In de meeste duurdere modems zit dit wel, overigens ook wel in gratis modems tegenwoordig.
Ik bel sinds juni 2005 met voipbuster, en ben totnutoe 25 euro kwijt. Dus onklopbaar is het totnutoe zeker. En ja de voorwaarden zijn vaak veranderd, maar totnutoe is voipbuster keer op keer het goedkoopste gebleven. En de kwaliteit is best goed hoor. Ik heb met budgetphone vaker storingen. Ik geef tegenwoordig mensen mijn voipbuster nummer, die werkt betrouwbaarder dan mijn budgetphone nummer.HoppyF schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:32:
[...]
Die 10 euro vervalt inderdaad niet meer maar je bent het bedrag wel kwijt. Of je het nu opbelt of niet.
Die "onklopbare" formule van Voipbuster, Voipstunt, Voipcheap en-weet-ik-veel-wie-nog-meer is al zovaak veranderd dat er van een succesvolle formule geen sprake is.
Als dat namelijk wel zo was was de formulie vanaf het begin al ongewijzigd gebleven....
Ik vertrouw meer op de overige "losse" Voip aanbieders die niet wekelijks hun voorwaarden veranderen en waarbij je dus weet waar je aan toe bent als je een overeenkomst afsluit. Dat kost misschien ietsje meer maar geeft wel een stukje duidelijkheid en continuiteit.
Verwijderd
Voipbuster wordt altijd genoemd. Ga eens kijken bij zijn zusje (of broertje) www.voipcheap.com Alle vaste lijnen gratis en mobiel aanmerkelijk goedkoper dan bij voipbuster.
Enne, ik bel nu een jaar met voipstunt en voipcheap en nog nooit een storing gehad. Dat is dan in ieder geval beter dan de provider als KPN, @home en noem ze maar op.
Die roepen dat ze goedkoop zijn maar ze kunnen de winkel niet draaiende houden en zijn bovendien een heel stuk duurder dan de doe het zelfers die het met de bovengenoemde oplossingen doen.
Zo, dat ben ik weer kwijt
Enne, ik bel nu een jaar met voipstunt en voipcheap en nog nooit een storing gehad. Dat is dan in ieder geval beter dan de provider als KPN, @home en noem ze maar op.
Die roepen dat ze goedkoop zijn maar ze kunnen de winkel niet draaiende houden en zijn bovendien een heel stuk duurder dan de doe het zelfers die het met de bovengenoemde oplossingen doen.
Zo, dat ben ik weer kwijt
dacht dat solcon ook zonder internet-abbo voip aanbied.
Daarnaast doet abel telecom het ook met een los kastje
Daarnaast doet abel telecom het ook met een los kastje
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
[ Voor 88% gewijzigd door BalusC op 20-12-2006 09:07 ]
Pagina: 1