Toon posts:

[SBS2003, Exchange] mailen naar buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers!,

ik heb bij een klant het volgende probleem dat ik nog nooit ben tegen gekomen,

heb een simpel exchange systeem met pop3 connector..

als een gebruiker een email binnen nederland verzend, of intern is er niks aan de hand,
maar als we naar duitsland willen mailen komt vaak deze foutmelding tevoren.

U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail te verzenden

heb alle machtigingen na gekeken en deze op het hoogste gezet, maar dit wil neit baten.

zoek ik verkeerd?

groeten!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Meer info!
Zet message tracking eens aan.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
het maakt je mailserver echt niets uit of de andere mailserverin duitsland, nederland of timboektoetoe staat.

als je bijv. een mailtje stuurt naar een hotmail account gaat het dan wel goed ?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
ik zal message tracking wel even aanzetten ja,

en het gebeurt niet altijd, maar vind het wel verdacht dat de buitenlandse emailtjes vaker
terug komen..

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:23:
ik zal message tracking wel even aanzetten ja,

en het gebeurt niet altijd, maar vind het wel verdacht dat de buitenlandse emailtjes vaker
terug komen..
exchange kan soms vreemde meldingen terug geven, terwijl gewoon het account niet bestaat.

Wat soms ook helpt is de SMTP service restarten, en dan opnieuw proberen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, wil ook niet lukken, zelfs de sp2 van exchange opnieuw eroverheen gehaald

bij message tracking krijg ik steeds de melding van
the tracking database is not available of the message had left the building..

kan ik dus helaas niks in zien, iemand nog suggesties? heb mailbox rights al op admin niveau gezet maar helpt ook niet

Verwijderd

Als er staat message has left the organization dan is de message al weg van de server en zou ik eens met je provider gaan babbelen want dan ligt het probleem niet bij jou.... Verder mailbox rights op admin zetten heeft helemaal geen zin voor dit probleem :)

Verwijderd

gewoon als wel eens nslookups gedaan op de betreffende berichten en telnets naar de mailservers als ze bestaan?

mailrelaysdfgsdgafdadfasd.com zal niet bestaan bijv. :)

Verwijderd

en zet ook eens logging op msexchangetransport aan op maximum en kijk eens of er wat in je event log komt.

Verwijderd

Topicstarter
de logging staat al op max. maar daar zie ik alleen het inkomende verkeer op verschijnen..

denk trouwens ook niet dat de isp de boosdoener is, we zijn van lokale pop3 clients overgegaan naar exchange server..

en wat die rechten betreft, ik gokte ook maar een beetje omdat de melding van exchange een rechtenfoutmelding is..

ik krijg trouwens niet alleen deze foutmelding als ik naar het buitenland mail, het gebeurt nu ook met nederlandse adressen, het is alleen soms wel goed en soms niet goed

Verwijderd

Topicstarter
heb het probleem al gevonde, zal het even uitleggen voor de gebruikers die dit probleem mishien ook eens tegenkomen

wat mijn grote fout was;

alles is nu over gegaan naar exchange, wat dus automatisch niet overgaat zijn je oude mailtjes die nog op een andere gebruikersnaam gericht waren, en dus niet in je exchange systeem vind, daarom kreeg ik ook steeds de foutmelding van machtigingen.

hoop dat jullie hier iets aan hebben

groet!
Pagina: 1